کد خبر: ۴۸۸۴۴۲
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۱ 03 September 2017

با حضور جامعه پزشکی و مسئولان استانی جشن روز پزشک در یاسوج برگزار شد

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، به نقل از اورنگ ایلامی رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوجشامگاه شنبه در جشنروز پزشک در یاسوج گفت:در استان ۲۵ هزار جوان بیکار داریم که ۸ هزار نفر از این تعداددر سامانه کارآفرینی علوم پزشکی ثبت نام کرده اند و در حوزه جذب زیر مجموعه بهداشتی و درمانی مشکل داریم.

ایلامی خاطر نشان کرد: یکی از افتخارات دولت تدبیر و امید این است که دولت سلامتمحور استو قسمت عمده ایاز اعتبارات درحوزه سلامت صرف شد و خدمات ارزشمندی ارائه شد کهتحقق بیمه ۱۱ میلیون نفر از جمله این اقدامات است.

ایلامی بیان داشت: توجه به مشکلات حاشیه شهرها که ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر را شامل می شود، از دیگر اقدامات انجام شده دولت است، ودر حوزه سلامت اقداماتی انجام شده است و با برون سپاری در حوزه حاشیه شهرزمینه اشتغال زایی نیز فراهم می شود.

وی یکی از چالش های حوزه سلامت را موضوع تعرفه ها دانست و بیان داشت:مشکلاتی در این حوزه وجود داردکه باید رشد بهتر وواقعی شدن آن محقق شود.

رئیسدانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: در چهارسال گذشته هدفگذاری برایاضافه کردن۲۰ هزار تخت به تخت های کشور انجام شد، که دولت اضافه کردن۲۵ هزار تخت را محققکرد.

ایلامی خاطر نشان کرد: ۵۸ هزار و ۸۶۰ تخت یعنی ۶۷ درصدتخت های کشور فرسوده است و در استان نیز تخت ها با فرسودگی روبه رو هستد.

وی بیان کرد: نقشه ای تحت عنوان نقشه راهدرمان۱۴۰۴ طراحی شده است که در حوزه افزایشتخت ها نیز پیش بینی هایی شده است.

ایلامی اظهار داشت: در رابطه بابیمارستان یاسوج تفاهم نامه ایبین دانشگاه و چند حوزه اجراییشده است و قرار استوزارت راه تا آبان ماه بیمارستان را تحویل دهد.

وی همچنین از تلاش برای پرداخت مطالبات پزشکان خبر داد.

در ادامه رئیس سازمان نظام پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت:سازمان نظام پزشکیمستقل است و از بزرگترین سازمان های غیر دولتی محسوب می شود.

فرشید صادقی بیان کرد: سازمان نظام پزشکی در سطح کشور ۲۰۰ هزار عضو دارد و هدفگذاریهایی را دست اقدام دارد.

صادقی عنوان داشت: اهداف کوتاه مدت و بلند مدت در استان در راستایتحقق اهداف وجوددارد.

وی افزود: امید است ساختمان بزرگ و مناسب پزشکان ایجاد شود و همچنینپیگیری در رابطه با ناعدالتی در حق گروه بیهوشی استان در حال انجاماست وتعرفهاین حوزهحدود ۲۵ درصد کاهش پیدا کرده است و حمایت و پیگیری لازم برای حل مشکل انجام می شود.

صادقی گفت: پیگیری مطالبات از بیمه ها نیز از موارد مورد تاکیداستو بعد از طرح تحول بیمه ها معوقات زیادی داشته اند.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار