معاون میراث فرهنگی، اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد : در امامزاذده علی(ع) هرگونه ساخت و ساز باید از طریق هماهنگی با سازمان میراث فرهنگی کشور باشد و در صورتیکه بدون مجوز در بنای تاریخی این امامزاده کاری صورت گیرد تخلف است و متخلفین را به مراجع قضایی معرفی می‌کنیم.
کد خبر: ۴۷۳۷۷۴
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۳ 06 August 2017
معاون میراث فرهنگی، اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد از برخورد قانونی با کسانی که بدون مجوز نسبت به ساخت و ساز و تغییر بناهای تاریخی امامزاده‌‌های استان اقدام می‌کنند، خبر داد.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، مسعود شفیعی در حاشیه بازدید از موزه یاسوج با بیان اینکه هرگونه ساخت و ساز در محوطه‌های تاریخی باید با اخذ مجوز از سازمان میراث فرهنگی کشور باشد، افزود: کسانی که بدون هماهنگی با این سازمان ساخت و ساز غیرقانونی در بناهای تاریخی امامزاده‌ها انجام دهند به دستگاه قضایی معرفی ‌می‌شوند.

وی با اشاره به تعداد امامزاده‌های کهگیلویه بویراحمد که در فهرست آثار ملی ثبت شده‌اند، اظهار کرد: بیش از 113 امامزاده استان در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

معاون میراث فرهنگی، اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به بازدید از مسئولان استان از امامزاده علی (ع) در شهرستان چرام گفت: امسال 500 میلیون ریال برای مرمت این بقعه متبرکه که در فهرست آثار ملی هم نیز ثبت شده است تخصیص دادیم.

وی گفت: کار مرمت این اثر تاریخی شروع شده و به زودی شاهد مرمت این مکان گردشگری مذهبی در استان خواهیم بود.

شفیعی با بیان اینکه توصیه‌های لازم به پیمانکار این بنای تاریخی شده است، اظهارکرد: در امامزاذده علی(ع) هرگونه ساخت و ساز باید از طریق هماهنگی با سازمان میراث فرهنگی کشور باشد و در صورتیکه بدون مجوز در بنای تاریخی این امامزاده کاری صورت گیرد تخلف است و متخلفین را به مراجع قضایی معرفی می‌کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار