بسیاری از اصنافی که بنابر نوع کسب خود زباله های زیادی تولید می کنند ، هیچگونه محل جمع آوری سطل زباله نداشتند و اکثریت آنان آشغال و زباله های خود را به درون جداول و پیاده روی جلوی مغازه می ریختند که البته در اکثر موارد با صحبت های استاندار مغازه داران قانع و قول می دادند که در این خصوص رعایت نمایند
کد خبر: ۴۷۵۶۰۲
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۹ 09 August 2017
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، صبح امروز شهر یاسوج ، یک روز متفاوت را پشت سر گذاشت و در اقدامی هماهنگ و با حضور بیشتر دستگاه های دولتی ، مانوری متفاوت برگزار شد که هدف آن فرهنگ سازی برای پیوستن عمومی به یک کمپین بود.
نیروهای عمل کننده در این مانور از ساعت 7 صبح با لباس های فرم و مشخص ، در میدان محل اجتماعات پارک ولایت جمع و پس از گوش دادن به سخنان استاندار ، با اعلام رمز عملیات از طرف استاندار ، کار جمع آوری زباله را در در چندین نقطه از شهر و اطراف شهر آغاز کردند.
 
فرمان بسیج عمومی در یاسوج با رمز یا امام رضا(ع) یا امام رئوف /  اعلام آغاز مبارزه اجتماعی با متخلفان از طرف خادمی + تصاویر 
 
آغاز عملیات با رمز  یا امام رضا(ع) یا امام رئوف
سید موسوی خادمی در سخنانی اظهار کرد: شهر یاسوج با توجه به طبیعت و آب‌ و هوایی که دارد مقصد گردشگری است و باید تمامی مبادی ورودی و خروجی این شهر از زباله‌ها و نخاله‌های ساختمانی پاکسازی شوند.
استاندار به عنوان فرمانده ی این مانور بزرگ فرهنگی  در ادامه به مسیرهای مشخص شده برای پاکسازی اشاره کرد و افزود: مسیر امامزاده عبدالله به سمت آبشار با مدیریت امور شهری، مسیر پلیس راه قدیم به سمت تیپ 48 فتح با مدیریت دفتر امور روستایی،، محدوده پارک جنگلی با مدیریت شهرداری ناحیه یک، پارک ساحلی با مدیریت شهرداری ناحیه 2 و سطح شهر یاسوج با مدیریت امور شهری مسیرهای تعیین شده برای برگزاری مانورپاکسازی شهر یاسوج است.
 
 فرمان بسیج عمومی در یاسوج با رمز یا امام رضا(ع) یا امام رئوف /  اعلام آغاز مبارزه اجتماعی با متخلفان از طرف خادمی + تصاویر

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: مسیر زندان مرکزی شهر یاسوج به سمت فلکه جهاد با مدیریت شهرداری مادوان، مسیر پلیس راه یاسوج به سمت شیراز با مدیریت شهرداری مادوان، ، میدان انقلاب تا پل بشار با مدیریت شهرداری یاسوج و مسیر پلیس راه یاسوج به سمت جاده قدیم شیراز با محوریت بخشداری مرکزی از جمله مسیرهای تعیین شده برای این مانور است.
پس از اعلام مسیرها ، رمز عملیات توسط خادمی اعلام و نیوهای عمل کننده با برنامه ریزی های صورت گرفته به مناطق مورد نظر رفته و کار خود را آغاز کردند.
 
حضور استاندار در محور شهر یاسوج
پس اعزام نیروهای سازماندهی شده به مسیرهای اعلام شده ، استاندار و معاونین ، شهردار و برخی مدیران کل ، در مسیر شهری از میدان هفت تیر کار خود را شروع و اقدام به تمیز نمودن معابر و جداول نمودند.
از ابتدای مسیر ، استاندار و برخی مدیران شهرستانی و استانی ، اقدام به پاکسازی معابر از زباله نمودند و البته در قسمت هایی هم با انبوهی از زباله مواجه می شدند که بیشترین حجم زباله ها مربوط به برخی اصناف بود.
 
فرمان بسیج عمومی در یاسوج با رمز یا امام رضا(ع) یا امام رئوف /  اعلام آغاز مبارزه اجتماعی با متخلفان از طرف خادمی + تصاویر 
دکتر خادمی با توجه به جدیتی که قرار است در این کمپین باشد ، با حضور در محل کسب اصنافی که بیشترین تولید و پخش زباله در محیط را نموده بودند ، به امر به معروف و نهی از منکر در این مورد خاص می پرداخت.
آنچه که خبرنگار تابناک در این مسیر مشاهده نمود ، متاسفانه حکایت از نوعی بی مسئولیتی در میان عامه مردم نسبت به مباحث زیست محیطی دارد . بسیاری از اصنافی که بنابر نوع کسب خود زباله های زیادی تولید می کنند ، هیچگونه محل جمع آوری و سطل زباله نداشتند و اکثریت آنان آشغال و زباله های خود را به درون جداول و پیاده روی جلوی مغازه می ریختند که البته در اکثر موارد با صحبت های استاندار مغازه داران قانع و قول می دادند که در این خصوص رعایت نمایند و از این پس یکی از اعضای کمپین " نه به ریختن زباله " باشند.
 
فرمان بسیج عمومی در یاسوج با رمز یا امام رضا(ع) یا امام رئوف /  اعلام آغاز مبارزه اجتماعی با متخلفان از طرف خادمی + تصاویر 
اعلام مبارزه اجتماعی با آسیب های اجتماعی توسط استاندار
در حاشیه این اقدام فرهنگی ، استاندار در جمع خبرنگاران گفت : شهر یاسوج به طور طبیعی شهری زیباست که متاسفانه محصول فعالیت های ما در سطح بازار و فعالیت های عامه ی مردم ، این شهر را نازیبا نموده است.
خادمی افزود : تمیزی محیط زیست به دو بخش مربوط می شود ، بخش اول مربوط به جمع آوری زباله است که متولیان این کار همه ی تلاش خود را به کار بسته اند و در حد توان انجام وظیفه می کنند. بخش دوم مربوط به تولید زباله و قرار دان آن در جای مناسب است که این بخش مربوط به مردم به معنای عام یعنی همه ی مردم است.
 
فرمان بسیج عمومی در یاسوج با رمز یا امام رضا(ع) یا امام رئوف /  اعلام آغاز مبارزه اجتماعی با متخلفان از طرف خادمی + تصاویر 
استاندار در ادامه گفت : یک مغازه دار سطل زباله در کنار مغازه خود داشته باشد و علاوه بر خود که زباله هار را درون سطل می ریزد از مشتریان هم بخواهد همین کار را انجام دهد . ما نیازمند فرهنگ سازی هستیم ، ما نیازمند توجه بیشتر هستیم  و اگر این کارها را در خصوص حفظ محیط زیست انجام دهیم ،سلامتی روانی ، سلامتی جسمی و سلامتی فرهنگی را به دنبال خواهد آورد.
نماینده عالی دولت در کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به این موضوع که ریختن زباله در محیط زیست یک آسیب اجتماعی است گفت : بهترین راه مبارزه با آسیب های اجتماعی ، مبارزه اجتماعی است و باید با شبکه های اجتماعی به درون خانه ها رفت و با این آسیب ها مبارزه کرد . باید ان جی او ها را فعال کرد و از این طریق با این آسیب ها مبارزه کرد ضمن اینکه این خود یک نمونه از موارد امر به معروف و نهی از منکر است .
خادمی در پایان با هشدار به کسانی که بی محابا زباله در طبیعت می ریزند خطاب به شهروندان گفت : اگر کسی رعایت نمی کند وی را به مراجع مربوطه گزارش دهید تا برخورد قانونی شود و حتی به نظر من از کسانی که توجه نمی کنند و عامدانه به ریختن زباله اقدام می کنند ، فیلم بگیرید و گزارش دهید.
لازم به توضیح است عصر امروز با فرمان سید محمد کاظم نظری ، فرماندار بویراحمد ، مانور یک روزه جمع آوری زباله در شهر یاسوج پایان یافت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار