مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان نیازمند ساخت ۱۱۸ مدرسه جدید و مقاوم‌سازی ۱۲۰ آموزشگاه است.
کد خبر: ۴۹۰۵۱۵
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۱ 07 September 2017
هادی زارع پور اظهار داشت: تخریب ۱۱۳ مدرسه فرسوده و تعمیر ۲۵۸ آموزشگاه نیز از نیازهای آموزشی این استان است.
وی عنوان کرد: باید ۱۱۷ مدرسه پیش ساخته در این استان نصب و راه اندازی و ۱۱۴ سرویس بهداشتی نیز در مدارس استان ساخته شود.
زارع پور افزود: بخش عمده‌ای از فضاهای آموزشی کهگیلویه و بویراحمد قدیمی و فرسوده هستند و استانداردهای لازم را نیز ندارند.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: مدارس این استان با کمبود تجهیزاتی ازجمله دستگاه کپی، صندلی دانش آموز، صندلی آموزگار، تخته سفید، چاپگر، کمد بایگانی و میز مواجه‌اند.
زارع پور عنوان کرد: سالانه حدود ۲ تا سه هزار نفر به جمعیت دانش‌آموزی کهگیلویه و بویراحمد به‌ویژه در شهر یاسوج و حومه آن افزوده می‌شود که دلیل اصلی چنین موضوعی نیز مهاجرت بی‌رویه است.
وی ابراز داشت: با وجود افزایش جمعیت دانش‌آموزی در شهر یاسوج و اطراف آن زیرساخت‌های لازم و یا فضای آموزشی از پیش تعیین شده در نظر گرفته نشده است.
مدیرکل آموزش‌وپرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: کمبود فضای آموزشی یکی از معضلات و بحران‌های جدی در این استان است.
زارع پور اظهار داشت: در یکی از فضاهای آموزشی شهر مادوان از توابع شهرستان بویراحمد هم‌اینک چهار مدرسه فعالیت می‌کنند.
وی افزود: در یک مدرسه روستای بلهزار شهرستان بویراحمد نیز به ازای ۳۰۰ دانش آموز تنها یک سرویس بهداشتی وجود دارد.
وی بیان کرد: اوایل مهر سال جاری حدود هشت هزار عدد انواع نوشت افزار بین دانش آموزان کم‌بضاعت کهگیلویه و بویراحمد توزیع می‌شود.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: مذاکرات و پیگیری‌های لازم برای تخصیص یک میلیارد ریال اعتبار به‌منظور تکمیل و افتتاح مدرسه شهر مادوان بویراحمد انجام می‌شود.
فتاح محمدی اظهار داشت: بخش عمده‌ای از مشکلات آموزشی شهر یاسوج و اطراف آن ازجمله مادوان ناشی از مهاجرپذیر بودن است که باید این روند با برنامه‌ریزی‌های لازم کنترل و مهار شود.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز با اشاره به کمبود فضای آموزشی در یاسوج و اطراف آن، گفت: عدالت بیشتری درزمینهٔ تخصیص اعتبارات دستگاه‌های اجرایی استان به‌ویژه نهاد مهم آموزش‌وپرورش رعایت شود.
حجت الاسلام سید علی فتح میرمحمدی اظهار داشت: لازم است کار کارشناسی مطلوب‌تری در زمینه هزینه کردن اعتبارات برای ساخت و تجهیز فضاهای آموزشی در نقاط مختلف کهگیلویه و بویراحمد از جمله یاسوج و اطراف آن انجام شود.
ستاد پروژه مهر (بازگشایی مدارس) کهگیلویه و بویراحمد از تیر سال جاری آغاز به کار کرده و هدف از اجرای این پروژه نیز آماده سازی مطلوب فضاهای آموزشی استان برای تحصیل بهتر دانش آموزان است.
کهگیلویه و بویراحمد افزون بر ۱۵۰ هزار دانش آموز پسر و دختر در مقاطع تحصیلی ابتدایی و متوسطه اول و دوم دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار