دکتر خادمی : برخی صنایع وجود دارد که محصول مناسب است و مدیریت و اهلیت کاری وجود دارد و به دلیل شرایط خاص اقتصادی دچار مشکل شده اند که حمایت از آنها ضروری است.
کد خبر: ۴۷۷۰۴۲
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۵ 12 August 2017
امروز 21 مرداد ماه به عنوان روز صنایع کوچک و متوسط معرفی شده است. صنایعی که در استان کهگیلویه و بویراحمد ، بخش عمده ی بنگاه های تولیدی صنعتی را به خود اختصاص داده است .
صنایع کوچک بنا بر ویژگی های خاصی که دارد ، از استقبال بسیار خوبی در محروم ترین استان های کشور ، برخوردار است.
ویژگی هایی مانند هزینه بری کمتر در سرمایه گذاری ، ایجاد اشتغال و عدم نیاز به تخصص های ویژه برای کارگران شاغل در این گونه صنایع ، باعث شده که هم مسئولین و هم سرمایه گذاران توجه ویژه ای به آن داشته باشند.
در روز صنایع کوچک استاندار کهگیلویه و بویراحمد به همراه تعدادی از مدیران اقتصادی استان از شهرک های صنعتی بازدید و ضمن آشنایی با وضعیت تولید و بازار فروش تولیدات اینگونه صنایع ، اقدام به کلنگ زنی و افتتاح پروژه هایی در این شهرک های صنعتی نمود.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، سید موسی خادمی بعد از ظهر شنبه و در حاشیه بازدید از شهرک های صنعتی در جمع خبرنگاران با اشاره به روز حمایت از صنایع کوچک گفت: ۲۱ مرداد ماه روز حمایت از صنایع کوچک است و ۹۵ درصد صنایع استان ما نیز صنایع کوچک است.
 
روز صنایع کوچک و بازدید استاندار از شهرک های صنعتی/ چرا برخی صنایع استان به مشکل برخورده اند؟  + تصویر 

خادمی بیان کرد: خوشبختانه به همین مناسبت بازدیدی از شهرک صنعتی در یاسوج داشتیم و یک طرح مناسب با تولید دستگاه های سرمایشی و گرمایشی افتتاح شد که ابتدای کار با مونتاژ شروع می شود که امید است در آینده با وارد کردن تکنولوژی آن توان تولید آن را نیز داشته باشد.
وی افزود: کلنگ زنی یک مجتمع صنعتی نیز انجام شد و امید است که بانک ها حمایت لازم را انجام دهند و سرمایه گذار نیز تلاش بیشتری برای به نتیجه رسیدن پروژه انجام دهد.
خادمی گفت: بازدید از پروژه ای که از پروژه های محصولات وابسته به صنایع پتروشیمی است و این پروژه بسیار مناسب است و متناسب با استعداد استان است نیز انجام گرفت و این طرح طبق اعلام متولیان تا دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد.
 
 خادمی در بخش دیگری از سخنان خود گفت : امسال دولت در کشور ۵۰ هزار میلیارد تومان برای موضوع اشتغال تخصیص داده است که عمدتا در حوزه صنایع کوچک و متوسط هزینه می شود و پیش بینی ما این است که ۱۵۰۰ میلیارد تومان از این اعتبار به استان تخصیص یابد.
خادمی بیان داشت: به طور طبیعی در استان این تسهیلات به حوزه صنایع کوچک و متوسط اختصاص خواهد یافت و کمک های فنی و اعتباری نیز امسال اجازه داده شده است و از محل اعتبارات عمرانی میتوان حداکثر تا ۵۰ درصد سود تسهیلات در استان را بخشید و همچنین ۱۴۰ میلیارد تومان از سفر ریاست جمهوری برای این حوزه داریم که امید است این مسئله محقق شود.
خادمی تصریح کرد: در همین راستا امتیازاتی به عنوان مناطق محروم نیز ارائه خواهد شد.
خادمی بیان کرد: خارج شدن برخی صنایع از رده به دلیل عدم وجود بازار مناسب، عدم توانایی در بروز کردن تکنولوژی، رقابت و عدم مدیریت مناسب است.
وی افزود: برخی صنایع وجود دارد که محصول مناسب است و مدیریت و اهلیت کاری وجود دارد و به دلیل شرایط خاص اقتصادی دچار مشکل شده اند که حمایت از آنها ضروری است.
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار