منطقه محروم لوداب در شهرستان بویراحمد ، پشت کوه در باشت و مناطق قلعه رئیسی و دیشموک در شهرستان کهگیلویه ، قرار دارند که بنیاد برکت در آن ها پروژه اجرا می کند.
کد خبر: ۴۹۰۵۹۲
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۳ 07 September 2017
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت که 670 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات دولتی و توسط بنیاد برکت برای محرومیت زدایی از چهار منطقه محروم لوداب، پشت کوه، قلعه رئیسی و دیشموک در این استان هزینه می شود.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از ایرنا منطقه محروم لوداب در شهرستان بویراحمد ، پشت کوه در باشت و مناطق قلعه رئیسی و دیشموک در شهرستان کهگیلویه قرار دارند.
سید موسی خادمی چهارشنبه شب در برنامه زنده در مسیر توسعه سیمای استانی دنا در یاسوج افزود: اعتبار استانی برای سرمایه گذاری در مناطق محروم کهگیلویه و بویراحمد درنظرگرفته شده و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) موسوم به بنیاد برکت در حال تامین اعتبار برای اجرایی کردن طرح های مورد نظر در مناطق محروم است.
وی گفت: براساس تفاهم نامه منعقد شده ، بنیاد برکت 24 مدرسه، 14 پروژه راهسازی،22 طرح آب روستایی و چهار پروژه مجتمع آب و فاضلاب، 2 کتابخانه و 10 پروژه زیرساخت های درمانی در این مناطق محروم اجرا می کند .
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: اجرای طرح های اقتصادی و اشتغالزا در بخش های گیاهان دارویی، باغداری و دامپروری با مشارکت سرمایه گذاران بخش خصوصی از دیگر برنامه های بنیاد برکت در استان است.
خادمی تاکید کرد که با کمک بنیاد برکت نرخ بیکاری ظرف سه سال در کهگیلویه و بویراحمد پنج درصد کاهش خواهد یافت .
به گفته وی سند اجرای طرح های مورد نیاز ، میزان اشتغالی که این طرح ها ایجاد می کنند و اعتبار مورد نیاز آن تدوین شده است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه تصریح کرد که با مشارکت بنیاد اقتصادی کوثر یک مجتمع تجاری رفاهی به وسعت 50 تا 60 هزار متر مربع با 2 هزار و 500 فرصت شغلی، احداث طرح بزرگ پرورش ماهی یکهزار تنی در چرام و چندین طرح در زمینه پرورش دام و طیور در استان کهگیلویه و بویراحمد ساخته می شود.
وی همچنین از انعقاد تفاهم نامه یک هزار و 330 میلیارد ریالی برای اجرای طرح های راهسازی و ساماندهی گلزار شهدا در مناطق مختلف استان با وزارت نفت خبر داد.
خادمی گفت که جلب 600 میلیارد ریال اعتبار خیران برای مدرسه سازی در چهار ساله گذشته،ساخت 70 خانه بهداشت با مشارکت کمیته امداد امام خمینی (ره) و جذب 290 میلیارد ریال برای توسعه فضاهای ورزشی با کمک وزارت نفت از برنامه های اچرا شده برای شکوفا کردن ظرفیت های مغفول استان در چهار سال گذشته بوده است.
وی اظهار داشت که 10 هزار میلیارد ریال از منابع مالی مختلف در سال جاری برای عمران و آبادانی کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافته است .
خادمی تاکید کرد که گفت: با توجه به عمق محرومیت و سخت گذر بودن مناطق مختلف استان اعتبارات مورد نیاز برای توسعه منطقه بیشتر از این میزان است.
استان چهار فصل کهگیلویه و بویراحمد درجنوب غرب ایران از قابلیت های فراوانی برای توسعه برخوردار است .
این استان برغم داشتن بیش از 20درصد از نفت صادراتی ایران ، طبیعت بکر، منابع آبی فراوان و دیگر ظرفیت ها هنوز از محرومیت رنج میبرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار