اولین واکنش دکتر وکیلی به هجمه های اخیر بر علیه خود
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی : در تواریخ نزدیک و دور کم نداریم منادیان عدالتی که در سایه بی انصافی تبدیل به ناقضان عدالت شدند. آزادی خواهانی که نفس آزادی را گرفتند.
کد خبر: ۴۸۰۳۰۸
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۵ 19 August 2017
چند روزی است که با اعلام خبر ، انتصاب پسر دکتر وکیلی ، هجمه های سنگینی بر علیه دکتر وکیلی در برخی رسانه ها و به دنبال آن بحث و گفتگوهایی در این خصوص در شبکه های مجازی ، منتشر می شود.
در برخی رسانه ها این انتصاب به گونه منتشر شده است که گویا خود دکتر وکیلی ، در انتصاب مذکور دخالت مستقیم داشته و حتی برخی موضوع را به زمان پیگیری دکتر وکیلی برای استیضاح وزیر کار و امور اجتماعی ، کشانده اند و مسکوت ماندن یک مرتبه ی این استیضاح از طرف وکیلی را مشکوک می دانند چرا که پسر دکتر وکیلی به‌عنوان مدیرعامل شرکت صنعتی کاوشگران آتیه صبا (وابسته به سازمان بازنشستگی کشوری و وزارت تعاون) منصوب شده است!
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، دکتر محمد علی وکیلی تاکنون در این خصوص موضع خاصی اتخاذ نکرده بود اما در اولین واکنش رسمی با انتشار سرمقاله ی ابتکار جنوب به این گونه مطالب واکنش نشان داده و گفت : هنوز سایه مصائب آن مدعیِ دریده گوی عدالت که هشت سال، «بگم بگم» از لسانش نیفتاد بر سرمان است. تحقیقاً و تدقیقاً، تجرباً و منطقاً، عدالت منهای اخلاق، از حد فضیلت می افتد و بیشتر به کارِ عدالت بازی می آید تا عدالت گستری.
دکتر وکیلی نوشت : این چندمین بار است که از سقوط اخلاقی جامعه می نویسم. آثار و نشانه های این سقوطِ مرگبار را در هر بزنگاهی می توان دید.
چه در حوزه رسمی و چه غیر رسمی، چه میان مسئولان و چه شهروندان؛ چه زندانیان و چه زندان بانان و خلاصه در همه شئون می توان از زهوار در رفتگی اخلاقی سخن گفت. زبان ها به همه چیز مقید می شود جز اخلاق. جامعه بی اخلاق جامعه بی فضیلت است. جامعه ای که از فضیلت تهی شد نه طعم آزادی را می چشد و نه عدالت. جایی که اخلاق ذبح شود عدالت هم به خواب می رود. عدالت اصل بنیادینی دارد به نام انصاف، که سخت بتوان مرزی میان آن و اخلاق کشید.
لذا تصور جامعه ای که در آن عدالت باشد اما اخلاق نباشد و یا برعکس، غیر ممکن است. بی اخلاقی، طعم آزادی را هم تلخ می کند. به همین سبب اخلاق هم از ملزومات آزادی است و هم از تضامین عدالت. وقتی زنگ خطر سقوط اخلاق جمعی نواخته می شود باید هولِ همه فضایل را زد. یعنی هم نگران آزادی شد و هم دلمشغول عدالت.
نماینده مجلس در ادامه یادداشت خود آورده است : در تواریخ نزدیک و دور کم نداریم منادیان عدالتی که در سایه بی انصافی تبدیل به ناقضان عدالت شدند. آزادی خواهانی که نفس آزادی را گرفتند. واقعیت مستقل از آنچه که ادعا می کنیم و مستقل از آنچه که می پسندیم، راه خود را می رود. اگر به نام عدالت چوب حراج بی انصافی به عدالت زدیم، مستقل از اراده ما، این عدالت است که قربانی می شود.
وی افزود : هنوز سایه مصائب آن مدعیِ دریده گوی عدالت که هشت سال، «بگم بگم» از لسانش نیفتاد بر سرمان است. تحقیقاً و تدقیقاً، تجرباً و منطقاً، عدالت منهای اخلاق، از حد فضیلت می افتد و بیشتر به کارِ عدالت بازی می آید تا عدالت گستری. این همه نشان می دهد جامعه ای به عدالت می رسد که پیش از آن، اخلاق در آن دامن گسترانده باشد.
نماینده کهگیلویه و بویراحمدی مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه آورده است : امروز می توان نشان بی اخلاقی را در همه جا یافت. آمارهای بزهکاری و مسائل اجتماعی و بحران های اخلاقی همه از فروپاشی دیوار اخلاق خبر می دهد.
در چنین فضایی اصولاً نباید نسبت به تراز پایین عدالت شگفت زده شد.اصولا ذات رسانه انعکاس بدون روتوش واقعیت هاست اما رعایت اخلاق جزو اصول تاثیرگذار و ماندگاری به حساب می آید.
وکیلی در پایان نوشت : در جامعه ای که اصول غیر اخلاقی، تبدیل به هنجار شوند از فساد سیستمی در آن نباید تعجب کرد. در جامعه بی اخلاق، عدالت به بار نمی نشیند. در چند روز گذشته مسائلی نسبت به حقیر در فضای مجازی منتشر شد که ان شاالله جهت تنویر افکار عمومی در آینده نزدیک توضیحات لازم را ارائه خواهم داد.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
مونه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۸
این چه دفاعی بود که ازجملات فلسفی قلمبه بکاربرد ویک کلمه درباره اتهامات نگفت.اگه اون تهمتها دروغند رک وراست ومستقیم بگه اون مدیران فرزندان وبرادران من نیستند اما بیایی ودم از عدالت گستری ومنادی نجات بشری سربدی وهیچ دفاعی از اتهام نداشته باشی این یعنی فرار به جلو که مردم دیگه این فن را حفظند.اتهامات چه ربطی به بگم بگم احمدی نژاد داشت؟اینکه دیگه گفتم گفتم هست نه بگم بگم.تاختن به احمدی نژاد بیچاره هم برای عده ای خوب نون وآبی شد برای سرپوش گذاشتن بر خرابکاریهای خود.
Mahmod
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۸
آقای وکیلی فرض کنیم تو نمونه اخلاق
اما پسر خاله است سازمان جهانگردی استان خودمان دروغ نیست
واقعا از قدیم درست گفتن حیضی وزبان درازی

مطلبتون بجای محل کار افراد فوق بازی با کلمات همان خردکردن افکار عمومیه

راست میگی؟
بگو محل کار این افراد کجاست وچکاره اند غیر از آن موردی که ما می‌شناسیم (سازمان جهانگردی)

آقای مرد اخلاق بجای خردکردن مردم شفاف بگو اینها کجا مشغولند واین پستها را تکذیب کن
مراد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۸
واقعا که این چه دفاعیه
آخه کسی که دم از اخلاق میزنه باید با بازی با کلمات کلاه بزار سرمردم؟

خدا وکیلی چی فکر می‌کنی جناب وکیلی ؟جامعه را منگل فرض کردی با جمله بگم گم مدعی اخلاق شدی ولی
چی بگم آقا اگر این پستهای اقوامت دروغند میشه شفاف آدرس محل کارشون رابدی خودته خلاص میکردی
بازبا کلمات سرمردم را کلاه نمیگذاشتی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۸
برای همه خوب بود به وکیلی که رسید بد شد؟
به نظرم این گونه موارد تصفیه حساب های سیاسی است
چرا که همه ی سیاسیون از طریق موقعیتشون نوعی رانت خواری دارند
مثلا گفته های پسر عارف یا بچه های مرحوم رفسنجانی و البته در میان فرزندان اصولگرایان که کم هم نیستند.
این رویه چپ و راست هم نداره
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۸
فقط خدایا خودت فضاوت کن حرف ما فقرا خریدار نداره!!!!
پهلوان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۸
فقط میتونم بگم
خدایا هرکس با تبعیض اقوام خودش را رشد میده
آن هم درنظامی که مدعی اسلام هست
خدایا توریشه اش را دربیار وابرو برای خودش وخانواده اش در این دنیا نگذار
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار