کد خبر: ۴۸۸۴۶۸
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۹ 03 September 2017
شکوه حضور خانواده‌های اهدا کننده عضو در جشن نفس یاسوج + تصاویر
جشن نفس برای اولین بار در کهگیلویه وبویراحمد به همت دانشگاه علوم پزشکی استان و با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار، نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان و جمعی از خانواده های اهدا کننده و گیرندگان عضو در سالن حکیم جرجانی برگزار شد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه وبویراحمد در این آیین گفت: از سال 90 تاکنون 124 نفر مرگ مغزی در استان اهدا عضو شدند، که از این تعداد 447 عضو برداشت و پیوند داده شدهکه97 درصد آن موفقیت آمیز بوده است.

دکتر اورنگ ایلامی، با اشاره به اینکه استان کهگیلویه بویراحمد در کشور مقام اول در اهدا عضو را دارند، افزود: کهگیلویه و بویراحمدی‌ها 141 کبد، 209 کلیه، 25 پانکراس، 14 روده کوچک و 58 قرنیه تقدیم به همنوعان و هموطنان خود در سراسر کشور کردند.

وی اظهار داشت: طبق پرسشنامه های تهیه شده توسط معاونت درمان، این اهدا عضو ها با رضایت 98 درصدی خانواده ها انجام شده که این اقدام انسان دوستانه نشان دهنده رافت و مهربانی هم استانی ها است.

وی با بیان اینکه در ایران هر3 ساعت یک نفر به دلیل کمبود عضو جان خود را از دست می دهند،تصریح کرد:هرساله در کشور حدود 20 هزار نفر بر اثر حوادث و سوانح دچار مرگ مغزی شده که از این تعداد 5 تا 8 هزار نفر مستعد اهدا عضو هستند.

دکتر ایلامی ادامه داد: اما متاسفانه تنها 1000 نفر این عمل خداپسندانه را انجام می دهند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اظهار داشت: هرانسان مرگ مغزی می تواند 8 عضو از جمله کلیه، کبد، پانکراس، روده، قلب و ریه اهدا و جان 8 بیمار نیازمند را نجات دهد.

وی افزود: همچنین می تواند با پیوند 54 بافت و نسج از جمله پوست، استخوان، مفاصل و تاندون ها طی اعمال جراحی پیشرفته، معلولیت ها را رفع نمود.

دکتر ایلامی در پایان با بیان اینکه استان کهگیلویه وبویراحمد در اهدا عضو( نسبت به جمعیت) پیشتاز بوده و مقام اول کشور را کسب نمود، یادآور شد: در اهدا عضو کهگیلویه وبویراحمد، یزد و فارس مقام های اول تا سوم را به خود اختصاص داده که امیدواریم بقیه استان ها شیوه و مشی هم استانی ها را در این زمینه سرلوحه قرار داده و در این امر مهم و خداپسندانه مشارکت داشته تا جان دیگر هموطنان را نجات دهند.

---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
 
صبح زاگرس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار