بخشدار دیشموک با بیان اینکه از برگزاری چنین جشنواره های بومی و محلی حمایت خواهم کرد، اذعان کرد:‌ هنرهای صنایع دستی ارائه شده توسط بانوان در این جشنواره قابل تقدیر است.
کد خبر: ۴۷۲۴۱۹
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۷ 04 August 2017
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، به نقل از پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه، حسن امیریان بخشدار دیشموک در حاشیه ی برگزاری جشنواره بومی محلی در روستای درغک؛ با بیان اینکه، راستی و درستکاری و بایسته و شایسته هایی که در جامعه می باشد در جوامعی که خوی پهلوانی دارند، وجود دارد، تصریح کرد: تندرستی اجتماعی بیشتر به سبب ورزش است.

بخشدار دیشموک اضافه کرد: منشاء کج روی های اجتماعی، سستی می باشد.

امیریان ضمن تقدیر از شرکت کنندگان در جشنواره بومی محلی دیشموک در روستای درغک، گفت: از حبیب اله برمال مسئول ورزش بومی محلی و نماینده دهیاری های بخش دیشموک که بانی برگزار کننده این جشنواره است، تقدیر و تشکر می شود.

وی؛ استقبال مردم درغک از این جشنواره را تحسین برانگیز خواند و گفت: از مردم متمدن و بافرهنگ این منطقه قدردانی بعمل می آید.

امیریان ورزش های بومی و محلی اجرا شده در این جشنواره را ریشه در سنت و فرهنگ دیرینه‌ی ایل بهمئی ذکر و خاطرنشان کرد: از مسئول ورزش های بومی و محلی می خواهم که این رویه را ادامه داده و جشنواره ی بومی و محلی دیشموک در مراحل بعد با کیفیت تر و در گستره ی وسیع تر برگزار شود.

وی بیان کرد: ورزشکاران باید به پیروی از حضرت علی (ع) خوی و منش پهلوانی داشته باشد.

بخشدار دیشموک با بیان اینکه از برگزاری چنین جشنواره های بومی و محلی حمایت خواهم کرد، اذعان کرد:‌ هنرهای صنایع دستی ارائه شده توسط بانوان در این جشنواره قابل تقدیر است.

امیریان از دهیاران کوشک و درغک خواست تا بانوان هنرمند در عرصه ی صنایع دستی روستا را شناسایی و به بخشداری معرفی کنند.

بخشدار دیشموک اضافه کرد:‌ بانوان فعال در عرصه ی صنایع دستی به میراث فرهنگی و صنایع دستی جهت اعطای تسهیلات بانکی، معرفی می شوند.
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار