شورای شهر می تواند با انتخاب یک شهردار قوی و کارآمد بزرگترین وظیفه خود را به درستی انجام داده و با خیال راحت به سیاست گذاری و تدوین سند چشم انداز توسعه شهری بپردازد.
کد خبر: ۴۷۳۷۶۷
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۰ 06 August 2017
آنچه که در زیر آورده شده است یادداشت ارسالی مخاطبان تابناک کهگیلویه و بویراحمد است و این سایت محتوای آن را تایید یا تکذیب نمی کند. شما هم می توانید نظر خود را در تایید یا تکذیب این مطلب بیان کنید. 
شورای پنجم و انتخاب شهردار
شهردار به عنوان مجری و مدیر اجرایی مدیریت شهری باید آشنا به مسایل شهری باشد و برای بهبود اوضاع شهری دارای ایده های مطلوب باشد که با کمک شورای شهر در راستای عملی شدن آن سعی و تلاش نماید.
یک شهردار خوب و با کفایت با مدیریت و بکارگیری مشاوران و مدیران لایق و کاردان و متخصص می تواند بزرگترین تحولات فنی،شهرسازی و حتی اقتصادی را درشهر خود ایجاد کند. تحقق درآمدهای پایدار برای هر شهر از ضروریات غیر قابل انکار و زمینه ساز رفع بیکاری و رشد اقتصادی در شهر است.

درواقع باید گفت ایجاد بسترهای مناسب زیست محیطی و زیباسازی شهر و ایجاد امکانات مناسب جهت جذب گردشگران با توجه به پتانسیل های موجود در دهدشت و ساخت فضاهای تفریحی سالم با توجه به اراضی بایر و متروک که در سطح کالبدی شهر است( متاسفانه به صورت شفاف مشخص نیست) و توسعه مناطق تجاری با رویکرد مشارکتی و دخالت بخش های خصوصی(به صورت واگذاری قانون مند و سیستماتیک بدون دخالت و نفوذ برخی افراد) و … درآمدهای پایداری برای هزینه های شهری ایجاد نماید.

امنیت بخشیدن به پارک های شهری و البته افزایش سطح موجود فضاهای سبز شهری و ایجاد روشنایی در شب و ایجاد فضاهای فرهنگی ورزشی و تفریحی و مکان یابی مراکز خدماتی در مسیرهای دسترسی شهرستان که در مجاورت جاده های اصلی هستند و استفاد از درآمدهای پایدار حاصل از این نوع و طرحهای بسیار زیاد دیگر که توسط متخصصین شهری انجام می شود، می توان تحول شگرف در اوضاع اقتصادی، شهرسازی و فرهنگی شهر دهدشت ایجاد کرد.

شورای شهر می تواند با انتخاب یک شهردار قوی و کارآمد بزرگترین وظیفه خود را به درستی انجام داده و با خیال راحت به سیاست گذاری و تدوین سند چشم انداز توسعه شهری بپردازد. متاسفانه در دهدشت با توجه به مسائل و معضلات ایجاد شده در بیست سال اخیر در بدنه شهرداری و همچنین شورای شهر، ریشه های عملکرد غیرمنطقی و غیرکارشناسی که بیشتر حالت سلیقه شخصی دارد، سبب شده است شهر دهدشت دچار سردرگمی در انواع مسائل شهری شود که حاصل آن کالبد شهری آشفته، کاربری اراضی نامتوازن، تراز مالی منفی و بدهی شهرداری، شبکه معابر نامناسب، بافت فرسوده پرحجم و … که در نهایت سبب کیفیت پایین زندگی و عدم رضایت مندی شهروندان شده است.

بنابراین انتخابات پیش رو باید معیارهای منطقی و آینده ساز شهری برای گزینش اعضای شورای شهر مد نظر قرار گرفته و در پی آن شورای شهر کارآمد بتواند شهردار مطلوب شهر دهدشت را انتخاب نماید.

سید ایمان تقوی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار