خبرنگاری ، حرفه ای نیست تا نان خوری وفرمان بری و ملعبه دست زورمندان باشی ، خبرنگاری ، یعنی جانبازی مستمر ومبارزه دایمی بر علیه توسعه بی عدالتی وجور، ورونق بازار کالاهای دروغین .
کد خبر: ۴۷۶۷۳۲
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۴ 12 August 2017
آنچه که در زیر آورده شده است یادداشت ارسالی مخاطبان تابناک کهگیلویه و بویراحمد است و این سایت محتوای آن را تایید یا تکذیب نمی کند. شما هم می توانید نظر خود را در تایید یا تکذیب این مطلب بیان کنید.
خبرنگار ، شمشیری دولبه!
خبرنگار ،شمشیری دولبه است که می تواند حق را باطل کند و باطل را حق بنمایاند و این دولبه تیز، همواره خودش وهمراهانش را تهدید می کند ومی بایست آگاهانه وهوشیارانه بر مسیری گام بر دارد که باریکی مویی ، اندازه پهنای آنرا بیان می کند وتیزی تیغی برندگی کلامش. مسیری که رهروان آن، بندبازانی چابکند تا لغزشی نداشته باشند وکارشان به سقوط وسکوت حق نیانجامد ،می بایست با دقت فراوان جان ، خود و آبروی دیگران را به هدر ندهد و مسیر خود و دیگران را غبار آلوده ننماید .
خبرنگاری ، حرفه ای نیست تا نان خوری وفرمان بری و ملعبه دست زورمندان باشی ، خبرنگاری ، یعنی جانبازی مستمر ومبارزه دایمی بر علیه توسعه بی عدالتی وجور، ورونق بازار کالاهای دروغین .
خبرنگاری ، یعنی تعهد وتلاش برای توسعه اخلاق وکرامت آدمی ونه بردگی وتحقیر آدمی وعمله زرمداران وستمگران بودن.
خبرنگاری، یعنی فدا کردن منافع خود وبه خطر انداختن جان شیرین برای رهایی انسانهای در بند .
خبرنگاری، یعنی مواجه با مرگ وخطر کردن واز خطر نهراسیدن ،هرچند دستانش از ابتذال شکننده تر باشد .
خبرنگاری، یعنی استواری بر مسیر پژوهیده وانتخاب شده ای که مرگ وشرنگ نتواند توراکه پیام رسان قیام همه آزادایخواهانی از بیان حقانیت قیام کنندگان نومید کند ومأیوسانه شمشیر قلم را در نیام خاموشی پنهان نکنی وزینب وار از همه حسین ها وکربلا ها بگویی ویزید ها را از منابر ومعابر به زیر بکشی ونگذاری تنورهای کوفه ونیزه های نفاق قرآن را بیرق فریب کنند وخود را به نام اسلام به کام خلق الله شیرین بنمایانند ،زیرا خون جوشیده در کربلا در حنجره سخنان زینب در شام سیاه دمش تلالو وتبلور پیدا می کند وکربلا در کربلا می ماند اگر زینب، پیام رسان بزرگ عاشورا ،سکوت می کرد ومی هراسید وسخن نمی گفت. پس هراس به خود راه مده وآتشفشان روشن خشمی باش که مردم ستمدیده تاریخ، در سینه پنهان کرده اند ونگذار روشنی این خشم مقدس در پیچ وخم زندگی حسابگرانه بی مقدار شود ومبادا ومبادا مبادا، در مقابل نهیب ستمگران وتطمیع زرمداران وترغیب رشوه دهندگان بترسی وقدم واپس نهی وقلم از نوشتن باز داری !!
مبادا کوتاهی کنی وخستگی را بشناسی وفریب را به خانه ات راه دهی ، زیرا چشم همه ستمدیدگان به دست های توانمند تو وبه بیان برنده توست ،تا حق وباطل را آمیخته نکنی ومعاوضه ننمایی وجایشان را اجاره ندهی وموجر ومستاجر را بر جای هم ننشانی وبدانی هرگز حق مستاجر خانه ها نخواهد بود ،زیرا نوید( انمن علی الذین...) بشارت حکومت صالحان را داده است ،زیرا در مقابل همه زینب ها پاسخگو خواهی بود تا، پیام هر جنبشی و نغمه هر کوششی را که بر ظلم شوریده و به حق کوشیده به دیگران برسانی .
در اهتزاز باد، بیرق سربلندی همه خبرنگاران منادی حق و مطالبه جویان شریفی که جان خویش را به ترازوی حسابگرانه دیگران نسپردند وبر عزت خویش وسربلندی حقیقت پای فشردند.
حالا وهمیشه ،یاد و روز خبر نگارو خبرنگاران حق جو ی ،حق طلب در ذهن تاریخی جهان ، درخشان و جاودان خواهند ماند.
سید غلامعباس موسوی نژاد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار