کد خبر: ۴۹۲۳۳۰
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۲ 11 September 2017
رئیس سازمان خصوصی‌سازی با اشاره به واریز قطعی سود سهام عدالت گفت: کسانی که یک میلیون تومان سهام دارند بین 130 تا 150 هزار تومان سود به حساب آنها واریز می شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،پوری حسینی معاون وزیر و رئیس سازمان خصوصی سازی در گفتگو با برنامه 18:30 گفت: تا پایان تیرماه 96 به جز سه شرکت، سرمایه پذیر که مجمع اشان را برگزار نکردند، بقیه شرکت ها مجمع را برگزار کرده اند و سود سهام عدالت را تعیین و اعلام کرده اند که بر این اساس سه هزار و 345 میلیارد تومان سود برای مشمولین سهام عدالت در شرکت های سرمایه پذیر مصوب شده است و برآوردشده است چیزی حدود 700 تا 800 میلیارد تومان هم سود هلدینگ خلیج فارس تعیین شده است که به سود بقیه شرکت ها اضافه خواهد شد. 
وی افزود: برای کسانی که سهام یک میلیارد تومانی دارند، بین 130 تا 150 هزار تومان سود به حساب آنها واریز می شود و به موجب قانون تجارت، شرکت ها 8 ماه فرصت دارند سود را بپردازند.
 پوری حسینی گفت: تاکنون بالغ بر 49 میلیون نفر ثبت نام شده قطعی سهام عدالت داریم که از این تعداد نزدیک به 2 میلیون نفر فوتی داریم که همه اینها مشمول دریافت سهام عدالت هستند. وی افزود: مشمولین حسابی را به ما معرفی می کنند و کد شبا را اعلام می کنند و ما راهی به جز اینکه یک شماره حساب از مشمول دریافت کنیم نداریم و تاکنون بالغ بر  32 میلیون نفر کد شبا خود را اعلام کرده اند.
 پوری حسینی در ادامه افزود: سود سهام عدالت تاپایان سال در سه مرحله واریز خواهد شد و در هر نوبت همه 49 میلیون یکدفعه سود نمی گیرند بلکه مرحله به مرحله واریز سود صورت می گیرد.
 وی افزود: سازمان خصوصی‌سازی در صدد راه‌‌ اندازی سامانه‌ای جهت ساماندهی مشمولین متوفی و واریز سود سهام این افراد به حساب وراث است. 
همچنین در مرحله اول توزیع سود سهام عدالت با اولویت‌بندی مشمولان در پرداخت‌ها روبرو هستیم و منظور این است که همه مشمولان سود سهام عدالت  همزمان سود خود را دریافت نمی کنند و این سود به صورت دهک دهک  پرداخت خواهد شد. 
پوری حسینی گفت: بعد از اتمام پرداخت سود سهام عدالت، برنامه ای برای ثبت نام  افراد جدید برای سهام عدالت و جامانده ها نداریم زیرا پاسخگویی به 49 میلیون نفر بسیار سنگین است. 
وی ادامه داد: شرکت ها سالی یکبار مجمع برگزار می کنند و سالی یکبار سود را مشخص می کنند.
 امسال بین 130 تا 150 هزار تومان سود به افراد تعلق می گیرد و سال به سال میزان سود متغیر است و عملکرد سال آینده مشخص نیست.
 وی درباره معامله و فروش سهام عدالت نیز گفت: صندوق هایی قابل معامله در بورس پیش بینی شده که سهام عدالت را در اختیار می گیرند و یونیت های واحدهای این صندوق ها در اختیار مشمولین قرار خواهد گرفت و هر وقت موفق شدیم ای تی اف ها تشکیل دهیم و یونیت ها در اختیار مردم قرار گرفت پیش بینی شده مردم با فروش یونیت ها بتوانند سهام را معامله  کنند. 
وی گفت: در حال حاضر امکان خرید و فروش برگه های سهام عدالت وجود ندارد و سهم متوفیان نیز محفوظ است و وارثان خیالشان راحت باشد، آنها باید ابتدا گواهی حصر وراثت دریافت کنند و الباقی را بپردازند و سود باقی مانده را دریافت کنند. 
پوری حسینی گفت: ارزش ریالی سهام عدالت در بازار هریک میلیون، حدود 2 میلیون تومان است ولی فعلا خرید و فروش نمی شود. 
وی تاکید کرد: حدود 17 میلیون نفر کد شبایشان را اعلام نکرده اند پس حتما نسبت به تکمیل پرونده خود اقدام کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار