در دیدار دانشجویان لنده ای با فرماندار مطرح شد:
کریمی نژاد با انتقاد از رئیس دانشگاه پیام نور استان گفت :رییس دانشگاه پیام نور استان باید یک بار به این شهرستان می آمد و از نزدیک با مشکلات این شهرستان و دانشجویان این شهرستان آشنا می شد دانشگاه، دانشگاه است دهدشت و گچساران و یاسوج ندارد.
کد خبر: ۴۸۸۲۱۲
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۱:۱۳ 03 September 2017
70 نفر از دانشجویان لنده ای به نمایمدگی از 350 دانشجوی این شهرستان ، نشستی صمیمی با فرماندار لنده برگزار و به بیان مشکلات و مطالبات خود پرداختند.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، در ابتدای این نشست ، مسول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور این شهرستان با اشاره به اهمیت دانشگاه ، گریزی به فرمایشات امام ره که میفرمایند"مبداء همه تحولات و عامل پویای یک جامعه دانشگاه است" زد و در ادامه گفت؛ اگرچه توصیه ها و تاکیدات مسولین براهمیت دانشگاه درهرجامعه ای است لذا دانشگاه لنده با انبوهی از مشکلات روبروست که مهمترین آن نبود فضای فیزیکی و خانه به دوشی است ! که هر ساله با آن روبه رو هستیم در حالیکه ساختمان دانشگاه ما 80 درصد پیشرفت فیزیکی را طی و با اندک همتی می توان تکمیل و به بهره برداری رساند.

وی گفت : درحالی که مدیریت دانشگاه باید پابه پای دانشجویان مطالبه گر باشد.و در نشست های گوناگون با دانشجویان پیگیر خواسته های آنان باشد ، متاسفانه مدیریت شهرستان و استان ، دست روی دست گذاشته و حتی در جلسات و نشست های دانشجویان نیز شرکت نمی کنند.

وی با بیان اینکه مدیریت دانشگاه پیام نور لنده ضعیف و ناتوان است از فرماندار لنده خواست تا از ایشان گزارش عملکرد خواسته و عملکرد وی را مورد ارزیابی قرار دهند،گزارش و عملکردی که ما یقین داریم در اکثریت زمینه ضعیف است.

بنی هاشمی خطاب به فرماندار و با اشاره به ناکار آمدی بعضی از اساتید افزود: بعنوان مسول بسیج دانشجویی برای استادی نامه نوشتیم که ایشان ناکارآمد و ضعیف است که رئیس دانشگاه در ترم بعدی لطفش بیشتر شامل حال ایشان گردید و سه واحد او را به 12 واحد افزایش داده است و در واقع او را تشویق نموده است.

بنی هاشمی با اشاره به فضای فوق العاده خفقان دراین واحد دانشگاهی گفت : در دانشگاه پیام نور لنده علاوه بر ضعف مدیریتی چنان فضای خفقان درست کردند که دانشجوئی جرات انتقاد ندارد .
 
انتقاد شدید کریمی نژاد از رئیس دانشگاه پیام نور استان / دانشگاه ، دانشگاه است، یاسوج و دهدشت و گچساران ندارد + تصاویر 

مسول بسیج دانشجوئی دانشگاه لنده با اشاره به عدم برگزاری نشست های فرهنگی با اینکه دانشگاه مبدا امورات فرهنگی است بیان داشت؛دانشگاه پیام نور لنده در بحث فرهنگی حتی یک برنامه اجرا نکرده است و تنها برنامه ای که قرار بود اجرا شود بحث تجلیل از اساتید در هفته معلم بود که تنها دو الی سه نفر در این برنامه حضور پیدا کردند و این خود گواهی بر مدیریت ضعیف این دانشگاست.

در ادامه این نشست غفار فتحی از دانشجویان این دانشگاه گفت:دانشگاهی که 9 سال است تکمیل نشده چگونه می تواند منبع تحول شود.

وی افزود از سال 1391تا کنون ساختمان این دانشگاه تکمیل نگردیده و هرساله دانشجویان این دانشگاه آواره و سرگردان در این ساختمان و آن ساختمان می باشند.

عضو بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور لنده با انتقاد شدید از طیبی رئیس دانشگاه گفت : چرا رئیس دانشگاه علیرغم دعوت و اصرار دانشجویان در این نشست حضور ندارند و از حضور در جمع دانشجویان می هراسند ؟ چرا وقتی فرماندار وعده می دهد تا مشکلی را از مشکلات دانشگاه حل نماید زحمت رفتن تا فرمانداری را به خود نمی دهد؟چرا کارمند این دانشگاه که با رای همین دانشجویان به پارلمان محلی راه یافت هم اکنون حاضر نشد در جمع دانشجویان حضور پیدا کند و درد و دلهای دانشجویان را بشنوند اینان از چه می ترسند؟

فتحی در ادامه با اشاره به مشکلات فیزیکی دانشگاه گفت : مشکلات عمده ما علاوه بر بحث مکان فیزیکی و ناتمام بودن ساختمان دانشگاه کم کاری و سوء مدیریت در این دانشگاه می باشد.

وی از برخورد نامناسب اساتید با دانشجویان ؛ تسلط ناکافی اساتید ؛کم کاری در بحث کارهای عملی؛کم کاری در بحث اقدامات فرهنگی ؛عدم تعامل بین دانشجویان و مدیریت ؛نبود کادر اداری و نیروی انسانی مورد نیاز دانشگاه بعنوان دیگر مشکلات این دانشگاه نام برده است.

در ادامه نشست دارا کریمی نژاد فرماندار بااشاره به نقش و اهمیت دانشگاه گفت :دانشگاه تامین کننده نیازهای نیروی انسانی ،افزایش کارایی و بهره‌وری ، پیش بردن تکنولوژی دریک جامعه است .

کریمی نژاد افزود: جامعه ای متحول میشود ، جامعه ای پویا ، بروز و پیشرفت خواهد کرد که به دانشگاه توجه کند زیرا دانشگاه محلی است که در آن افکار و اندیشه‌ های جدید را خلق میکند، و در سایه خلاقیت تکنولوژی متحول میشود.

فرماندار لنده با اشاره به مطالبه بحق دانشجویان و در واقع مطالبه مردم شهرستان گفت:در مکاتباتی که برای ما ارسال می شود می نویسند دانشگاه باید یا ساختمان ملکی داشته باشد و یا استیجاری و یا به دهدشت منتقل شود. در واقع برای شانه خالی کردن و تعویق انداختن تکمیل سرپناه دانشجویان این منطقه صورت مساله را پاک میکنند. اما این شهرستان به دانشگاه نیاز دارد و باید دانشگاه آن تداوم پیدا کند.
 
انتقاد شدید کریمی نژاد از رئیس دانشگاه پیام نور استان / دانشگاه ، دانشگاه است، یاسوج و دهدشت و گچساران ندارد + تصاویر 

دکتر کریمی نژاد خاطرنشان کرد :در ارتباط با دانشگاه پیام نور لنده نظر ما اینست که حال که نمی توانید خوب مدیریت کنید مدیریت دانشگاه را به آموزش و پرورش واگذار کنید زیرا هم اساتید از مجموعه آموزش و پرورش می باشد و هم ساختمانهای این چند ساله را اموزش و پرورش تامین نموده است.

کریمی نژاد با انتقاد از رئیس دانشگاه پیام نور استان گفت :رییس دانشگاه پیام نور استان باید یک بار به این شهرستان می آمد و از نزدیک با مشکلات این شهرستان و دانشجویان این شهرستان آشنا می شد دانشگاه، دانشگاه است دهدشت و گچساران و یاسوج ندارد.

ایشان با اطمینان به دانشجویان به منظور حفظ دانشگاه و تامین ساختمان موقت آن تصریح کرد : در ارتباط با ساختمان دانشگاه باید عرض کنم که این ساختمان جز پروژه های دولت نیست و کد ندارد که من پیگیری کنم دانشگاه نیمه کاره رها شده و خود دانشگاه باید کار را تمام می کرد اما می توانیم در حوزه طرح های بنیاد مستضعفان آن را پوشش دهیم.

فرماندار لنده خطاب به دانشجویان گفت : اجازه نمی دهیم این دانشگاه تعطیل شود اما معذوريت ما را در نظر بگیرید.در این دانشگاه دو کارمند حضور ندارد و چند کارمند دارد که سهمیه لنده را گرفتند استخدام شدند و جاهای دیگر کار می کنند که این موضوع باید پیگیری و بررسی شود.امسال ساختمانی در نطر می گیریم اما من این مدیریت هایی را که فقط پاس بدهند به فرمانداری مدیر موفق نمیدانم .

دکتر کریمی نژاد تاکید کرد :مدیر این مجموعه باید تمام راهها را برود و خودش پای کار باشد ما باید به اندازه مدیریتی که داریم پاسخگو باشیم رییس دانشگاه باید پاسخگوی دانشجویان باشد.نباید کمیت مورد نظر باشد نباید بگویند 300 دانشجو باید تجمیع شود تجمیع برای کهگیلویه و بویراحمد مناسب نیست .

ایشان با تشکر از روحیه انتقادی دانشجویان و مطالبه گری آنها گفت:جامعه ما به افراد نقاد نیاز دارد و امیدواریم تعداد این افراد محدود به چند نفر نباشد و نباید دانشجوی ما نسبت به جامعه خود و محیط پیرامون خود بی تفاوت و سهل انگار باشد.

فرماندار لنده در پایان با بیان اینکه به شما دانشجویان عزیز یک معذرت خواهی بدهکار هستیم تاکید کرد :من از مدیریت استان و شهرستان می خواهم تا مهرماه سال جاری تکلیف اساتید ؛نیروی انسانی این دانشگاه و مدیریت آن را مشخص کنند.
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار