آیت الله سیدشرف الدین ملک حسینی : مشاوره ریشه در مبانی دین مبین اسلام دارد و کسانی که اهل مشاوره دادن هستند باید فنون دیگری همچون مناظره را نیز به خوبی بدانند.
کد خبر: ۴۶۹۸۰۶
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۳ 30 July 2017
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، در این همایش علمی،تخصصی که با حضور مشاوران وهمیاران مشاور قطب 3کشور در سالن دکتر کنعانی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج برگزار شد نماینده ولی فقیه ونماینده مردم در مجلس خبرگان رهبری گفت:مشاوره ریشه در مبانی دین مبین اسلام دارد و کسانی که اهل مشاوره دادن هستند باید فنون دیگری همچون مناظره را نیز به خوبی بدانند.
 
 همایش 250نفر از مشاوران وهمیاران مشاور مدارس 6استان کشور در یاسوج

 آیت الله سیدشرف الدین ملک حسینی گفت: مشاوره کلمه و واژه پرنغزی است و باید فرد مشاور به همه ملزومات مشاوره مسلح وباید به فنون مجهز باشد.

وی از فن مناظره به عنوان یکی از ملزومات اصلی مشاوره یاد کرد و گفت: مناظره به معنای ابراز نظر دو سویه و تبیین مبانی است که باید به نحو مطلوب تحقق یابد.
 
 همایش 250نفر از مشاوران وهمیاران مشاور مدارس 6استان کشور در یاسوج

در این آئین مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش هم گفت: همیاران مشاور پل ارتباطی میان مشاوران و دانش‌آموزان در مدارس و نقشی مهم و تعیین کننده در مراحل مشاوره دارند.

مسعود شکوهی گفت: همیار مشاور در مدارس بعنوان همکار و بازوی مشاور نقش اساسی در تحقق فعالیتهای مشاوره ای دارد.

وی گفت: همیاران مشاور مطالب را به متولیان آموزش و تربیت انتقال می‌دهند و ازاین لحاظ تشکلی اثرگذار ومهم هستند.

مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش تقویت تشکل همیاران مشاور را در میان تشکل‌های آموزش و پرورش کاری بسیار مهم عنوان کردو گفت: بسیاری از مشکلات و آسیب‌هایی که در سطح مدارس وجود داشت با همکاری این تشکل از سر راه برداشته شد.

وی گفت: اطلاع‌رسانی به موقع همیاران مشاور در مدارس در مورد آسیب‌هایی باعث شد تا برخی آسیب‌ها و بحران‌ها مرتفع گردد.

شکوهی گفت: به ازای هر 360 دانش‌آموز یک مشاور در مدارس داریم که همیاران می‌توانند در راستای همفکری و ارائه اطلاعات لازم کمک‌کار خوبی برای مشاوران باشند.
 
 همایش 250نفر از مشاوران وهمیاران مشاور مدارس 6استان کشور در یاسوج

مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد هم گفت:هم اکنون 261مشاور و229همیار مشاور دانش آموز در مدارس استان فعالیت می کنند.

هادی زارع پور گفت:برای معرفی مشاغل به دانش آموزان در 524آموزشگاه نمایشگاه برپا شد.

وی گفت:در بخش هدایت تحصیلی کهگیلویه وبویراحمد نخستین استان نظر سنجی از اولیاء ودومین استان به لحاظ نظر سنجی مشاوران است.

مدیرکل آموزش وپرورش استان گفت: آزمون آنلاین رغبت وتوانایی برای 9هزار و768دانش آموز پایه نهم برگزار شد.

وی گفت: مشاوره از مشاغل یاری دهنده برای افرادی است که در رشد سازگاری-تصمیم گیری-روابط خانوادگی-مهارتهای اجتماعی وشیوه زندگی دچار آسیب هستند.
 
همایش 250نفر از مشاوران وهمیاران مشاور مدارس 6استان کشور در یاسوج 

مدیرکل آموزش وپرورش استان گفت:خدمات مشاوران به خانواده ها در قالب مشاوره با سازگاری-تحصیلی وشغلی است که می توان بهترین نتایج را از کارکرد آن دریافت کرد.

وی گفت:آگاهی از اصول مشاوره –تجربه ومهارت-رازداری-اطلاع رسانی وراهنمایی پیشگیری وارتقای بهداشت روان-آشنایی با رشد از مهمترین ویژگیهای یک مشاوره است.

هادی زارع پور به موانع کار مشاوره اشاره کرد وگفت:آمیختن نقش مشاوره با سایر نقش ها-عدم شناخت جایگاه مشاوره ونگرشها به مشاوره از موانع فعالیتهای مشاوره است.

مدیرکل آموزش وپرورش استان گفت:تناسب رشته تحصیلی با حرفه مشاوره –ارتقای سطح تحصیلات-تلفیق دانش وتجربه-آموزشهای ضمن خدمت-جدا کردن مشاوره تحصیلی از مشاوره فردی از موارد مهم ارتقای جایگاه مشاوران است.

وی گفت:12 راهکار از سند تحول بنیادین آموزش وپرورش به موضوع مشاوره در پایه های تحصیلی اشاره شده است.

معاون پرورشی وفرهنگی آموزش وپرورش استان هم گفت: در همایش همیاران مشاور قطب 3 کشور میزبان 90 دانش آموز همیار مشاور، 120 کارشناس مشاوره و روسای ادارات استان های خوزستان،کرمانشاه، کردستان، لرستان و ایلام است.
 
همایش 250نفر از مشاوران وهمیاران مشاور مدارس 6استان کشور در یاسوج 

سیدبهاءالدین ملک حسینی گفت:دراین همایش از هر استان 15 دانش آموز منتخب همیار مشاور پسر حضور دارد.

وی هدف ازبرگزاری این همایش را تقویت روحیه مشارکت جویی در دانش آموزان عنوان کرد و گفت: فراهم آوردن زمینه مشارکت عملی، استفاده از توانمندی های دانش آموزان در پرورش خود و سایر دانش آموزان ،تقویت مسوولیت پذیری و حمایت اجتماعی از دیگر اهداف این همایش است.

معاون پرورشی وفرهنگی آموزش وپرورش استان گفت: این همایش در بخش های علمی ـ آموزشی، اردویی ـ تفریحی، کارشناسان مشاوره و روسای ادارات استان های قطب 3 برگزار می شود.

وی گفت:این همایش به مدت 2 روز با برگزاری کارگاههای تخصصی برپاست.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار