مجید علی پور از خشک شدن بیش از ۲۱۰چشمه آب شرب در مناطق ییلاقی عشایر این استان خبر داد و بیان کرد: برای اولین بار بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در مناطقی در حال آبرسانی سیار هستیم که هیچگونه سابقه این چنینی نداشته اند.
کد خبر: ۴۶۶۳۰۰
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۶ 25 July 2017
مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیش از 35 تا 40درصد چشمه های آب مناطق مرتفع عشایرنشین این استان خشک شده اند.

"مجید علی پور" در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه کهگیلویه و بویراحمد افزود: با توجه به شرایطی که در پیش رو داریم و با کمبود شدید آب نیز روبه رو هستیم متاسفانه بیش از 35 تا 40درصد چشمه های آب مناطق عشایری استان دچار خشکسالی شده اند این میزان معادل بیش از 4000 خانوار با بیش از 50 هزار راس دام است.

وی از خشک شدن بیش از ۲۱۰چشمه آب شرب در مناطق ییلاقی عشایر این استان خبر داد و بیان کرد: برای اولین بار بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در مناطقی در حال آبرسانی سیار هستیم که هیچگونه سابقه این چنینی نداشته اند.

مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: اخیرا در بخشهای سردسیری و ییلاقی استان که هیچگونه سابقه کمبود آبی نداشته ایم، دچار خشکسالی و کمبود آب شده ایم.

علی پورتصریح کرد: این موضوع برای جامعه عشایری یک معضل است چراکه اولا هیچگونه اعتباری برای آبرسانی به این مناطق پیش بینی نشده است و دوما ظرفیت سیستمهای آبرسانی ما هم در حد لازم و کافی نیست.

وی ادامه داد: با پیگیریهای صورت گرفته تعداد پنج کامیون تانکردار 12هزار لیتری از سوی سازمان امور عشایر کشور برای آبرسانی به مناطق عشایری استان پیش بینی شده است که ان شاءالله به زودی به ناوگان این اداره تزریق و اضافه می شوند.

مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: همچنین بهسازی کلیه چشمه های آب مناطق عشایری و احداث منابع ذخیره آب شرب از دیگر اقدامات صورت گرفته در این زمینه هستند.

علی پور بیان کرد: خوشبختانه هم از محل منابع استانی و هم منابع ملی اعتباراتی برای این بخش پیش بینی شده است که سعی می شود این مشکلات تا حد امکان حل شوند ضمن اینکه این موضوع یک چالش و به سختی در حال طی کردن است.

وی ادامه داد: هم اکنون با بیش از 23تانکر سیار از سوی بخش خصوصی و دولتی در حال آبرسانی به مناطق مختلف عشایری در سطح استان هستیم.

مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد افزود: بیش از 300دستگاه تانکر چرخدار گالوانیزه 2000لیتری بین عشایر استان توزیع شده است که کارهای توزیع آب را با ماشین آلات خود انجام می دهند.

علی پور تصریح کرد: همچنین بیش از 2000نوع تانکر هزار لیتری سبک و قابل حمل تاشو برای ذخیره آب در اختیار عشایر استان قرار داده ایم.

وی عنوان کرد: بیش از 30دستگاه تانکر برای آبرسانی سیار به عشایر استان کهگیویه و بویراحمد و همچنین بیش از دو میلیارد تومان اعتبار تنها در بخش آبرسانی نیاز داریم که حدود یک میلیارد از این میزان را از محل منابع استانی و مابقی را از منابع ملی و سایر بندهای خاص پیگیر هستیم.

مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: جمعیت عشایری استان حدود 70هزار و 762نفر هستند که پیش بینی می شود، افزایش جمعیت را نیز داشته باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار