عبداله بهمنش : در مدت اجرای طرح واکسیناسیون گوسفند و بز علیه بیماری آبله که از اوایل فروردین ماه به مدت 4 ماه در دامداری‌های صنعتی ، روستایی و عشایری توسط اکیپ‌های مبارزه با بیماری‌های دامی بخش دولتی و خصوصی،صورت گرفت.
کد خبر: ۴۶۹۷۹۶
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۶ 30 July 2017
مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه وبویراحمد: یک میلیون و ۸۰۰ هزار راس بز و گوسفند در استان علیه بیماری آبله واکسینه شدند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه وبویراحمد گفت: در طول مدت اجرای طرح واکسیناسیون گوسفند و بز علیه بیماری آبله در هزار و 400 واحد اپیدمیولوژیک انجام گرفت و در این زمینه یک میلیون و 800 هزار راس گوسفند و بز واکسینه شدند.

عبداله بهمنش افزود: در مدت اجرای طرح واکسیناسیون گوسفند و بز علیه بیماری آبله که از اوایل فروردین ماه به مدت 4 ماه در دامداری‌های صنعتی ، روستایی و عشایری توسط اکیپ‌های مبارزه با بیماری‌های دامی بخش دولتی و خصوصی،صورت گرفت، تعداد یک میلیون و 77 هزار و 78 راس بز و بزغاله و تعداد 772 هزارو 780 راس گوسفند و بره واکسینه شد.

وی اعتبار عملیات مایه کوبی آبله گوسفند و بز استان را استانی عنوان کرد و گفت: این طرح که به صورت رایگان برای دامداران صورت گرفته از محل اعتبارات استانی پرداخت شده است.
مدیرکل دامپزشکی استان افزود: این بیماری ویروسی و واگیردار دام است که در سنین پایین برای دام بسیار کشنده بوده و میزان واگیری در دام‌های حساس که واکسن دریافت نکرده باشند، به 70 درصد هم می‌رسد.
بهمنش گفت: از جمله علائم احتمالی وجود این بیماری در گله علائمی مانند تاول بر روی نقاط کم موی بدن دام مانند لب و پستان، سقط جنین و مرگ و میر بره‌ها و بزغاله‌های تازه به دنیا آمده است
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار