کد خبر: ۴۷۰۲۱۷
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۵ 31 July 2017
مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه وبویراحمد از کمبود 200 جنگلبان برای حفاظت از جنگلهای این استان خبرداد.

عزت الله بهشتی فرد در گفت و گو با خبرنگار ایسنا افزود: در سطح استان کهگیلویه وبویراحمد یک میلیون و 413هزار و 600 هکتار جنگل و مرتع وجود دارد که از این میزان 873 هزار و 600 هکتار جنگل و 540 هکتار مرتع است.

وی با اشاره به اینکه با کمبود جنگلبان در استان مواجهیم، بیان کرد: هم اکنون این میزان جنگل و مرتع با 76 نفر جنگلبان(قرقبان) حفاظت می شود.

مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه وبویراحمد خاطرنشان کرد: برای حفاظت و نگهداری کامل و مناسب از جنگلها و مراتع این استان نیاز به 200نفر جنگلبان داریم. باید بطور استاندارد به ازای هر 2000 هکتار یک جنگلبان داشته باشیم اما متاسفانه اینطور نیست و جنگلها و مراتع استان تنها با 76 جنگلبان حفاظت می شوند.

وی ادامه داد: هزینه حقوق جنگبانان این استان از از محل اعتبارات عمرانی تامین می‌شود، و حقوق آنها نسبت به کار و فعالیت شان کم است، هیچ مزایایی دریافت نمی کنند و همین حقوق کم آنها چند ماهی یکبار پرداخت می‌شود بطوریکه از ابتدای سال‌جاری تا کنون حقوق دریافت نکرده اند.

مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه وبویراحمد عنوان کرد: کار جنگبانان سخت و شبانه روزی است و با آتش سوزی ها، تخریب ها و تصرفات منابع طبیعی مقابله می‌کنند و گاها مورد تهدید قرار می گیرند اما مزایای سختی کار به آنها تعلق نمی گیرد.

بهشتی فرد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره "هوشنگ نادری"، فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان بویراحمد بیان کرد: نادری در 9 مرداد ماه سال 94 در حین ماموریت و تعقیب تخریب کنندگان منابع طبیعی جان خود را از دست داد. پرونده ای در این زمینه، تشکیل شده که در حال طی شدن مراحل قانونی است. نادری در کار خود شجاع، نترس و وقت نشناس بود و از زمان از دست دادن او تاکنون نتوانسته ایم جایگزینی برایش پیدا کنیم.

به گزارش ایسنا، امروز 9 مرداد ماه بعنوان روز جنگلبان نامگذاری شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار