مدیر کل کمیته امداد : زنان سرپریت خانوار آسیب امداد نیستند،بلکه آسیب جامعه است و در حال حاضر ۵۴درصد مددجویان زیر پوشش را زنان سرپرست خانوار تشکیل می دهند.
کد خبر: ۴۷۴۵۸۵
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰ 08 August 2017
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، فرید محبی در نشست خبری با اصحاب رسانه با تبریک فرا رسیدن روز خبرنگار و گرامیداشت یاد و خاطره شهید صارمی گفت :  امروز این نهاد ناچار است که تبعات فقر را به صورت های مختلف پوشش دهد که در این زمینه ما نیازمند فرهنگسازی هستیم و هدف کمیته امداد توجه به مسائل فرهنگی است که زیاد دیده نمی شود.
 
 فقر زنانه شده و سن آن هم پائین آمده است
 
فقر زنانه شده است
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی( ره ) با اشاره به بحث رسیدگی به مناطق محروم گفت : بررسی امار نشان دهنده ی این موضوع است که فقر زنانه شده است و متاسفانه سن آن هم پایین آمده است .
 وی در خصوص مبحث زنان سرپرست خانوار و افزایش آنان در جامعه افزود: زنان سرپریت خانوار آسیب امداد نیستند،بلکه آسیب جامعه است و در حال حاضر ۵۴درصد مددجویان زیر پوشش را زنان سرپرست خانوار تشکیل می دهند.
محبی به دیگر آسیب های این نهاد نیز اشاره داشت و افزود: متاسفانه سن فقر  در حال حاضر پایین آمده و الگوی فقر از پیرمرد به زنان سرپرست خانوار تغییر یافته است.
 
فقر زنانه شده و سن آن هم پائین آمده است 
 
رویکرد کمیته امداد در راستای اقتصاد مقاومتی
وی با بیان اینکه رویکرد امداد در اقتصاد مقاومتی رویکردی جدید بوده که با فرایند های جدید طی خواهد شد، بیان کرد: اقتصاد مقاومتی از مهمترین اهداف این نهاد بوده که باید در راستای آن گام های بلندی برداریم.
محبی افزود : از سال ۹۵ بعنوان بخش اصلی فعالیت‌های امداد مورد توجه قرار گرفت، و نقاط مختلف فقر در سراسر کشور و استان کهگیلویه و بویراحمد به وسیله وزارت کشور مورد ارزیابی قرار گرفت که مجموعه فعالیتهای امداد بر مبنای ضرایب محرومیتی تعیین شده از سوی وزارت کشور است که ضرایب ۷، ۸ و ۹ در اولویت قرار دارند.
محبی با اشاره به اینکه ۱۰ درصد جمعیت استان تحت حمایت کمیته امداد است که نسبت به سالهای قبل کاهش ۴ درصدی داشته است عنوان کرد: شهرستان لنده با ۲۱ درصد بیشترین خانوار تحت حمایت کمیته امداد را دارد و شهرستان گچساران با سه ۳ درصد کمترین سهم را دارست.
 
فقر زنانه شده و سن آن هم پائین آمده است 
 
بیشتر حامیان کمیته امداد خارج از استان هستند
وی در ادامه افزود: بیش از ۸۰ درصد خیرین و حامیان مناطق محروم استان کهگیلویه و بویراحمد غیر بومی هستند و در استان هیچ خیر برجسته ای وجود ندارد.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به سفر اخیر "مهندس فتاح" به استان خاطرنشان شد: مبلغ ۶ میلیارد تومان مصوبه این سفر برای کمیته امداد در بخش های مختلف حمایتی، جهیزیه، مسکن و وام به مددجویان بوده است.

وی گفت: از ۱۰۰ میلیارد تومان وام اشتغال بانکی مصوب سفر ریاست جمهوری به استان ۵۰ میلیارد آن محقق شد؛ و در بخش احداث مسکن طی یک تفاهم نامه با مجموعه استانداری زمینه ساخت هزار واحد مسکن شهری است که مهمترین شرط تحقق آن مهیا شدن زمین توسط استانداری است  و ۵۴۵۰ مسکن روستایی است که البته در خصوص مسکن روستایی مشکل خاصی برای احداث آن ها از نظر تهیه ی زمین نداریم.
 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۸
چشم شما روشن وومملکت روی دنیایی ثروت خوابیده ان موقع وضع اینم زنان این چنین است .............البته می دانم عدهای تمام ثروت این مملکت را بلوکه کردند نم یذارنند هیچکس دستش به ان برسد وسیاست انگلیس است
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار