اگر مسافر یاسوج هستید بخوانید!
این جاده در درون شهر یاسوج که باید کمک کار کاهش ترافیک شهر یاسوج اشد به تنهایی ۴۰ درصد تلفات را به خود اختصاص داده است که هدف گذاری و برنامه ریزی برای حل مشکلات این جاده ضروری است.
کد خبر: ۴۷۰۹۶۰
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۴ 06 August 2017
وضعیت جاده های درون شهر و برون شهری استان بنا بر تجربه همگانی به گونه ایست که نقاط حادثه خیز و عدم وجود استانداردهای لازم در آن ها ، مشهود است. و البته آمار و ارقامی هم اعلام می شود که تایید کننده این وضعیت است.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، در نشست ایمنی راه ها به برخی موارد مربوط به اینمی راه های استان پرداخته شد و البته در این میان برخی آمار و ارقام قابل تامل و نگران کننده بود. یکی از نکاتی که در این زمینه بیان شد اعلام درصد فوتی های تصادفات در زمان بندی خاص بود به گونه ای که مشخص شد بیش از نیمی از فوتی ها مربوط به زمانی است که مصدومان وارد بیمارستان شده اند!
بنا بر این گزارش ، فرمانده پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۶۰ درصد تلفات حوادث رانندگی استان مربوط به بعد از انتقال به بیمارستان است که توجه به این حوزه لازم است و چرایی این مسئله باید مورد توجه قرار گیرد.
یکی دیگر از موارد مورد نقد توسط تباشیر بحث نصب علائم هشداری است که گفت : توجه به حوزه نصب علائم هشداری در جاده هایی که در دست تعریض است ضروری است اما متاسفانه توجه مناسبی توسط پیمانکار به این مسئله نمی شود.
فرمانده پلیس راه استان اظهار کرد: علائم کافی در برخی جاده هایی که با هدف رفع نقطه حادثه خیز فعالیت های راهسازی انجام می شود وجود ندارد و همان نقطه مجددا به نقطه ای برای بروز حوادث تبدیل می شود.
تباشیر گفت: توجه به جاده های قدیمی استان مانند مسیر یاسوج به اصفهان و یاسوج- بابامیدان در حوزه افزایش ایمنی و نگه داری ضروری است.
جاده مرگ در یاسوج کجاست؟!
امایکی دیگر از موضوعات مطرح شده در این نشست، وضعیت تخلفات ، حوادث و زیرساخت های مربوط به جاده های شهر یاسوج بود  . وضعیت جاده ساحلی یاسوج که مدت های زیادی است ، در صدر جاده های تصادف خیز قرار دارد، به یکی از مهمترین دغدغه های ترافیکی یاسوج تبدیل شده است.
رئیس راهنمایی و رانندگی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۶۷ درصد تلفات درون شهری استان مربوط به عابرین پیاده است.
اسماعیل خوشبخت افزود: جاده ساحلی یاسوج ۴۰ درصد تلفات را به خود اختصاص داده است که هدف گذاری و برنامه ریزی برای حل مشکلات این حوزه ضروری است.
 
نکته منفی آماری برای بیمارستان های استان در تصادفات / جاده مرگ در یاسوج کجاست؟! 
 
خوشبخت تصریح کرد: فرهنگ سازی در حوزه رعایت قوانین رانندگی به کاهش تلفات و حوادث رانندگی کمک شایانی می کند.
خوشبخت با بیان اینکه باید ایجاد پل مکانیزه عابر پیاده در دستور کار  قرار بگیرد، گفت: بهبود معابر، خط کشی مناسب، توسعه و بهبود وضعیت چراغ های راهنمایی و رانندگی نیز لازم است.
وی افزود: دوربین های کنترلی نیز نقش موثری در کاهش تخلفات و حوادث رانندگی دارند و باید در این راستا توجه به توسعه مانیتورینگ مورد توجه قرار بگیرد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، از سخنان رئیس راهنمایی و رانندگی کهگیلویه و بویراحمد ، وضعیت خطرناک جاده ساحلی شهر یاسوج ، کاملا مشهود است ضمن اینکه این موضوع مدت هاست در دستور کار مسئولین قرار دارد و اصلی ترین اقدام در این خصوص افتتاح پل سوم بشار است که با وجود هشدارهای زیاد هنوز به بهره برداری نرسیده است . هر چند در آخرین بازدید استاندار و مدیر کل راه و شهرسازی اصرارهای استاندار بر سریعتر شدن اقدامات برای به بهره برداری رساندن این جاده ، صورت گرفته است اما تا این پل به بهره برداری نرسیده است ، همچنان باید شاهد این آمار و تلفات در جاده ای که به نوعی راهی برای خلاصی از بار ترافیکی شهر است اما در واقع دامی است برای به ورطه مرگ بردن رانندگان! باشیم.
 
نکته منفی آماری برای بیمارستان های استان در تصادفات / جاده مرگ در یاسوج کجاست؟! 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار