مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد:
اسد الله هاشمی : محکومیت متخلف به نگارش یک مقاله علمی پرنده شناسی ظرف مهلت شش ماه بعنوان مجازات جایگزین 91 روز حبس تعزیری زنده گیری یک قطعه کبک صادر شده است.
کد خبر: ۴۸۰۵۶۰
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۵ 19 August 2017
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از اداره روابط عمومی حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد , مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در نخستین روز از آخرین هفته مرداد 96 با اعلام این خبر گفت: فروردین ماه سال جاری مامورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان دنا , حین گشت و کنترل منطقه حفاظت شده و پارک ملی دنا , به یک نفر متخلف برخورد می کنند که درزمان بارندگی یک قطعه کبک وحشی را برخلاف قانون و مقررات محیط زیست زنده گرفته بود.
سید اسدالله هاشمی در ادامه افزود: با برسی جوانب موضوع از طرف محیط بانان این احتمال وجود داشت که متخلف تخم کبک را نیز به همراه خود آورده باشد, لذا نظر به مشهود بودن جرم ,کوله پشتی متخلف را تفتیش می نمایند که در این راستا 18 عدد تخم کبک نیز درکوله پشتی کشف و ضبط می گردد.
وی درادامه به تخریب لانه کبک توسط متخلف اشاره کرد و گفت: با زنده گیری کبک و حمل 18 عدد تخم آن لانه این پرنده نیز توسط متخلف بطور کامل تخریب شده بود.
این مقام مسئول در ادامه افزود:چون محل ارتکاب جرم متخلف ضلع جنوبی پارک ملی و منطقه حفاظت شده ونا واقع در حوزه استحفاظی شهرستان سمیرم استان اصفهان قرار داشت پرونده ای برای این متخلف تشکیل و به همراه مستندات لازم به دادگاه شهرستان سمیرم ارسال شد.
وی در ادامه ضمن تشکر از همکاری خوب دستگاه قضا با این اداره کل در برخورد با متخلفین زیست محیطی افزود: دادرس علی البدل دادگاه کیفری دو سمیرم متهم را به نگارش یک مقاله علمی با موضوع بررسی اقدام مقتن درحمایت از پرندگان زیستبوم زاگرس ظرف مهلت شش ماه و ارایه آن جهت انتشار در نشریه پژوهشی معاونت آموزش دادگستری استان اصفهان بعنوان مجازات جایگزین 91 روز حبس تعزیری صادر و اعلام شده است.
هاشمی در پایان ضمن اشاره به پرداخت جریمه حقوقی ناشی از ارتکاب این جرم در طول مراحل رسیدگی توسط متخلف به نام محیط زیست نزد خزانه کل به مجازات پیش بینی شده برای این متخلف درصورت عدم تحقق مجازات اولیه اشاره کرد و افزود: چنانچه متخلف از اجرای مفاد حکم تخلف نماید برای بار نخست یک چهارم تا یک دوم به کیفیت الحاق پیوست فهرست پرندگان حمایت شده در منطقه حفاظت شده دنا به مقاله مورد اشاره ظرف مهلت مقرر افزوده می شود.
این سومین حکم جالب زیست محیطی دستگاه قضا در سال جاری است که صادر می شود.
نخستین حکم مربوط به پاکسازی پارک جنگلی یاسوج بمدت شش ماه متوالی دومین مربوط به رونویسی یک بار از کتاب قانون شکار وصید با خط متهم و این نیز سومین حکم طی سال جار است.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۸
آفرین به این قاضی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار