مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناو بری هوایی ایران : تیمی متشکل از افراد متخصص شامل خلبانان و مهندسان و کارشناسان هوانوردی برای حل مشکل توسعه فرودگاه به یاسوج اعزام شد که مطالعه مجدد این طرح در دستور کار قرار گرفت و نتایج ارزیابی این تیم کارشناسی برخی معضلات را به صورت مشروط برطرف کرد.
کد خبر: ۴۷۵۷۱۵
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۵ 09 August 2017
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناو بری هوایی ایران گفت: توسعه نهایی باند فرودگاه یاسوج منوط به جابجایی زندان مرکز یاسوج است.
مدیرعامل و رئیس هیات مدیره شرکت فرودگاهها و ناو بری هوایی ایران امروز در بازدید از طرح توسعه فرودگاه یاسوج با بیان اینکه توسعه نهایی باند فرودگاه یاسوج منوط به جابجایی زندان مرکز یاسوج است گفت: با جابجایی زندان مرکزی یاسوج برای توسعه ی طول باند این فرودگاه تصمیمات جدید و سازنده ای اتخاذ خواهد شد.
رحمت الله مه آبادی با اشاره به اینکه سیاست دولت توسعه همه جانبه کشور با تاکید بر نقاط کمتر برخوردار است افزود: کهگیلویه و بویراحمد یکی از استانهای کلیدی و مد نظر دولت است.
وی با بیان اینکه یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد و شهری گردشگر پذیر و در حال توسعه است گفت: طبیعا شاهد آمد و شد صاحبان صنایع، گردشگران، سرمایه گذاران در این شهر هستیم و توسعه حمل و نقل به ویژه حمل و نقل هوایی از ابزارهای مهم و تاثیر گذار در روند توسعه است به همین منظور طرح توسعه باند فرودگاه یاسوج در سال 91 در دستور کار دولت قرار گرفت .
مه آبادی با اشاره به اینکه یکی از وظایفی که وزیر راه و شهرسازی به عهده اینجانب گذاشت تسریع در توسعه فرودگاه یاسوج بود گفت: به علت وجود برخی موانع روند توسعه باند فرودگاه یاسوج متوقف شد به همین منظور تیمی متشکل از افراد متخصص شامل خلبانان و مهندسان و کارشناسان هوانوردی برای حل مشکل به یاسوج اعزام شد که مطالعه مجدد این طرح در دستور کار قرار گرفت و نتایج ارزیابی این تیم کارشناسی برخی معضلات را به صورت مشروط برطرف کرد.
وی با بیان اینکه هم اکنون کار توسعه در حال اتمام است افزود: موقعیت فرودگاه به لحاظ جغرافیایی و منطقه ای شرایطی خاص دارد به همین منظور باید دره ای که خط القعر 27 متری داشت تسطیح می شد که این عملیات اگر چه موجب تاخیر در روند اجرایی طرح شد اما به هر صورت انجام گرفت.
مه آبادی در باره زمان پایان توسعه فرودگاه یاسوج گفت: دو برنامه برای از سرگیری پروازهای این فرودگاه در دستور کار است که ابتدا تا اواخر ماه آینده( شهریور ماه ) با همکاری ایرلاین ها مطابق تایپ قبلی پروازها انجام شود و پس از آن با اتمام نهایی پروژه یعنی یک ماه تا 45 روز بعد از آن تایپ متوسط پروازهای جدید این فرودگاه را آغاز کنند.
مدیرعامل و رئیس هیات مدیره شرکت فرودگاهها و ناو بری هوایی ایران با بیان اینکه اجرایی این طرح هیچ گاه مشکل اعتباری نبوده بیان کرد: تاخیر در روند اجرایی این پروژه صرفا مسائل فنی بوده که با برطرف شدن آن حدود 40 میلیارد تومان اعتبار برای توسعه این فرودگاه اختصاص یافته است.
وی همکاری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مخابرات، مجموعه ورزشی 15 هزار نفری و زندان یاسوج برای تسریع در روند اجرایی این پروژه را ستودنی دانست و گفت: امیدواریم با حمایت های بعدی دولت بتوانیم شاهد توسعه ی بیشتر این فرودگاه باشیم.
مدیرعامل و رئیس هیات مدیره شرکت فرودگاهها و ناو بری هوایی ایران تکمیل پروژه های نیمه تمام در کشور را اولویت دولت در سال گذشته دانست و گفت: امسال هم پروژه های جدید تعریف خواهد شد./خبرگزاری صدا سیما

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار