جانشین منطقه پدافند هوایی جنوب غرب کشور گفت: رصد و پایش همه کلیدر‌های پروازی و پوشش راداری استان‌های خوزستان، کهگیلویه‌وبویر احمد، یاسوج، چهارمحال و بختیاری برعهده منطقه پدافند هوایی جنوب غرب کشور است.
کد خبر: ۴۸۸۷۴۳
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۸ 03 September 2017
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، سرهنگ حسین نائینی امروز در نشست خبری اظهار داشت: روز دهم شهریورماه سال ۱۳۸۷ با دستور فرمانده کل قوا دستور انتزاع پدافند هوایی از آفند هوایی صادر شد و در این روز به دلیل اهمیت کار پدافند هوایی باتوجه به تهدیدات اطراف کشور ایران، دستور تاریخی مبنی بر تشکیل قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) به مرثه ظهور رسید.

وی گفت: کنترل عملیاتی همه یگان‌های پدافندی نیرو‌های مسلح اعم از ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و بسیج مردمی برعهده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) قرار داده شد.

سرهنگ نائینی عنوان کرد: رصد و پایش همه کلیدر‌های پروازی و پوشش راداری استان‌های خوزستان، کهگیلویه‌وبویر احمد، یاسوج، چهارمحال و بختیاری برعهده منطقه پدافند هوایی جنوب غرب کشور است.

جانشین منطقه پدافند هوایی جنوب غرب کشور کشف و شناسایی را از عمده ماموریت‌های پدافند هوایی دانست و ادامه داد: همه اقدامات به صورت شبانه‌روزی انجام می‌شود.

وی با اشاره به رصد و پایش همه پرواز‌های عبوری، افزود: همکاران در سایت‌های راداریی و شنود اقدام به شناسایی این اهداف خواهند کرد و به عنوان نمونه می‌توان به شناسایی هواپیمایی شرور ریگی اشاره کرد.

نائینی رهگیری و درگیری را از دیگر ماموریت پدافند هوایی برشمرد و اظهار داشت: شناسایی هواپیمای شرور ریگی و زدن هواپیمای هرمس اسرائیلی در فردو را می‌توان از اقدامات پدافند هوایی در بحث رهگیری و درگیری نام برد.

تجهیزاتی ساخته شده از شرکت‌های دانش بنیان ایرانی

وی افزود: تمامی تجهیزات و جنگ افزار‌های پدافند هوایی موجود در سه لایه ارتفاع بالا، متوسط و پایین به صورت بومی در وزارت دفاع و شرکت‌های دانش بنیان اقدام به طراحی و ساخت این تجهیزات کرده‌اند.

نائینی با بیان این‌که تحریم در زمینه پدافند هوایی مقوله جدیدی نیست و از ابتدای جنگ تحمیلی تاکنون تحریم بوده‌ایم، افزود: اکثر تجهیزات در پدافند هوایی تولید داخل و بروز هستند.

جانشین منطقه پدافند هوایی جنوب غرب کشور عنوان کرد: مرکز خودکفایی پدافند تحت عنوان مرکز مطالعات و تحقیقات، اشکالات سامانه‌ها و تجهیزات را در قالب اتاق فکر مطرح و مواردی که در توان یگان باشد در خود یگان حل و آنچه خارج از توان باشد با همکاری شرکت‌های دانش بنیان و وزارت دفاع حل می‌کنیم.

اقدام نابغه پدافند هوایی در دوران دفاع مقدس

در ادامه این نشست، سرهنگ سعید خیری با اشاره به این‌که در دوران دفاع مقدس بالغ بر ۷۰۰ فروند هواپیما و بالگرد نیرو‌های بعثی عراق توسط پدافند هوایی سرنگون شد، اظهار داشت: عملیات والفجر ۸ شاخصه عملیات پدافند هوایی در دوران دفاع مقدس بود و نابغه پدافند هوایی شهید ستاری با روش‌های توانستند بالغ بر ۷۴ فروند بالگرد و هواپیما را نابود کنند.

وی ادامه داد: پدافند هوایی توانست بالغ بر ۲۴ هزار و ۶۷۳ مورد تجاوز هوایی را خنثی و عملیات را ناموفق کند؛ در زمان جنگ پدافند هوایی نزدیک به ۳ هزار و ۱۴۵ نفتکش را حمایت و حفاظت فیزیکی کرد چراکه صدام در اواخر جنگ تحمیلی به از بین بردن شاهرگ‌های اقتصادی روی آورده بود.

جانشین پدافند هوایی اهواز با بیان این‌که در دوران دفاع مقدس در ۱۰۰ نقطه کشور گسترش پدافندی داشتیم، ادامه داد: در این نقاط مراکز راداری، موشکی، دیده‌بانی و شنود وجود داشت و پس از تفکیک طی سال‌های اخیر در ۳ هزار و ۷۰۰ نقطه پدافند گسترش داشت و چتر امنیتی فوق‌العاده‌ای ایجاد شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار