کد خبر: ۴۹۰۵۱۲
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۳ 07 September 2017
همشهری آنلاین: دوستان ۲ تبهکار که در تهران و اهواز به زندان افتاده بودند برای فراری دادن آنها نقشه‌ای تمام عیار کشیدند.

زندانيان ابتدا كاري كردند كه براي درمان به بيمارستان منتقل شوند و وقتي پايشان به آنجا رسيد دوستان‌شان وارد عمل شدند و با استفاده از سلاح‌هاي سرد و گرم زندانيان را فراري دادند. هرچند اين نقشه در اهواز جواب داد و تبهكار زنداني فرار كرد اما زنداني‌اي كه در تهران گريخته بود به ضرب گلوله مأموران از پا درآمد و چند ساعت بعد جسدش نزديك پاركي كشف شد.

نخستين حادثه ظهر سه‌شنبه در بيمارستان شهداي هفتم تير تهران اتفاق افتاد. ماجرا از اين قرار بود كه مأموران زنداني 35ساله‌اي را كه به اتهام دست داشتن در 54فقره سرقت در ندامتگاه مركزي تهران زنداني شده بود براي درمان به بيمارستان منتقل كردند.

اين زنداني چند ساعت در بيمارستان تحت درمان قرار داشت تا اينكه مأموران بدرقه زندان او را به حياط بيمارستان منتقل كردند تا سوار ميني بوس زندان كنند. درست در همين لحظه چند مرد جوان كه تا آن لحظه بيرون از محوطه بيمارستان بودند با چاقو و قمه به سوي مأموران بدرقه هجوم بردند. آنها با ضربات چاقو يكي از مأموران زندان و يكي از نگهبانان بيمارستان را به‌شدت مجروح كرده و سپس مرد زنداني را سوار يكي از موتورسيكلت‌هايشان كردند و خواستند او را فراري دهند.

همه‌‌چيز شبيه فيلم‌هاي هاليوودي بود و افرادي كه در محوطه بيمارستان بودند ناباورانه اين صحنه‌ها را تماشا مي‌كردند. در اين لحظه بود كه مأموران با تيراندازي به سوي مرد زنداني تلاش كردند تا مانع فرارش شوند. حتي يكي از مأموران با پاي پياده دنبال آنها ‌دويد. هرچند مأموران 3گلوله شليك كردند اما سرانجام زنداني جوان توانست با كمك دوستانش بگريزد.

4ساعت بعد

با اعلام خبر فراري دادن زنداني از بيمارستان، تحقيقات گسترده‌اي براي دستگيري وي آغاز شد. مأموران با استفاده از اطلاعاتي كه درباره وي داشتند تلاش كردند در كوتاه‌ترين زمان ممكن رد او را بزنند. حدود 4ساعت از حادثه در بيمارستان مي‌گذشت تا اينكه مأموران پيكر نيمه جان مرد جواني را كه به‌شدت مجروح شده بود در كنار پاركي كشف كردند. هرچند او به بيمارستان منتقل شد اما پزشكان اعلام كردند دقايقي از مرگش مي‌گذرد.

او به‌دليل اصابت گلوله جان باخته بود و در جريان بررسي‌ها معلوم شد كه وي همان زنداني فراري است. در اين شرايط ماجرا به قاضي ايلخاني، بازپرس دادسراي امور جنايي گزارش شد و وي دستور انجام تحقيقات در اين‌باره را صادر كرد. بررسي‌ها نشان مي‌داد كه هنگام فرارِ اين زنداني، گلوله مأموران به وي اصابت كرده و با وجود اينكه دوستانش توانسته بودند وي را فراري دهند اما چند ساعت بعد وقتي وي به‌دليل شدت خونريزي جانش را از دست داده بود او را كنار پارك رها كرده‌اند. همچنين معلوم شد همدستان اين مرد لباس‌هاي زندان را از تنش بيرون آورده و لباس‌هاي ديگري به وي پوشانده بودند.

حادثه مشابه در اهواز

يك روز از فرار نافرجام زنداني تهراني مي‌گذشت كه از اهواز خبر رسيد زنداني ديگري كه براي مداوا به بيمارستان منتقل شده بود توانسته در حادثه‌اي مشابه فرار كند. اين حادثه ساعت 10:35ديروز در بيمارستان طالقاني اهواز اتفاق افتاد. ماجرا از اين قرار بود كه زنداني با علائم سوختگي توسط 3مأمور به بيمارستان منتقل شده بود.

مأموران ابتدا مرد زنداني را از آمبولانس خارج كردند و در ادامه 2نفر از آنها براي انجام كارهاي پذيرش وارد ساختمان بيمارستان شدند. يكي از مأموران نيز زنداني بيمار را با ويلچر به سوي ساختمان مي‌برد اما ناگهان 3مرد مسلح از پشت به وي حمله كرده و توانستند زنداني را سوار يك دستگاه خودروي پژو كرده و فرار كنند.

در جريان اين حادثه مأموران به سوي خودروي تبهكاران تيراندازي كردند اما با تيراندازي متقابل آنها مواجه شدند و يكي از گلوله‌هاي تبهكاران به ساق پاي يكي از پزشكان اصابت كرد و باعث جراحت وي شد.دكتر رمضان احدي، قائم‌مقام معاونت درمان دانشگاه علوم پزشكي اهواز در اين‌باره گفت: خودروي تبهكاران فاقد پلاك بود و با وجود تلاش مأموران آنها زنداني بيمار را فراري دادند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار