حال سوال این است که اگر قرار است این محرومین و قشرکم درآمد با کمی عقب جلو شدن اقساط شان به درون باز داشتگاه روانه شوند چه دردی از بانکها را درمان میکند ؟
کد خبر: ۴۷۷۷۰۱
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۶ 13 August 2017
آنچه که در زیر آورده شده است یادداشت ارسالی مخاطبان تابناک کهگیلویه و بویراحمد است و این سایت محتوای آن را تایید یا تکذیب نمی کند. شما هم می توانید نظر خود را در تایید یا تکذیب این مطلب بیان کنید.
بانکهاخون مردم را به شیشه میکنند
یکی دوسالی است یکی ازبانکهای استان بصورت فراگیر و گسترده اقدام به پرداخت تسهیلات خرد و کلان نموده است و مردم این استان که از محدود استانهای توسعه نیافته است از مشتریان پر و پا قرص این تسهیلات شده اند، این مشتریان که اکثرا از خانواده کم درآمد و بازنشسته میباشند و باز هم اکثر آنها عیالوار و پرخرج هستند و بار مسولیت فرزندانشان نیز بر روی دوش آنها سنگینی میکند و به امیدگشودن گره کور بیکاری فرزند به سمت اینگونه وامهای دراز مدت و پرسود رفته و با چشمان بسته به چاهی می افتند که درآمدن از آن کار حضرت فیل است .
این بخت برگشته ها اگر دچار بی پولی شده و یکی دو قسط از پرداخت وامهایشان بگذرد ضرب العجلی توسط ماموران قانون جلب و روانه بازداشتگاه خواهند شد و این آغاز بیچارگی و بدبختی آن بازنشسته و یا کشاورز است .
حال سوال این است که اگر قرار است این محرومین و قشرکم درآمد با کمی عقب جلو شدن اقساط شان به درون باز داشتگاه روانه شوند چه دردی از بانکها را درمان میکند ؟ غیر از این است آبرومندی را با بی آبرویی روبرو کرده و نه اصل وام ونه سودش به بانک برگشت داده نخواهدشد و آن بیچاره ایی که از سر ناچاری به سمت این بانک آمده تا شاید مشکل خانواده اش راحل کند اسیر کند و زنجیر زندان شده است .
کجای اینگونه رفتارهازیبنده جمهوری اسلامی است که این بانکهازیرلوای قانون دست به آن میزنند، اگربه دنبال رفع مشکل مردم بوده باشندوبه وام گیرنده همانندبانک کشاورزی که الحق والانصاف ازمحدودبانکهایی است که همه جوربامردم همراهی کرده وعاقبت هم به اصل وسودتسهیلات پرداخت شده اش میرسدهمین رفتارراپیش بگیرندکه هم وغم شان گشودن گره کورمشکل باشدشک نکنیدهیچ نیازی به کندوزنجیروزندان نیست وقطعاوام گیرنده مجبورخواهدبودکه بدهکاری خودراپرداخت نماید .
به شخصه باموردی رویروبوده ام وهرچه درتوان داشتم بکاربردم تاشایدازراه درستش وام گیرنده راازمشکل رهایی دهم وبانک هم به اصل وسودپولش برسدهیچکدام ازدست اندرکاران بانک ووکیل مربوطه اش رضایت به حل مشکل نمیدادندوهمگی متفق قول عنوان میکردندکه قانون خودش مشکل راحل میکند .
درست است که قانون مشکل راحل میکندوآن بیچاره رادرگیربدهکاری جدیدی مینمایداماشمادرحق این بخت برگشته جفاکرده ایدومشکل رابرایش صدچندان نموده ایدکه قطعاخداوندراضی نخواهدبودهرچنداین روزهاکسی درقیداین نیست که کارش موردرضای خداباشد ، بگذریم .
بیاییدبرای رضای خداازاینگونه وامهاکه عاقبتش زندان وهمکاری نکردن بامردم است پرداخت نکنید، بازنشسته که اکنون درزمان کهولت وناتوانی است دیگرنایی نداردتابتواندحبس وزندان راتحمل کندویاآن کشاورزی که به امیدرونق زراعتش مجبوربه گرفتن وام شده همه زندگیش دچارآشفتگی واضمهلال شودوداشته هایش راچه آبرووچه مالش ازچنگش برود.
دادن وامهای درشت ودهن پرکن به مردم کم بضاعت عاقبتی جزویران کردن خانه وخانواده وام گیرنده نداردومردم وقتی میبینندبانکی به راحتی این وامهای درشت رامیدهدبدون اینکه به عاقبتش بیاندیشندگرفتاردام آن وام شده وهمه چیزشان راازکف میدهندواین درهرصورت برای این نظام ومملکت زیبنده نیست .
سیدقربانعلی موسوی خبرنگار و فعال فرهنگی
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۵
ضامن ل بیشتر زیر فشارن ، وام گیرنده یل خو راحتن
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار