عدل هاشمی و برخی مسئولین و قلم به دستان بدجوری ما را به یاد«گلام» می اندازد و در اولین وعده ای که این نماینده می دهد ، فورا دست به قلم می شوند و با هزار و یک استدلال مایوسانه می نویسند و می گویند که نمی شود و امکان ندارد!
کد خبر: ۴۹۰۸۲۲
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۷ 07 September 2017
آنچه که در زیر آورده شده است یادداشت ارسالی مخاطبان تابناک کهگیلویه و بویراحمد است و این سایت محتوای آن را تایید یا تکذیب نمی کند. شما هم می توانید نظر خود را در تایید یا تکذیب این مطلب بیان کنید. 
عدل هاشمی و لی لی پوتی ها !/ «گلام های» کهگیلویه را بشناسیم!
تا به حال در زندگی خود حتما با افراد مایوس و ناامید مواجه شده اید ، افرادی که در مواجهه با اتفاقات زندگی سریعا آیه ی یاس می خوانند و از تکیه کلام هایی مانند : امکان ندارد ، نمی شود ، کسی نمی تواند، حرف الکیه، مگه می شود و .....
دهه ی پنجاه و شصتی ها این تکیه کلام ها را در یک کارتون محبوب به یاد دارند! کارتون زیبای «سفرهای گالیور») !گلام کارکتور کوچولوی این کارتون بود که همیشه با همه ی ایده ها مخالف بود و می دونست که موفق نمیشوند! و بعد از طرح هر ایده ای می گفت : من می دونم موفق نمیشیم. همان کارآکتری که چهره درهمی داشت، بسیار منفی باف بود و در مواجهه با هر مسئله با لحنی خاص می گفت: من می‌دونم و مدام با همه چیز مخالفت می‌کرد. کسی که به دلیل شخصیت همراه گالیور و فیلرتشیا برای همه ما بسیار جذاب و خاطره‌انگیز بود!
کاراکتر گلام تنها گاهی اوقات از ادبیات منفی بهره می‌برد و در نهایت این دیالوگ‌های منفی که با نوعی جمله معترضه همراه می‌شد برای بسیاری از مخاطبان جذاب شد و با گذشت سال‌ها هنوز در ذهن مخاطبان نقش بسته است.
این کاراکتر که سمبل انسان‌های ناامید بود، اما از آن نظر مورد توجه قرار می‌گرفت که حرف‌هایش کاملا بر عکس می‌شد و اتفاقات خوب برای ساکنان سرزمین لی لی پوت می‌افتاد !
شخصیت «گلام »تنها منحصر به کارتون گالیور نبود ،کاراکتر گلام یکی از آن شخصیتهایی است که می توان مثل او را در هر زمانی دید. تا حالا حتما برای تان اتفاق افتاده باشد که در برخورد با برخی از اطرافیان ناخودآگاه به یاد این شخصیت کارتونی افتاده باشید. برخی از افراد در بین مدیران ، نخبگان و مسئولین  نیز هستند که اصولا با همه چیز مخالف هستند!
افرادی که دائم نیمه های خالی لیوان را نشان می دهند و می گویند من مطمئنم… مدارکش موجود است … ما موفق نمی شویم … ما … شما … آنها … .
البته نباید این موضوع را هم نادیده گرفت که حتی خود «گلام» هم برای لی لی پوتی ها راهکار ارائه می کرد اما بعضی ها از« گلام» هم بدتر هستند و فقط در موج منفی می چرخند و قادر به ارائه راهکار نیستند.
 عدل هاشمی و برخی مسئولین و قلم به دستان بدجوری ما را به یاد«گلام» می اندازد و در اولین وعده ای که این نماینده می دهد ، فورا دست به قلم می شوند و با هزار و یک استدلال مایوسانه می نویسند و می گویند که نمی شود و امکان ندارد!
چهار شهرستان کهگیلویه ، بهمئی ، چرام و لنده ، در حوزه ی نمایندگی عدل هاشمی ، همواره نسبت به دو حوزه ی انتخابیه ی دیگر استان از مشکلات عدیده ای رنج می برد ، این در حالی است که در هر کدام از زمینه ها و پتانسیل های توسعه ای و داشتن نیروی انسانی نخبه نسبت به دیکر مناطق استان اگر جلوتر نباشد عقب تر نیست اما نبود برنامه ریزی های دقیق و منظم و همچنین عدم خودباوری به توانایی های موجود، باعث شده که برخی مشکلات مانند بیکاری فراگیر و مهاجرت گریبانگیر این منطقه از کهگیلویه و بویراحمد شود.
موضوع دیگری که باعث شده «گلام»های کهگیلویه بیشتر نمود پیدا کنند و دست به قلم شوند، تعلقات سیاسی و حب و بغض هایی است که هر چه هم این افراد خود را متناسب با «گلام»  ندانند اما نهایتا مجبور به بکار بردن الفاظی می شوند که «گلام» به کار می برد!
نکته جالب دیگر این است دقیقا مانند کارتون گالیور که «گلام» می گفت :«من می دونم موفق نمیشیم» و اتفاقا موفق می شدند، عده ای از روز اول کار هاشمی گفتند : وعده های بزرگ و ناشدنی عدل هاشمی !!!، اما برعکس گفته ی این افراد ، بسیاری از آن وعده ها دست یافتنی و روبه جلو و موفق به پیش رفته اند‌ به طوری که می توان گفت : اکثر وعده های هاشمی پور ، در مسیر رو به جلو و امید بخش بوده است. 
فارغ از اینکه با عدل هاشمی همسو بوده باشیم یا نه باید بپذیریم که واقعا کارهای خوبی انجام می دهد و می داند که درد کهگیلویه ، بهمئی ،چرام و لنده کجاست و چگونه باید بر این مشکلات فائق آید ضمن اینکه عدل هاشمی وارد بازی های بچه گانه سیاسی نشده است و در جهت تحقق وعده های توسعه ای با همه ی سیاستمداران ، بنگاه ها ، مجامع خیرین،و مدیران به راحتی کار می کند و چپ و راست هم نمی کند.
مطمئنا عدل هاشمی دارای نقایصی در عملکرد هست که می توان با نقد منصفانه همراه با ارائه راهکار ، به توسعه منطقه کمک کرد هرچند گاهی اوقات احساس می شود «گلام » های کهگیلویه ، نمونه ی بروز شده ی این کارکتور ، هستند و باید نقدهای آن ها را شنید و گفت : افسوس!!! ضمن اینکه این افراد همیشه راهکار را در بودجه های دولتی می دانند و در همین اندازه هم تاکنون راهکاری برای جذب اعتبار ارائه نداده اند ! در حالی که عدل هاشمی از روز اول گفته بود «با بودجه های دولتی به جایی نمی رسیم». حتی ندیده ایم «گلام های کهگیلویه! تا بحال یک منبع خیریه معرفی کنند و یا مطلبی بنویسند که کمک به جذب منابع برای منطقه باشد! 
البته نباید کمک به این گونه افراد را فراموش کنیم. یک دکتر روانشناس در این خصوص گفت: کاری که ما باید انجام دهیم این است که به تدریج نگاه آنها را به دنیا تغییر دهیم. تا بتوانند کم کم و به مرور باورهای غلط ذهنی اش را بشناسند، آنها را تخریب کنند و به مرور جایگزین آن ها را ، باورهای درست و سالم کنند. این افراد تحت تاثیر یک دوره طولانی زندگی و در بستر گذشته ای که داشته اند دچار این اختلالات شده اند پس باید آنها را درک کنید و همکاری لازم را با آن ها داشته باشید .
عدل هاشمی و لی لی پوتی ها !/ «گلام های» کهگیلویه را بشناسیم!

«گلام» کاراکتور مایوس کارتون «سفرهای گالیور»
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
محمدی از چرام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
تاکنون هیچ اقدام خاصی نشده. ما هم چشم به راه هستیم. متاسفانه بیشتر از این که اقدام شود حرف ومصاحبه وهیاهو رسانه ای میشه. مردم اگر ببینند خودشان باور می‌کنند. دیگر تبلیغات اینور و آن ور تاثیر ی ندارد. پیشنهاد میکنم که جناب هاشمی تا کاری عملیات اجرایی اش شروع نشده تبلیغات نکند. دوران تبلیغات انتخاباتی گذشته. مردم از بس دروغ شنیدن تا نبینند باور ندارند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۷
من می دونم دیگه کارمون تمومه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار