پلیس آگاهی با ارائه راهکارهای ساده به مسئولان و رانندگان آژانس‌های مسافربری قصد دارد تا میزان ضریب امنیت این قشر را افزایش دهد.
کد خبر: ۴۸۸۱۶۲
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۱ 02 September 2017
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، سرهنگ "خداکرم پاکروان" رئیس پلیس آگاهی استان کهگیلویه و بویراحمد در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت : رانندگان آژانس‌های مسافربری همیشه طعمه خوبی برای سارقان بوده‌اند اما رعایت نکاتی ساده همچون خودداری از پذیرش نوشیدنی و خوراکی از سوی مسافر در راستای عدم‌ فریب آنان می‌تواند، ورق همیشگی طعمه‌شدن رانندگان را برگرداند.

این مقام انتظامی ادامه داد : پلیس آگاهی با ارائه راهکارهای ساده به مسئولان و رانندگان آژانس‌های مسافربری قصد دارد تا میزان ضریب امنیت این قشر را افزایش دهد.

وی خاطر نشان کرد : مسئولان آژانس‌های مسافربری مشخصات مشتریان محلی را ثبت کنند تا مسافران غریبه به راحتی قابل شناسایی باشند، چون اغلب سرقت‌ها توسط مسافران غیرمحلی و غریبه رخ می‌دهد.

سرهنگ پاکروان ادامه داد : مسئولان و متصدیان آژانس‌ها از پذیرش مسافرانی که شب هنگام به طور حضوری به آژانس مراجعه می‌کنند و تقاضای سفر به محله‌های حاشیه‌ای و خلوت را دارند، خودداری کنند، به ویژه آن که این مراجعه به شکل جمعی و دو نفره باشد و در صورت لزوم کارت شناسایی معتبر از آنان دیده و دفتر آژانس بطور مکتوب ثبت شود.

رئیس پلیس آگاهی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد : برخی اوقات مشتریان به مقصدی مشخص اتومبیلی کرایه می‌کنند ، اما بعد مرتب تغییر مسیر مقصد می‌دهند به گونه‌ای که راننده را مجبور می‌کنند به نقاط حاشیه‌ای شهر برود یا تعمدا آن قدر وقت تلف می‌کنند تا هوا تاریک شود، لازم است رانندگان در این‌گونه موارد هوشیار باشند.

این مقام مسئول ادامه داد : رانندگان آژانس‌ها از قبول نوشیدنی و خوراکی از مسافران خودداری کنند، چراکه پیش آمده که راننده را توسط خوراکی مسموم، بی‌هوش و اموال و خودروی وی را سرقت کرده‌اند.

پاکروان بیان کرد : رانندگان آژانس‌ها از سوارکردن مسافران در بین راه و مسیر بازگشت پرهیز کنند، معمولا سارقان با دیدن برچسب آژانس و این که راننده معمولا مایل است، در مسیر بازگشت درآمد کسب کند، این‌گونه خودروها را با پیشنهاد کرایه‌های دربستی قابل توجه به مقصد نقاط حاشیه‌ای کرایه می‌کنند. بنابراین از سوارکردن مسافران دربستی در طول مسیر و مقصدهای طولانی و مسیرهای فرعی اجتناب شود.

این مقام انتظامی در ادامه گفت : برخی اوقات سارقان با پوشش‌های مختلف از قبیل نشان‌دادن گالن‌های خالی بنزین و این که می‌خواهند به اولین پمپ‌بنزین برسند یا با همراه‌داشتن کودک یا سالمند بیمار قصد دارند راننده را قانع کنند تا آنها را به مقصد حاشیه‌ای و محله‌های دورافتاده برسانند، اما رانندگان ضمن رعایت اخلاق اسلامی و جنبه‌های نوع‌دوستی در این موارد احتیاط لازم را داشته باشند.

سرهنگ پاکروان افزود : گاهی برخی از زنان سارق در قالب مسافران عبوری با دیدن آرم آژانس‌ها روی خودرو با عناوین مختلف یا این که قصد کرایه چند ساعته خودرو را دارند سوار اتومبیل آژانس می‌شوند،اما در طول مسیر در اشکال و به بهانه‌های مختلف همدستان وی (حتی زن) سوار خودرو می‌شوند و اقدام به سرقت می‌کنند.

رئیس پلیس آگاهی استان کهگیلویه و بویراحمد در پایان گفت : توصیه می‌شود در مواقع بحرانی به هیچ وجه با سارقان درگیر نشوید و توجه کنید که اموال قابل بازگشت است، اما صدمات جانی جبران‌ناپذیر است، پس با حفظ خونسردی مشخصات سارقان و هر آنچه پلیس را در دستگیری مجرمان کمک می‌کند به خاطر بسپارید و هر گونه تغییر مسیر یا وضعیت مشکوک را به بهانه‌های موجه مختلف در اسرع وقت به اطلاع مسئولان آژانس، دوستان یا خانواده برسانید و حتی‌المقدور با حفظ خونسردی مسیر خود را طوری تنظیم کنید تا به اولین پاسگاه یا کلانتری نیروی انتظامی برسانید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار