در نشست مدیران میراث فرهنگی و صندوق کارآفرینی امید استان مطرح شد
نشست مدیران کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه بویراحمد با موضوع اشتغال زایی برگزار شد.
کد خبر: ۴۸۹۱۱۹
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۳ 04 September 2017
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، محمود باقری در این نشست از اختصاص 2 میلیارد توامن اعتبار برای ایجاد اشتغال در حوزه صنایع دستی در سال 96خبرداد.

عضو کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط دولت تدبیر و امید در زمینه اشتغال زایی صنایع دستی گفت: در دولت تدبیر و امید تلاش کردیم تا تسهیلات پرداخت شده در راستای ایجاد اشتغال جوانان صورت گیرد.

وی با بیان اینکه درزمینه جذب اعتبارات ملی در حوزه صنایع دستی از استانهای برتر کشور بودیم، عنوان کرد: در سال 95 توانستیم اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 500 میلیون تومان برای تسهیلات کارآفرینی از محل اعتبارات ملی جذب کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اظهار کرد: امسال نیز 2 میلیارد تومان به حوزه صنایع دستی استان اختصاص داده شده که برای رونق اشتغال در این بخش پرداخت می‌شود.

اختصاص 2 میلیارد تومان اعتبار به حوزه صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد

وی صنایع دستی را از مهم‌ترین ظرفیت‌ها برای جذب گردشگر عنوان کرد و ادامه داد: صنایع دستی با گذشت زمان نه تنها بی‌ارزش نمی‌شود بلکه هر چه زمان بیشتری از تولید آنها بگذرد بر ارزششان افزوده خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه صنایع دستی استان دردولت تدبیروامید جهش خوبی در کشور داشته است، گفت: باید از ظرفیت‌های این بخش برای افزایش تولید و اشتغال در استان استفاده کرد.

باقری با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته هنرهای سیاه‌چادربافی، گلیم‌بافی و جاجیم‌بافی به فراموشی سپرده شده بود، افزود: با حمایت دولت بخشی از این هنرها احیا شد که به میزان زیادی در ایجاد اشتغال و درآمدزایی برای هنرمندان صنایع دستی مؤثر بوده‌اند.

مدیر صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد نیزدر این نشست با تقدیراز همکاری اداره کل میراث فرهنگی در جذب اعتبارات ملی و ایجاد اشتغال زایی در استان گفت: خوشبختانه در زمینه صنایع دستی و گردشگری اعتبارات خوب و ارزان قیمتی برای ایجاد اشتغال زایی پرداخت شده است.

ارسلان حسن پوربا بیان اینکه 42 پرونده با اعتبار بالغ بر600میلیون تومان در زمینه اشتغال زایی صنایع دستی در دست اقدام است اظهار کرد: 53 پرونده با اعتبار بالغ بر 613 میلیون تومان در زمینه اشتغال زایی صنایع دستی تکمیل و آماده پرداخت است که امیدواریم با ایجاد این کارگاه ها اشتغال زایی خوبی در کهگیلویه وبویراحمد ایجاد شود.

مدیر صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ‌ضرورت ایجاد اشتغال دراستان به خصوص در روستاها بیان کرد: با اجرای ا طرح های صنایع دستی و گردشگری زمینه ایجاد اشتغال در روستاها فراهم‌ و مانع مهاجرت روستاییان به شهرها می‌شود.

وی همچنین از پرداخت 862 میلیون تومان اعتبار در 5 ماهه 96 در زمینه ایجاد اشتغال زایی صنایع دستی و گردشگری در استان خبرداد و گفت: از مجموع این اعتبار 42پرونده مربوط به صنایع دستی و 4پرونده مربوط به گردشگری بوده است.
بر پایه این گزارش، در پایان این نشست بر تشدید نظارت ها در ایجاد اشتغال زایی تاکید شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار