محمود باقری : برگزاری هرگونه تور سیاحتی و زیارتی داخلی باید با مجوز اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان انجام شود.
کد خبر: ۴۸۲۶۲۷
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۳ 23 August 2017
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی وگردشگری استان ، محمود باقری پر نشست کارگروه گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: با توجه به اینکه کهگیلویه و بویراحمد به عنوان یکی از استان‌های مقصد گردشگری در کشور مطرح بوده و صنعت گردشگری در سند آمایش سرزمین هم به عنوان یکی از سه محور اصلی توسعه استان تعیین شده است، باید به سمت ایجاد زیرساخت‌های گردشگری حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه بخش‌های اداری، شهرداری‌ها و بخش خصوصی می‌توانند در ایجاد زیرساخت‌های گردشگری همکاری کنند، افزود: در حوزه اکوتوریسم، میراث معنوی و میراث تاریخی فضاهایی در استان وجود دارد که می‌تواند به جذب گردشگر کمک کند، اما ما باید فضاهایی ایجاد کنیم که گردشگر را در آن محصور کرده و بتوانیم از این طریق درآمدزایی کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: طبق آمار سالانه 15 درصد به تعداد گردشگران داخلی استان افزوده می‌شود و در سه ماهه نخست امسال نیز ورود گردشگران خارجی به استان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 50 درصد افزایش یافت.
 
با تورهای غیر مجاز گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد برخورد می شود 

باقری شهرستان دنا را از مهم‌ترین نقاط گردشگری استان با جاذبه‌های طبیعی منحصر به فرد عنوان و بیان کرد: مجموعه تفریحی-گردشگری سی‌سخت از جمله زیرساخت‌هایی است که در زمینی به مساحت هشت هکتار توسط شهرداری سی‌سخت در حال احداث بوده و برای اجرای آن نیاز به همکاری همه دستگاه‌های اجرایی وجود دارد.

وی در ادامه از احداث نخستین بازارچه دائمی صنایع دستی استان در پارک اسکان یاسوج خبر داد و گفت: این بازارچه یکی از فضاهای مکمل پارک اسکان است که در زمینی به مساحت حدود دو هزار متر مربع قابل احداث است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد افزود: صنایع دستی استان یکی از مجموعه‌هایی است که علاوه بر جذب گردشگر، به رونق اقتصاد و ایجاد اشتغال در استان کمک می‌کند.

باقری عنوان کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد در حوزه صنایع دستی به‌ویژه صنایع داری مثل گلیم، جاجیم، گچمه و غیره وضعیت خوبی در کشور دارد و در حال برندسازی صنایعی از جمله گلیم بویراحمد هستیم.

وی با بیان اینکه جای بازارچه‌هایی که بتواند صنایع دستی استان را در معرض دید گردشگر قرار دهد خالی است، اظهار کرد: تولیدکنندگان استان از نبود بازارچه دائمی صنایع دستی در استان گلایه‌مند هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد: احداث بازارچه دائمی صنایع دستی از نیازهای ضروری این حوزه است تا تولیدکنندگان ما اطمینان داشته باشند که یک فضای دائمی و پایدار برای عرضه محصولات آنها وجود دارد.

باقری به تورهای غیرمجاز گردشگری اشاره داشت و گفت: برگزاری هرگونه تور سیاحتی و زیارتی داخلی باید با مجوز اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان انجام شده و طبق قانون با افراد، نهادها یا گروه‌هایی که به صورت غیر قانونی اقدام به برگزاری تور مسافرتی می‌کنند، برخورد می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه 12 دفتر خدمات مسافرتی مجوزدار در سطح استان وجود دارد، عنوان کرد: تنها تورهای سیاحتی و زیارتی خارجی که توسط عتبات عالیات انجام می‌‌شود نیازی به مجوز اداره‌کل میراث فرهنگی ندارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد به جشنواره‌های مختلف استان مانند جشنواره عشایر، جشنواره انگور، جشنواره تابستانه و جشنواره برفی اشاره داشت و بیان کرد: متأسفانه برای برگزاری این جشنواره‌ها با مشکل مواجه هستیم.

باقری با بیان اینکه بخش خصوصی استان توانایی برگزاری این جشنواره‌ها را در خود نمی‌بیند، گفت: پیشنهاد می‌شود تا زمانی که بخش خصوصی ما توانمند شده و جرأت برگزاری این جشنواره‌ها را پیدا کند، یک ردیف اعتباری برای برگزاری جشنواره‌ها به مدت سه یا پنج سال پیش‌بینی کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار