در بخش تعیین پروژه های مربوطبه حوزه ی ورزش و جوانان ، وقتی لیست پروژه های اداره کل ورزش و جوانان توسط مدیر کل اعلام شد از همان ابتدا مشخص بود که مدیرکل چندان با برنامه ریزی به جلسه نیامده بود.
کد خبر: ۴۶۵۹۴۵
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰ 25 July 2017
هر وقت نامی از استان های محروم برده می شود ناخودآگاه و البته با دلیل ، کهگیلویه و بویراحمد در لیست ذهنی شما در کنار چند استان دیگر قرار می گیرد.
محرومیت این استان ، بنابر صحبت های همیشگی مسئولین ، یک عقبه ی تاریخی دارد و البته هیچ وقت هم نتوانسته این عقبه را در جایی قطع کند و به مسیر منتهی به استان های توسعه یافته کشور نزدیک هم شود!
دلایل گوناگونی برای محرومیت کهگیلویه و بویراحمد مطرح می شود که هدف از این گزارش پرداختن به چنین موضوعاتی که هر کدام در ذهنی و قلمی به هزار دلیل بر دیگری به عنوان عامل عدم توسعه یافتگی ، اولویت پیدا می کند ، نیست بلکه گزارشی از یک نشست مشورتی و تصمیم گیری مسئولین است تا مشخص شود که در این استان محروم تفاوت دیدگاه های مسئولین تا چه اندازه می باشد که البته از نظر نگارنده برخی مسئولین بیش از آنکه به فکر انجام کارهای زیربنایی برای پیمودن پله ، پله ، راه توسعه باشند، به فکر راه اندازی پروژه های تزئینی و بی مصرف ، اما تجملاتی هستند!
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، در دومین نشست شورای برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد ، بر سر تقسیم  توزیع اعتبارات موضوع ماده 94 قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه کشور و 27 صدم درصد مالیات بر ارزش افزوده که بر طبق این ماده دولت مکلف است بیست و هفت صدم درصد از کل 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده را برای توسعه ورزش مدارس، ورزش‌ همگانی، فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی، ورزش روستایی و عشایری، ورزش بانوان و زیرساخت‌های ورزش در حوزه معلولان و جانبازان اختصاص دهد ، مباحثی پیش امد که نشان از تفاوت دیدگاهی عجیب بین برخی مسئولین رده بالای استان بود.
در بخش تعیین پروژه های مربوط به حوزه ی ورزش و جوانان ، وقتی لیست پروژه های اداره کل ورزش و جوانان توسط مدیر کل اعلام شد از همان ابتدا مشخص بود که وی چندان با برنامه ریزی به جلسه نیامده و در همان نگاه اول ، استاندار ، بیش از 14 پروژه از 36 پروژه اعلامی را برای تخصیص چنین اعتباری مناسب ندانست ! که نشان از عدم توجه کافی برخی مسئولین به وضعیت کل استان برای تعریف پروژه و تخصیص اعتبار است.
نکته بسیار مهم و موضوع بحث ، قرار داشتن هتل ورزش یاسوج به عنوان یکی از این پروژه ها بود که برای آن اعتباری 30 میلیارد ریالی در نظر گرفته شده بود و البته با انتقادات جدی و به حق استاندار هم روبه رو شد.
 
 محرومترین استان کشور ،درگیر پروژه های تزئینی!/ آقای خادمی شما راست می گویید!اما مدیران راه خود را می روند!
 
پس از بررسی طرح ها خادمی خطاب به مدیر کل ورزش و جوانان گفت : مگر این پروژه (هتل ورزش یاسوج) نباید به بخش خصوصی واگذار شود؟ پس چرا ما باید اعتبار برای تکمیل آن بگذاریم؟! که علوی در پاسخ گفت : بخش خصوصی استقبال نمی کند و برایشان توجیه اقتصادی ندارد! خادمی گفت : برای بخش خصوصی توجیه اقتصادی ندارد پس چطور ما برای آن هزینه کنیم ؟ خادمی اضافه کرد ما باید با این 30 میلیارد ریال 100 پروژه ورزشی روستایی در مناطق محروم استان احداث کنیم! چرا که پروژه هتل ورزشی یاسوج توجیه اقتصادی ندارد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: نگهداری از این پروژه بعد از افتتاح بر عهده چه دستگاه‌های خواهد بود؟ و نهایتا سرنوشت این پروژه می‌شود مانند ورزشگاه 15 هزار نفری یاسوج که بدون استفاده مانده و در حال خراب شدن است!
 
محرومترین استان کشور ،درگیر پروژه های تزئینی!/ آقای خادمی شما راست می گویید!اما مدیران راه خود را می روند! 
 
هر چند اعلام شده بود این نشست برای شنیدن نظرات دیگران و به قولی مشورت جمعی است اما با در نظر گرفتن صحبت های مسئولین و پافشاری بر اجرای یک تصمیم اشتباه نشان از وضعیت تصمیم گیری و اولویت بندی نابجای برخی مدیران دارد.
در ادامه این بحث فرماندار بویراحمد ، بر اتمام پروژه هتل ورزش یاسوج تأکید کرد و افزود: بعد از تکمیل، این پروژه برای بهره‌برداری به بخش خصوصی واگذار می‌شود که بهتر است این پروژه یک بار برای همیشه به اتمام برسد.
محمدکاظم نظری بیان کرد: در صورت تکمیل این پروژه نه تنها برای شهر یاسوج بلکه برای استان کهگیلویه و بویراحمد مثمرثمر خواهد بود.
اما جالبترین بخش این نشست رای گیری اعضای جلسه در خصوص این پروژه بود که در پایان ، اختصاص اعتبار 30 میلیارد ریالی به پروژه هتل ورزش یاسوج ، با رای موافق اعضای شورا ، تصویب شد!
واقعیت امر این است که استدلال های استاندار بسیار منطقی و قابل دفاع بود ، اما مدیران به همین راحتی رای به اختصاص اعتبار به پروژه ای دادند که اصلا با وضعیت محرومیت استان و توجیهات اقتصادی مرتبط هیچگونه همخوانی ندارد! و تنها یک پروژه تزئینی است که مدیران اصرار بر ریختن اعتبارات مناطق محروم تر استان در حلقوم آن دارند!
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار