کد خبر: ۴۷۰۲۴۱
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۹ 31 July 2017
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آوای ماغر، خون ماده ای حیاتی،کمیاب و نجات بخش است که افرادی زیادی در سراسر این کره خاکی به صورت روزانه به قطره قطره آن نیاز دارند به گونه ای که مرگ و زندگی آنها به خون وابسته است .

به گفته کارشناسان سلامت و بر اساس آمارهای منتشر شده در صفحه اول پورتال رسمی اداره کل انتقال خون کهگیلویه و بویراحمد: "از هر 3 نفریک نفر در طول زندگی به خون نیاز دارد "، "درهر2 ثانیه یک نفر به خون نیاز پیدا می‌کند" و "با هر 1 واحد خون جان سه نفر نجات می یابد" ، این در حالی است که با پیشرفت چشمگیر علم پزشکی هنوز جایگزینی برای این ماده حیاتی پیدا نشد و تنها راه جبران این حجم بالای خون، اهدای بشردوستانه و داطلبانه آن است.

با توجه به اینکه نگهداری خون سالم در شرایط بهداشتی هم مدت زمان محدودی امکان پذیر است، ارزش اهدای خون دو چندان می شود و از طرفی خداوند متعال سیستم بدن انسان را به گونه ای خلق کرد که با اهدای مقداری از خون، نه تنها به بدن آسیبی وارد نمی شود بلکه برای بدن مفید است و عاملی برای سلامت جسم و روان و پیشگیری از بیماریهای قلبی و مغزی است.

مردم شهرستان بهمئی مردمی خیرخواه، بشر دوست و خونگرم هستند که در درخواست های داوطلبانه و بشردوستانه همیشه پیشتاز می باشند اما تاکنون از نعمت پایگاه ثابت انتقال خون در شهرستان محروم ماندند.

با توجه به راه های نامناسب و آمار بالای تصادفات منجر به خونریزی شدید در بهمئی و لزوم انتقال مصدومان این شهرستان به نزدیک ترین بیمارستانهای همجوار مجهز به بانک خون، یعنی بیمارستانهای شهر بهبهان به فاصله 40کیلومتر، لازم است در خود شهرستان بانک خون کافی جهت تزریق اورژانسی به بیماران نیازمند وجود داشته باشد، اما مردم بهمئی همچنان چشم انتظار تاسیس یک پایگاه انتقال خون توسط مسئولان شهرستان و استان می باشند.

تاکنون افراد زیادی از شهرستان بهمئی بر اثر تصادف و خونریزی شدید جان خود را در جاده ها از دست دادند، در صورتی که خون کافی برای تزریق به این مصدومان در شهرستان وجود داشت، با تزیق به موقع خون، چند نفر از آنها از مرگ حتمی نجات می یافت.

هر چند داوطلبان زیادی از شهرستان بهمئی برای اهدای خون به شهرستان های دیگر به خصوص پایگاه های انتقال خون شهرستان بهبهان مراجعه می کنند و با این اقدام خداپسندانه، جان بسیاری از بیماران را نجات می دهند اما نبود پایگاه انتقال خون در شهرستان، باعث کاهش انگیزه داوطلبان اهدای خون می شود و افراد زیادی هستند به دلیل نبود پایگاه ثابت انتقال خون، دوری از مرکز استان از تصمیم خود برای انتقال خون منصرف می شوند.

دو عامل حس نوع دوستی و خیر خوانه و تصادفات جاده ای زیاد در بهمئی، لزوم احداث پایگاه ثابت انتقال خون در این شهرستان را دوچندان می کند و مردم همچنان چشم انتظار پاسخ به این خواسته به حق هستند.

درخواست عمومی مردم بهمئی از مدیر کل انتقال خون استان کهگیلویه و بویراحمد، پایان دادن به چشم انتظاری چندین ساله برای راه اندازی یک پایگاه ثابت انتقال خون در این شهرستان می باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار