یادداشت مخاطبان
بی شک در روزهای آینده فراکسیون امید مهمترین روزهای عمر سیاسی خود را از جلو دیدگان جامعه ایران و به خصوص جریان اصلاحطلب ایران خواهد گذراند .
کد خبر: ۴۷۵۷۴۹
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۵ 09 August 2017
آنچه که در زیر آورده شده است یادداشت ارسالی مخاطبان تابناک کهگیلویه و بویراحمد است و این سایت محتوای آن را تایید یا تکذیب نمی کند. شما هم می توانید نظر خود را در تایید یا تکذیب این مطلب بیان کنید.
فراکسیون امید آخرین امید اردوگاه اصلاحطلبان در مقابل کابینه حسن روحانی
(صفا فضیلت کارشناس ارشد علوم سیاسی)
از هفت اسفند سال 1394که مردم با شور و هیاهو در انتخابات مجلس با تحریک مردی که تکرار می کرد شرکت کردند و لیست امید را در تهران 30 بر 0 ودر اکثر شهرها اعضای این لیست را روانه بهارستان کردند زمان زیادی نگذشته است فراکسیون امید که با حمایت سید محمد خاتمی ، مرحوم حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی ، سید حسن خمینی و حسن روحانی در سپهر سیاسی ایران قد علم کرد و با حمایت چهره های مقبول و محبوب جریان اصلاحطلبی خود را به راحتی هر چه تمام تر از رای مردم عبور دادند و یک شبه ره صد ساله را پیمودند و توانستند عمر جریان اصلاحطلبی از بدو پیدایش تا انتخابات اسفند نود و چهار را به راحتی هرچه تمام تر هزینه خود کنند، امروز در برابر آزمونی قرار گرفته اند که می توانند با تصمیم درست خود به حیات سیاسی خود ادامه دهند و یا این تفکر را به جامعه تزریق کنند که این فراکسیون و ورود آنها به سپهر سیاسی ایران به دلیل خالی بودن میدان سیاست از سیاستمداران اصیل و نامداری بوده اند که به اجبار از میدان سیاست خارج شده بودند . در حالی به تشکیل کابینه دولت دوازدهم حسن روحانی نزدیک می شویم که کابینه معرفی شده حسن روحانی که با رای تمام و کمال جریان اصلاحطلبی برای چهار سال دوم ریاست جمهوری به قدرت رسید رنگ و بوی اصلاحطلبی آن فضای مثبتی در جامعه ترسیم ننمود و به وعده تشکیل کابینه بر اساس خواست رای 24 میلیونی توجه کامل نشده است و گویی جهت رضایت و جلب توجه آرای 16 میلیونی هم قدمهایی معنی دار برداشته است . به راستی در کدام دولت اصولگرایی در کابینه از افرادی بهره گرفته شد که کوچکترین گرایش سیاسی اصلاحطلبی در کارنامه خود داشته باشد که امروز حسن روحانی برخاسته از آرای اصلاحطلبان اینگونه در برابر جریان رقیب کوتاه می آید . حال که کابینه ای نه چندان مطلوب جریان اصلاحطلبی از سوی حسن روحانی روانه مجلس شده است و این کابینه و حسن روحانی نتوانست اصلاحطلبان را آنگونه که مستحق بوده راضی کند تمام امید جریان اصلاحطلبی امید خود را به فراکسیون امید بسته اند تا شاید آنگونه که اصلاحطلبان خود را هزینه این لیست کرده اند با پالایش کامل کابینه و عدم رای اعتماد به اعضای ناخالص اصلاحطلبی کابینه تحت فشار معرفی شده حسن روحانی دین خود را به جریان و تفکر اصلاحات و بزرگان این جریان ادا کنند . فراکسیون اصلاحطلب امید مجلس که از وزن بیش از نیمی از نمایندگان مجلس برخوردار هست یک تنه توان پالایش سره از ناسره کابینه را در اختیار دارد .بی شک در روزهای آینده فراکسیون امید مهمترین روزهای عمر سیاسی خود را از جلو دیدگان جامعه ایران و به خصوص جریان اصلاحطلب ایران خواهد گذراند . و محمد رضا عارف رئیس این فراکسیون می تواند با عملکرد مناسب خود در راس این فراکسیون هم به احیا خود و هم به احیا جریان اصلاحطلب ایران کمک کند . فراکسیونی که بیش از 150 نماینده مجلس را در زیر پرچم خود دارند و از قدرت کامل برای "نه بزرگ " به اعضای غیر شفاف کابینه حسن روحانی برخوردار هست .
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
سلام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۱
احسنت استاد فضیلت
همشهری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
جناب فضیلت فراکسیون خود را همراه با موگرینی وسلفی گرفتن ها ملاحظه فرموده‌اید؟؟؟؟؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار