کد خبر: ۴۹۳۰۳۲
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۷ 12 September 2017
در مراسمی آلبوم صوتی" گنگه گریو "رونمایی و به شهیدان "تاجگردون و فرزادیان" تقدیم شد.
به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد، آلبوم صوتی محلی گویش لری با عنوان "گنگه گریو" ویژه ایام محرم، با هدف برجسته سازی نمادها و ارزش‌های دینی، ارتقاء سلیقه مخاطبان در شنیدن نواهای دینی، ترویج مضامین اسلامی و انسانی با صدای مهرداد علیپور،کاری از دفتر نماینده مردم شهرستانهای گچساران و باشت و با همکاری خانه هنرمندان تولید شده است.
 مراسم رونمایی از کاست محلی محرم با عنوان«زینب زار» در همایش مداحان و ذاکران شهرستان گچساران با عنوان "همسفران مسیر عشق" با حضور غلامرضا تاجگردون نماینده مردم شهرستانهای گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی،در سالن کنفرانس فرمانداری گچساران برگزار شد.
شاعر و خواننده این اثر در حاشیه این همایش گفت: آلبوم "گُنگَه گریو" ثمره تلاش ۱ ساله جمعی از هنرمندان است.مهرداد علیپور افزود: این آلبوم شامل ۵ بخش نوحه به زبان لری است که با آهنگسازی محمد علی پیرسبزی، تنظیم علی شمس، ضبط استودیویی(استودیو دیوا) محمد نوروزی ضبط و تنظیم شده است.
وی ادامه داد: یکی از اشعار این آلبوم متعلق به قدرت اله دشتی است.
علیپور با بیان اینکه مهمترین نگرانی در حوزه‌ هنرهای آئینی هجوم فرهنگ بیگانه به اصالت‌های این حوزه است اضافه کرد:  این موضوع محتوا را فدای قالب می‌کند و در ترکیب قالب و محتوا فضای غبار آلود ایجاد شده که گاه سبب دل‌شکستگی خادمان اهل بیت می‌شود که برای رفع مشکل اصلاح متون انجام و تولیدات مناسب ضروری است.
مهرداد علیپور این اثر را به شهیدان احمدرضا تاجگردون و سیدعبدالخالق فرزادیان تقدیم کرد.
پاسدار سرافراز سپاه اسلام شهید احمدرضا تاجـگردون در تاریخ نهم فروردین ماه سال1363 در منطقه جفیر۵۰ کیلومتری غرب اهواز به شهادت رسید.
سرگرد «عبدالخالق فرزادیان» مأمور پلیس آگاهی کهگیلویه و بویراحمد هم شنبه شب هفته جاری هجدهم شهریور ماه در درگیری با سارق حرفه‌ای و شرور مسلح در یکی از روستاهای شهرستان گچساران به شهادت رسید.نماینده مردم شهرستانهای گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی هم در این همایش گفت: مداحان با هنر مداحی نقش به سزایی در ترویج آموزه های دینی در جامعه دارند.
غلامرضا تاجگردون با بیان اینکه محرم و صفر است که به یک مداح عزت می‌دهد افزود: همه ما دین را در پای منبرها آموختیم و هیچ کدام از ما دین را از رسانه‌ها و ماهواره‌ها نیاموخته ایم.
وی با بیان این که مداحان نقش تاثیرگذاری در جامعه دارند،ادامه داد: مدح حسین (ع) و سوگواری اهل بیت شایستگی و لیاقت می‌خواهد.
تاجگردون اضافه کرد: مداحان و ذاکران اهل بیت قدر و قدرت خود را با این مدح زیبا که ممکن است در لحظه ای یک شخص را به اسلام و امام حسین(ع) وصل کند، بدانند.
وی با اشاره به توانمندی شهرستان گچساران در مناسبت‌های مذهبی گفت: امیداوریم بتوانیم همایش بزرگی همچون زنجان و یزد را در شهرستان گچساران برگزار کنیم.
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد نیز دراین همایش گفت: هزار و 280 هیأت مذهبی دراستان فعالیت می کنند.
حجت الاسلام برازش افزود: در حال حاضر هزار و ۵۰۰ مداح ثبت شده در استان مشغول به فعالیت هستند که تعداد زیادی از آنان در گچساران هستند. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار