رئیس فرهنگ و ارشاد شهرستان دنا : در این کارگاه اساتید به آموزش شکل جدیدی از هنر کاربردی و عملی در صنایع دستی بویژه گلیم و گچمه می‌پردازند.
کد خبر: ۴۸۶۷۰۳
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۰ 30 August 2017
رئیس فرهنگ و ارشاد شهرستان دنا گفت: نخستین کارگاه کاربردی هنر تاریخی «کوفی‌نگاری در آثار و صنایع دستی» در روستای گردش پذیر کریک برگزار می‌شود.

فرهاد ناصری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دنا و انجمن خوشنویسان این اداره اولین کارگاه کاربردی هنر تاریخی "کوفی نگاری در آثار و صنایع دستی” در روستای گردش‌پذیر کریک برگزار می‌شود.

وی هدف از برپایی این کارگاه یک روزه که با حضور اساتید برجسته کشوری و علاقه مندان و هنرآموزانی از استان‌های اصفهان و یزد و کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود عنوان کرد: در راستای منویات مقام معظم رهبری در خصوص سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال و برای هر چه بیشتر کاربردی کردن هنر در آثار و منسوجات، به‌ویژه به روز کردن آثار هنری و تولیدی و جهت رونق بخشیدن به اقتصاد هنرکارگاه آموزشی با حضور سرآمدان و اساتید و علاقه‌مندان این هنر اصیل تاریخی و ماندگار در روستای گردش پذیرکریک برگزار می‌شود.

رئیس فرهنگ و ارشاد شهرستان دنا ادامه داد: در این کارگاه اساتید به آموزش شکل جدیدی از هنر کاربردی و عملی در صنایع دستی بویژه گلیم و گچمه می‌پردازند.

ناصری با تاکید بر اینکه امیدواریم با تلاش و کوشش همگانی راه اشتغالزایی و مبارزه با بیکاری در جامعه فراهم شود ابراز کرد: استفاده از طرح‌های نو و خلاقانه در کنار اشکال سنتی و کهن سبب جذابیت بیش از پیش آثار هنری، ایجاد اشتغالزایی و تلفیق بیش از پیش هنر با صنعت و تئوری با عمل می‌شود.

این مسئول عنوان کرد: با همراهی دستگاه‌های فرهنگی بویژه میراث فرهنگی و گردشگری، آموزش و پروش و حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی شاهد رشد و رونق فضای هنری درآمدزا در سطح شهرستان دنا برای عرصه در بازار گردشگران و بازدید کنندگان از مناطق دیدنی شویم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار