این بنای تاریخی در دهستان طولیان بخش سوق از توابع شهرستان کهگیلویه است ، این اثر به دلیل اینکه در روستای کشوک بنا شده بود به همین نام نیز نام گذاری شده است.
کد خبر: ۴۸۱۵۹۷
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۴ 21 August 2017
معاون میراث فرهنگی، اداره کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی وگردشگری کهگیلویه بویراحمد از ثبت چهارمین اثر تاریخی غیر منقول کهگیلویه وبویراحمد در سال 96خبر داد.

به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد،مسعود شفیعی در جمع خبرنگاران اظهارکرد: بنای تاریخی کوشک کی ابول واقع در شهرشتان کهگیلویه به عنوان یک اثر تاریخی در فهرست اثارملی کشور به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه این بنای تاریخی در دهستان طولیان بخش سوق از توابع شهرستان کهگیلویه است تصریح کرد: بنای تاریخی کوشک کی ابول در جنوب روستای کوشک در تاریخ 17خردادماه 1396 با انجام تشریفات قانونی با تلاش کارشناسان حوزه میراث فرهنگی در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

معاون میراث فرهنگی ،اداره کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی وگردشگری کهگیلویه بویراحمد با بیان اینکه این اثر تاریخی مربوط به دوره قاجار بوده است افزود: کوشک کی ابول 38مترعرض ، 22متر طول و دارای6متر قطر می باشد.

شفیعی گفت :این اثر به دلیل اینکه در روستای کشوک بنا شده بود به همین نام نیز نام گذاری شده است.

وی با بیان اینکه مصالح بکار رفته در این بنای تاریخی سنگ وگچ است ابراز داشت: با استفاده از سنگ وگچ دستکوب مهارت های خاصی در بنای تاریخی کوشک کی ابول بکار رفته است که توجه هر بازید کننده ای را به خود جلب می کند.

برپایه این گزارش ،بعداز ثبت ملی بناهای تاریخی قلعه عزیزی ،قلعه دیشموک،ثپه کرد لاغری بناهای تاریخی کوشک کی ابول چهارمین اثر تاریخی غیر منقول کهگیلویه وبویراحمد است که در فهرست آثار ملی کشور به ثبت می رسد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار