در کارگاه آموزشی یک روزه ضابطین یگان حفاظت راه و شهرسازی مطرح شد:
در کارگاه آموزشی یک روزه ضابطین یگان حفاظت اراضی راه و شهرسازی که در یاسوج برگزار شد مهمترین مسائل حقوقی مربوط به حوزه ی قانون به منظور آشنایی یگان حفاظت ، راه و شهرسازی مطرح شد .
کد خبر: ۴۷۵۲۱۲
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۳ 09 August 2017
کارگاه آموزشی ضابطین قضایی به منظور آگاه سازی کارکنان یگان حفاظت راه و شهرسازی با برخی موضوعات قانونی مرتبط با حوزه ی کاری خود ، برگزار شد .
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، ، عبدالحسین تمدن معاون دادستان در این کارگاه آموزشی که بعد از ظهر سه شنبه در یاسوج برگزار شد، گفت: عملکرد ضابطین باید بر اساس قانون و میزان اختیارات مشخص شده باشد.
معاون دادستان تصریح کرد: آگاهی و اطلاع از مواد قانونی حوزه فعالیت ظابطین عام و خاص به فعالین این حوزه ها کمک می کند که بر اساس قانون و در مسیر قانون گام برداشته و اقدام کنند.
 جهل به قانون رافع مسئولیت نیست / برگشت 4 هکتار از اراضی تصرف شده با گشت های شبانه روزی ضابطین / 81 مورد پیشگیری از تصرف اراضی بوده است

وی افزود: عدم آگاهی از قانون موجب بروز مشکلات و ایجاد تخلفات در فعالیت ها می شود.
این مسئول قضایی گفت : جهل به قانون ، رافع مسئولیت نمی شود و کسی نمی تواند بگوید که از چنین قانونی اطلاع نداشته ام ضمن اینکه یک شخص نمی تواند بگوید که از طرف مسئول یا یک فرد خاص ، مجبور به انجام یک اقدام مجرمانه شده است. 
تمدن اظهار داشت: ضابطین قضایی به دو دسته عام و خاص تقسیم می شوند که هر کدام دارای اختیارات متفاوت و حوزه فعالیت مشخصی هستند و باید بر اساس آن گام بردارند.
وی بیان داشت: برای ضابطین خاص در حوزه یگان حفاظت نیز وظایفی بر اساس قانون مشخص شده است.
 
 جهل به قانون رافع مسئولیت نیست / برگشت 4 هکتار از اراضی تصرف شده با گشت های شبانه روزی ضابطین / 81 مورد پیشگیری از تصرف اراضی بوده است

 برگشت 4 هکتار از اراضی تصرف شده با گشت های شبانه روزی ضابطین
در حاشیه این کارگاه معاون املاک راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: سامانه ارتباطی با یگان حفاظت از اراضی راه و شهرسازی استان راه اندازی می شود.
حمید رضا پیمانجو افزود: یگان حفاظت سازمان ملی راه و شهرسازی تشکیل شد و در راستای تشکیل این یگان، در استان ها نیز این امر عملیاتی شد.
پیمانجو تصریح کرد: این یگان دارای چارت سازمانی مصوب است و هدف از تشکیل این یگان در استان، حفظ، حراست و جلوگیری از تصرفات اراضی دولتی در محدوده و حریم شهر است.
معاون املاک راه و شهرسازی استان گفت: نیروهای این یگان آموزش های لازم را دیده اند و مجهز به امکانات خودرویی و تجهیزات مجوز دار هستند.
پیمانجو اظهار کرد: در راستای آشنایی نیروها با قوانین و مقرارت حقوقی و قضایی دوره آموزشی توسط نماینده دادستان در یاسوج برگزار شد.
وی افزود: پرسنل پس از صدور کارت به عنوان ضابط قضایی با حوزه اختیارات مشخص شده شناخته می شوند و در صورت مواجه با تخلفات و تصرف زمین جلوی تخلفات را گرفته و نسبت به انجام صورت جلسه و گزارش و ارسال برای دادستان اقدام می کنند، تا سایر اقدامات توسط متولیان انجام شود.
 
 جهل به قانون رافع مسئولیت نیست / برگشت 4 هکتار از اراضی تصرف شده با گشت های شبانه روزی ضابطین / 81 مورد پیشگیری از تصرف اراضی بوده است

پیمانجو تصریح کرد: از زمان راه اندازی یگان در استان با گشت های شبانه روزی بیش از ۸۰ مورد جلوگیری از تصرفات محقق شده است و بیش از ۴ هکتار اراضی تصرف شده برگشت داده شده است و با تشکیل پرونده به محاکم قضایی فرستاده شده است.
پیمانجو کاهش هزینه های دولتی، جلوگیری از گسترش تخلفات به مراحل بالاتر و بهره وری بهتر از نیروی انسانی را از جمله مزایای فعالیت های یگان حفاظت دانست.
پیمانجو گفت: برنامه ریزی هایی برای برگزاری دوره ها، استفاده از ظرفیت های مردمی با راه اندازی سامانه ارتباطی و افزایش نیرو انجام شده است.
وی با اشاره به اهمیت فرهنگ سازی از همکاری مناسب مردم در رابطه با گزارش تخلفات خبر داد.
81 مورد پیشگیری از تصرف اراضی بوده است

فرمانده یگان حفاظت اراضی راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد هم گفت: تاکنون ۸۱ موردپیشگیری از تصرف اراضی توسط این یگان انجام شده است
سید محمد صدرائی نژاد افزود: تاکنون از تصرف بیش از چهار هکتار از اراضی ملی جلوگیری شده است و این یگان از آبان ماه سال ۹۵ در استان شروع به کار کرد.
 
 جهل به قانون رافع مسئولیت نیست / برگشت 4 هکتار از اراضی تصرف شده با گشت های شبانه روزی ضابطین / 81 مورد پیشگیری از تصرف اراضی بوده است

وی تصریح کرد: اکثر این موارد با تشکیل پرونده به مقامات قضایی ارائه و در حال دادرسی در محاکم قضایی است.
صدرائی نژاد عنوان کرد: این یگان در تمامی شهرستان های استان مستقر شده است و در راستای پیشگیری از تصرف اراضی ملی و تلاش برای اجرای احکام قضایی قطعی که رای آن صادر شده است به فعالیت می پردازد.
فرمانده یگان حفاظت اراضی راه و شهرسازی گفت: این یگان به تجهیزات خودرویی و موتوری مجهز است و در جاهایی که نیاز باشد گشت پیاده نیز مستقر می شود.
صدرائی نژاد گفت: در هر شهرستان از کارکنان راه و شهرسازی به عنوان ظابط قضایی خاص معرفی می شوند و آموزش های قضایی و انتظامی نیز داده می شود.
وی همچنین با اشاره به برنامه ریزی های مختلف، از تامین نیرو برای گشت های مختلف خبر داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار