دبیر انجمن هم اندیشی فرهیختگان و دانشجویان در سومین همایش استانی فرهیختگان عنوان کرد
کد خبر: ۴۹۲۰۳۲
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۵:۰۵ 11 September 2017
همایش هم اندیشی فرهیختگان استان کهگیلویه و بویراحمد روز گذشته با حضور معاون وزیر ارتباطات، نماینده ولی فقیه در استان، رییس اتاق بازرگانی استان و دیگر مسئولان در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار تابناک کهگیلویه و بویراحمد، فرزاد نجات نیا در این همایش ضمن خیر مقدم به مدعوین از حضور معاون وزیر ارتباطات در این همایش بعنوان نشانه ای از توجه وزیر ارتباطات به مناطق محروم یاد کرد و گفت: اگر امروز شاهد حضور دکتر دوایی، معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در جمع فرهیختگان هستیم نتیجه توجه ویژه وزیر خلاق، جوان، نسل سومی و تربیت یافته انقلاب اسلامی است که دعوت یک سازمان مردم نهاد دانشجویی را با فرستادن یکی از مدیران خوشنام و ارشد خود لبیک گفته اند.
وی همچنین با تبریک عید غدیر گفت: اگر امروز شاهد نه یکباره و دوباره، بلکه نشستهای چند باره و مستمر مجموعه فرهیختگان هستیم، بدون تعارف مرهون حمایتهای بی دریغ و جهت دهی حضرت آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی بوده است. 

تقدیرو تشکر از وزیر جوان و خلاق ارتباطات بخاطر توجه ویژه به مناطق محروم+ تصاویر

دبیر سازمان‌ مردم نهاد فرهیختگان و دانشجویان در ادامه با اشاره به لزوم جوان گرایی و شایسته سالاری به صورت توأمان حضور مهندس محمد جواد آذری جهرمی در کابینه دوازدهم را نشانه مثبتی دانست و گفت: همین جا به عنوان عضو کوچک جامعه علمی کشور این انتخاب شایسته کابینه دوازدهم را به رئیس محترم دولت دست مریزاد می گویم و نسل جوان این انتخاب را نشانه توجه عملی دولت تدبیر و امید و نظام مقدس جمهوری اسلامی به خودشان می دانند.
نجات‌نیا با اشاره به اینکه راه برون رفت استان کهگیلویه و بویراحمد از بن بستها را باید در همدلی و توجه به اقتصاد مقاومتی درون زا و دانش بنیان جستجو کرد، و انجمن نقش موثری با همت همه نخبگان و ظرفیت های قانونی در مرکز رو دنبال بفرمایند ایفا خواهد کرد، یادآور شد: استان کهگیلویه و بویراحمد روزانه قریب به ۷۰۰ هزار بشکه نفت استخراج می‌کند و بعد از چندین دهه از قبل انقلاب تاکنون، تنها یک در هزار درآمد نفت به توسعه استانهای نفت خیر اختصاص یافت، و در چند سال اخیر با همت نمایندگان به ۲ درصد والانه ۳ درصد برای توسعه استان های نفت‌خیز منظور شده و این در حالی است که منابع ملی ما استخراج، خام فروشی و سوخت میرفت و می رود. و انجمن در فراهم‌ آوری نقشه راه به مثاله یک مشاور فعال تولید محتوا خواهد کرد.

وی محورهای همایش را متناسب با نیازها و اولویتهای منطقه با رویکرد اقتصاد مقاومتی، کسب‌وکار و اشتغال جوانان در قالب چهار کارگروه نفت و گاز اقتصاد، مدیریت و گردشگری-کسب‌وکار در صنعت ict و فضای مجازی عنوان کرد و گفت در پنجمین نشست هم‌اندیشی در تالار علامه امینی دانشگاه تهران از سایت فرهیختگان استان رونمایی شد که این سایت فارغ از گرایشات و خط و ربطها، تنها با اهداف دانش بنیان، توسعه محور و پیشرفت استان فعالیت می‌کند.

مشاور رئیس و سرپرست سابق حوزه ریاست جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم در ادامه خطاب به دکتر دوایی استاد دانشگاه علم و صنعت گفت: با نگاه عدالت محورانه، این استان کوچک اما پر پتانسیل میتواند مثل استانهای برخوردار شهرک ict برای ایجاد شغل و...دیتا سنتر برای انباشت اطلاعات و... میتواند داشته باشد.

وی اذعان کرد: انجمن طرحهای مطالعاتی را شروع کرده و بعنوان مثال شاید تصمیم سازان استان در بخش دولتی نفت وگاز و پتروشیمی تا بخش خصوصی مربوطه، سطح‌بندی و دسته‌بندی دقیقی از منابع و نیروی انسانی نداشته باشند. لذا انجمن برای مشارکت در این بخش ها اعلام آمادگی می کند.
در پایان این همایش به پاس توجه وزیر جوان ارتباطات "مهندس اذري جهرمي "به انجمن و فعالیت در مناطق محروم کارت عضویت افتخاری وزیر ارتباطات در انجمن هم اندیشی فرهیختگان به نیابت از ایشان معاون وزیر اهدا گردید.


خبرنگار سید مصطفی گنجی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار