پاسخ فرماندار بویراحمد به جنجال های اخیر
نظری : ما تاکنون بسیاری از حقوقمان را در خصوص ، منابع آب ، منابع نفت و گاز و منابع طبیعی از مجموعه ی کشوری نگرفته ایم اما این کار با کمک نخبگان هم استانی کشوری امکان پذیر است ضمن اینکه در جای خود ، از حقوق شهرستانم هم دفاع می کنم اما به شیوه ای که باعث همگرایی شود نه اختلاف.
کد خبر: ۴۷۷۶۸۵
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۲ 13 August 2017
چند روزی است که استان درگیر برخی شائبه هایی از قومیت بود به گونه ای که بعضی افراد معتقد بودند ، تعدادی از مسئولین با کشیدن دیواری ، خبرنگاران و مدیران استانی را در دو طرف دیوار با نام های مدیران سردسیری و گرمسیری تقسیم بندی کرده اند.
اما امروز فرماندار بویراحمد با دعوت خبرنگارانی از همه ی گرایش ها و قومیت ها ، پرداختن به اینگونه موارد را آفتی برای استانی دانست که همه با یک گویش صحبت می کنند و از رسانه ها خواست در جهت وحدت استان قلم بزنند و از مواضع تفرقه افکنانه پرهیز کنند.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، در مراسم تجلیل از خبرنگاران که به همت فرماندار و برخی مدیران شهرستان بویراحمد در رستوران ستاره شهر یاسوج برگزار شد ، دکتر محمد کاظم نظری از خبرنگاران سردادن ندای وحدت در استان را درخواست کرد و گفت : رسانه‌ها باید در راستای توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد هم‌پای مسئولان گام بردارند.
فرماندار بویراحمد افزود : ما استان کوچکی هستیم و بر خلاف دیگر استان ها همه با یک گویش سخن می گوییم و فرهنگی مشابه هم داریم پس ضرورت دارد در راستای بدست آوردن وحدت به جهت پیشرفت تلاش نماییم.
وی در ادامه افزود : ما به یک مدیریت آرام و زیرکانه نیاز داریم همانگونه که استاندار در خصوص برخی اتفاقات توانست با چنین مدیریتی به کاهش تنش در استان در اتفاقات اخیر قومیتی کمک کند.
 
همه ی ما یک گویش داریم و باید در راستای وحدت حرکت کنیم/ به کمک نخبگان ملی خود حقمان را می گیریم + تصاویر 
 
نظری با اشاره به محرومیت استان گفت : ما تاکنون بسیاری از حقوقمان را در خصوص ، منابع آب ، منابع نفت و گاز و منابع طبیعی از مجموعه ی کشوری نگرفته ایم  اما این کار با کمک نخبگان هم استانی کشوری امکان پذیر است ضمن اینکه در جای خود ، از حقوق شهرستانم هم دفاع می کنم اما به شیوه ای که باعث همگرایی شود نه اختلاف.
وی افزود : از وظایف رسانه‌ها حمایت از مدیران و نیروهای استان کهگیلویه و بویراحمد در سطح ملی و استان است و نباید این نیرو‌ها تخریب شوند.
دکتر نظری در بخش دیگری از سخنانش گفت : بدون رسانه‌های دغدغه‌مند توسعه امکان پذیر نیست، توسعه به معنای ژرفی که دارد نقش رسانه در این مقوله نقش منحصر به فردی دارند.
 
همه ی ما یک گویش داریم و باید در راستای وحدت حرکت کنیم/ به کمک نخبگان ملی خود حقمان را می گیریم + تصاویر 

وی با بیان اینکه رسانه‌ها بر فرهنگ هر جامعه تاثیر بسزایی دارند، تصریح کرد: برای توسعه هر جامعه‌ای باید فرهنگ آن جامعه رشد کنند، لذا نقش رسانه‌ها در توسعه فرهنگ جامعه مهم است.
فرماندار بویراحمد با بیان اینکه نباید به هر وسیله‌ای رسانه‌ای دیده شود، اظهار داشت: نمی‌توان با یک جمله و اقدام رسانه‌ای ، استان و شهرستانی آبرویش برود. گاهی با یک تیتر و جمله‌ای آبروی مدیری می‌رود و در واقع به اذعان خود رسانه‌ها این‌ها برای دیدن بیشتر این کار‌ها را انجام می‌دهند.
نظری با اشاره به اعلام نتایج انتخابات شورای پنجم در شورا‌ها، بیان کرد: متأسفانه در انتخابات شورای اسلامی شهرها، رسانه‌های بدون هیچ منبع دقیقی چندین نتیجه‌ را در سطح جامعه منتشر کردند که با آبروی برخی افراد بازی شد.
 
همه ی ما یک گویش داریم و باید در راستای وحدت حرکت کنیم/ به کمک نخبگان ملی خود حقمان را می گیریم + تصاویر 

وی افزود: در مبارزه با فساد و نابسامانی‌ها نقش رسانه‌ها پررنگ است و بسیاری از خبرنگاران ما برای آزادی بیان مشقت‌ها و سختی‌های زیادی را تحمل کردند.
فرماندار بویراحمد تصریح کرد: همه رسانه‌ها باید یک نظام‌نامه اخلاقی داشته باشند چرا که امروز رسانه‌ها به بخش مهمی از زندگی مردم تبدیل شده و هر چقدر این ارتباط بیشتر می‌‏شود به طور قطع تاثیری پذیری افکار عمومی نیز بیشتر است.
نظری با بیان اینکه خبرنگاران قشر پر تلاش در حوزه اطلاع‌رسانی و آگاه سازی جامعه هستند، گفت: رسانه‌ها نقش مهمی در فرهنگ‌سازی جامعه دارند و باید الگوسازی کنند.
فرماندار بویراحمد به ظرفیت‌های موجود در استان اشاره کرد و افزود: معرفی ظرفیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری یکی از مهم‌ترین اقدامات رسانه‌ها به شمار می‌رود که نقش مهمی در ورود مسافر و گردشگر به استان دارد و همین امر نیز سبب توسعه استان می‌شود.
 
 همه ی ما یک گویش داریم و باید در راستای وحدت حرکت کنیم/ به کمک نخبگان ملی خود حقمان را می گیریم + تصاویر

وی با تاکید بر اینکه انتظار می‌رود رسانه‌ها از بیان مطالب تفرقه‌انگیز دوری کنند، گفت: رسانه دارای نقش دو سویه و رابط بین مردم و مسئولان است و علی‌رغم تاثیر مثبت می‌تواند مخرب هم باشد.
نظری تاکید کرد: می‌طلبد خبرنگاران استان فارغ از هرگونه گرایش سیاسی در راستای رشد و توسعه استان گام بردارند و با انتشار اخبار صحیح و شفاف صلح و امید را در جامعه ایجاد کنند.
فرماندار بویراحمد بر افزایش تعامل دستگاه‌های اجرایی با رسانه‌ها تاکید کرد و گفت: مدیران و مسئولان استان باید ارتباط خود را با خبرنگاران به صورت جدی‌تر در دستور کار داشته باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار