کد خبر: ۴۶۸۱۸۱
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۶ 27 July 2017
همزمان با دهه کرامت با اعتبار ده میلیارد ریال از سوی یک خیر جوان دهدشتی بارگان امامزاده علی (ع) در کهگیلویه و بویراحمد تعمیر و بازسازی می شود.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کهگیلویه و بویراحمد، عملیات اجرایی این بارگاه با حضور عدل هاشمی پور، رئیس مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و مسئولان استان و شهرستان چرام در روستای سادات بخش سرفاریاب آغاز شد .
محمد دلباز خیر جوان دهدشتی گفت: برای تکمیل این فضا که تا آغاز سال جدید انجام می شود ده میلیارد ریال هزینه خواهد کرد.
وی با بیان اینکه محوطه سازی، سالن، گنبد متحرک، صحن ها از قسمتهای مختلف این بارگاه است افزود: با هدف برداشتن گامی فرهنگی در جهت خدمت به نوادگان اهل بیت این فعالیت را انجام داده است.
استاندار کهگیلویه و بویراحم گفت: گردشگری زیارتی یکی از محورهای توسعه در استان است که باید تلاش شود از این ظرفیت استفاده مطلوب انجام شود.
موسی خادمی افزود: بارگاه امام زاده علی(ع) در یکی از بهترین موقعیت های مکانی استانی واقع شده است و تامین امکانات رفاهی و خدماتی از مطالبات زائران و ارادتمندان به این بارگاه است.
نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی هم گفت: امامزاده گان عامل توسل ما به ائمه اطهار هستند و باید از برکت وجودی آنها بهره لازم را برد.
غلام محمد زارعی افزود: مسیر عبور امام رضا(ع) در جنوب منشا خیر و برکتی در این مطنقه شد که مهمترین آن وجود بقاع متبرکه در استان است.
مدیرکل حج اوقاف و امور خیریه استان هم گفت: برای عملیات اجرای ساخت فضای بقعه مترکه امام زاده علی(ع) امسال یک میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافت.
حجت الاسلام جنتی افزود: برای تکمیل این فضا و افزایش منابع مالی خیر هم استانی( آقای دلباز) مبلغ 5 میلیارد ریال به شورای برنامه ریزی استان پیشنهاد می شود.
حجت الاسلام پژهان امام جمعه سرفاریاب هم در این آیین گفت: با توجه به اینکه بارگاه امام زاده علی سالانه پذیرای زائران و ارادتمندان زیادی از استان و استانهای مجاور است توسعه مکانهای اقامتی ، تامین آب و صحن زیارت از ضرورت های اساسی است که باید مرتفع شود.
بارگاه امام زاده علی ( ع) در روستای سادات از توابع بخش سرفاریات در 65 کیلومتری شهر چرام و 85 کیلومتری یاسوج مرکز استان واقع شده است.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
عبدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۷
الهم اشفع کل مریض ......!!!!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار