۲میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی برای پروژه های آبرسانی به روستاهای بخش موگرمون وحوزه عالی طیب گرفته شده بود، هزینه شد.
کد خبر: ۴۷۶۵۳۸
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۱ 12 August 2017
به گزارش اختصاصی خبرنگار تابناک کهگیلویه و بویراحمد، در هفته اخیر مشکلات آب روستاهای اطراف لنده یکی از تنش های مدیریتی شهرستان بوده و در آن شکی نیست که مردم شریف این روستاها حق دارند از آب کیفیت دار سالم و همیشگی برخوردار باشند. در حالی که در اکثر کشور شاهد تنش کم آبی هستیم خوشبختانه شهرستان لنده در این زمینه مشکلی ندارد و اگر گاهی اوقات شاهد قطع موقتی آب هستیم دلیل آن نبود برق یا تعمیرات فنی ومشکل های فنی است و دغدغه مسئولان امر نیز حل دائمی این مشکل بوده وتدابیر خوبی اندیشیده شده که انشاء الله دیگر شاهد قطع آب به مدت چند روز نخواهیم بود.

به همین منظور خبرنگار تابناک کهگیلویه و بویراحمد به سراغ ریاست محترم آب وفاضلاب روستایی رفت و در این زمینه با ایشان گفتگویی داشته که چکیده آن در زیر آمده است :

در موضوع آبرسانی به روستاهای لنده در شهرستان ۲تا ایستگاه آبی داریم که ایستگاه موگرمون نزدیک به۴۱روستا را آبرسانی میکند و با تدابیری که اندیشیده شده یعنی حفر۲حلقه چاه و خرید پمپ های قوی جدید حتی توانایی آبرسانی به کل شهرستان را نیز داراست و این پروژه بیش از۹۵درصد تکمیل شده و در هفته دولت افتتاح خواهد شد.
در یکسال اخیر ۲۰کیلومتر خط انتقال آب کشیده شده که روستاهای آتشگاه بالا وپایین ،دوک،چهارراه سلیمان شهرویی،رچ و بادامستان که قبلا بوسیله تانکر سیار آبرسانی می شد در هفته دولت افتتاح می شود.
۲میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی برای پروژه های قیام و موگرمون در نظرگرفته شده که حجم انتقال و خطوط داخلی به طول۲۰ کیلومتر از لوله های فلزی وپلی تیلن از سایزهای مختلف بوده است که ۱۳کیلومتر مربوط به روستاهای حوزه مرکزی وعالی طیب و۷کیلومتر شهرک بهاران و شبکه های داخلی روستاهای سراسیاب،مالشیخ وآتشگاه بوده است.
ضمن اینکه در یکسال اخیر مخازن ۵۰متر مکعبی در روستای آتشگاه احداث و همچنین ۲دستگاه الکترولیزه نمک طعام جهت ایستگاه های دلیک و موگرمون نیز نصب کردیم.
همچنین یک حلقه چاه به ایستگاه موگرمون اضافه کردیم باتجهیزاتی شامل پمپ۱۱۰کیلو واتی وتابلو ۱۱۰کیلو واتی که وارد مدار شده و انشاالله در هفته دولت افتتاح می شود.

در چند روزی که روستاهای لنده دچار کم آبی بودند یکی از پمپ ها کار می کرد و جریان آب بصورت کامل قطع نبوده و دلیل سوختن پمپ ها نیز نوسانات مکرر برق بوده که با اصرار فرماندار محترم برای حل مشکل همیشگی این ایستگاه پمپ قبلی ۹۲کیلو واتی با پمپ۱۱۰کیلو واتی دو قلو عوض شده و این حلقه چاه جدید نیز وارد مدار شد و دیگر مشکل خاصی در زمینه آب نخواهیم داشت.
همچنین تانکر سیار آبرسان ما آماده هست که روستاهایی که آب ندارند را آبرسانی کند،ضمن اینکه دنبال آن هستیم تا با تامین اعتبار به روستاهای گاومیشی ودره بنگ آبرسانی کنیم و نوسازی خطوط داخلی چهارراه از اولویت های بعدی ماست.
در پایان ضمن تشکر از خبرنگار تابناک از خبرنگاران و رسانه ها خواهشمندیم که همیشه حقایق را منتشر کنند.

گزارش از سید مصطفی گنجی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار