معاون امور اقتصادی استاندار : با توجه به موفقیت‌های تیم اقتصادی استان در سال گذشته در زمینه کاهش چشمگیر آمار بیکاری در استان منتظر دومین جهش برای کاهش نرخ بیکاری هستیم.
کد خبر: ۴۶۶۶۰۸
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۳ 26 July 2017
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، در نشست کارگروه اشتغال مهمترین پروژه ی اشتغال زایی دولت در استان یعنی دو طرح اشتغال زایی ، اشتغال فراگیر و طرح کارورز مورد بررسی قرار گرفت.
معاون امور اقتصادی استاندار در این نشست با اشاره به کاهش چشمگیر نرخ بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد در سال گذشته گفت: بررسی‌های صورت گرفته نشان می دهد که این آمار واقعی است.
محنایی در ادامه افزود : در سال ۹۵ توانستیم نرخ بیکاری استان را از ۱۷.۷ سال ۹۴به ۱۳.۳ درصد برسانیم که توانسته ایم با کاهش ۴.۴ درصدی رتبه اول کشوری را داشته باشیم و منتظریم با مدیریت جدی مسئولین استانی ، جهش دوم کاهش نرخ بیکاری را در سال جدید داشته باشیم.
معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: نرخ بیکاری در بهار سال جاری نسبت به بهار سال گذشته ۴.۴ درصد کاهش داشته است.
معاون اقتصادی و توسعه منابع  استانداری گفت: استان ما در کاهش نرخ بیکاری نسبت به استان دوم که ۹دهم درصد کاهش نرخ بیکاری داشت فاصله ای محسوس داشت.
محنایی همچنین  یکی از اولویت های مهم  استان را عملیاتی کردن برنامه کشوری اشتغال دانست و اظهار داشت: عملیاتی کردن سند اشتغال زایی و تهیه و اجرای برش استانی آن ضروری است.
وی طرح کارورزی را یک طرح مناسب برای اشتغالزایی در استان دانست و بر جذب سهمیه اختصاص یافته به استان و تحقق هدف گذاری ها تاکید کرد.
 خبر خوش برای بیکاران ثبت نام کرده در طرح کارورز
مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح کارورزی با هدف ایجاد اشتغال وپایداری اشتفال در استان اجرایی می شود.
صابر مظاهری ظهر سه شنبه در جلسه کارگروه اشتغال استان افزود: با توجه به اهمیت اشتغال و بازار کار همه دستگاه ها باید در حوزه توسعه اشتغال و بازار کار بر اساس هدفگذاری ها فعالیت کنند.
مظاهری با اشاره به طرح کارورزی گفت: سهمیه استان در این طرح ۲۰۲۵ نفر است که در صورت تحقق هدف گذاری و تکمیل امکان افزایش سهمیه نیز وجود دارد.
مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان تصریح کرد: جامعه هدف به عنوان کارورز به مدت ۴ تا ۶ ماه و حداکثر ۹ ماه در واحد پذیرنده فعالیت می کنند که واحد پذیرنده نیازی به پرداخت پول و بیمه ندارد و هدف گذاری برای حمایت دولتی از کاروز انجام می شود.
مظاهری بیان داشت: اگر دستگاه بعد از ۹ ماه کارورز را جذب کند تا دوسال مشمول پرداخت خدمات بیمه ای نمی شود و این حوزه نیز مورد حمایت طرح است.
مظاهری بر فعالیت تمام دستگاه ها برای جذب سهمیه استان تاکید کرد و گفت: در صورت عدم جذب سهمیه امکان کاهش و واگذاری سهمیه به سایر استان ها وجود دارد.
وی افزود: داشتن شرایط لازم برای واحد پذیرنده نیز لازم است.
مظاهری گفت: سامانه ما فعال است و واحد پذیرنده باید به صورت سیستمی درخواست کارورز در حوزه هدف را بدهد و پس از آن اقدامات لازم در این حوزه انجام می شود.
 باید نظام آماری تغییر کند آمار فعلی قابل اعتماد نیست
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد هم در این جلسه گفت: بر اساس برنامه ششم هدف گذاری برای ایجاد ۷۰۰۰ شغل به صورت سالانه در استان انجام می شود.
حسن نوروزی  افزود:باید تا پایان برنامه ششم توسعه نرخ بیکاری در  استان به ۱۰ درصد برسد.
نوروزی گفت: نرخ بیکاری مهمترین شاخص سنجش اقتصاد است.
نوروزی با بیان اینکه آمار و اطلاعات پایه و اساس برنامه ریزی است گفت:  باید نظام آماری به سمت ثبتی مبنا برود و اطلاعات به صورت دقیق ثبت شود.
نوروزی با اشاره به  اجرای طرح کارورزی در استان بیان داشت: این طرح ظرفیت مناسبی برای استان است و دولت هزینه بالایی در این حوزه پرداخت می کند.
وی افزود: همکاری و تلاش تمامی دستگاه ها برای تحقق اهداف این طرح در استان ضروری است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان با اشاره به نرخ بیکاری طی سالهای مختلف در استان گفت: نرخ بیکاری استان در سال ۹۰، ۱۷.۲ درصد بود که در سال ۹۱ به ۱۲.۲ درصد کاهش پیدا کرد.
نوروزی افزود: نرخ بیکاری استان در سال ۹۲، ۱۶ درصد بود که در سال ۹۳ به ۱۴.۸ درصد رسید.
وی میزان نرخ بیکاری استان در سال ۹۴ را ۱۷.۷ درصد دانست و از کاهش این نرخ طی سال ۹۵ به ۱۳.۳ درصد خبر داد.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
دروغه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار