کد خبر: ۴۹۳۸۸۱
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۴ 14 September 2017
وزیر آموزش و پرورش گفت: دولت این جدیت را دارد تا معوقات فرهنگیان را به صفر برساند و امیدواریم ظرف یک تا ۲ سال آینده بدهی‌ها را به صفر برساند.

به گزارش مهر، «سیدمحمد بطحایی» وزیر آموزش و پرورش در برنامه تهران ۲۰ با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید، اظهار داشت: تا چند روز دیگر بیش از ۱۳ میلیون دانش‌آموز در نزدیک به ۱۰۵ هزار مدرسه، سال تحصیلی خود را آغاز می‌کنند؛ ضمن اینکه نزدیک به ۱۳۸ میلیون جلد کتاب نیز توزیع شده و در شهر تهران نیز از ۲۵ شهریور توزیع می‌شود.

وی در خصوص «معوقات فرهنگیان به ویژه معوقات مربوط به سال ۸۸» افزود: به دلیل کسری بودجه‌ای که آموزش و پرورش با آن مواجه بوده است، بخشی از مطالبات فرهنگیان از سال‌های پیش باقی مانده است؛ البته در حوزه بازنشستگان برخی از فرایندهای مالی پس از بازنشستگی، از حوزه آموزش و پرورش خارج می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش یادآور شد:‌ دولت این جدیت را دارد تا معوقات فرهنگیان را به صفر برساند و امیدواریم ظرف یک تا ۲ سال آینده بدهی‌ها را به صفر برساند.

بطحایی در خصوص «آخرین وضعیت دانش‌آموزان حادثه دیده هرمزگانی» تصریح کرد: بعد از بروز این حادثه دو کار را شروع کردیم؛ یکی گزارش کوتاه‌مدت بود و در آن تأکید داشتیم که آیا ضوابط آیین‌نامه‌های مربوطه رعایت شده است و آیا قصوری در این خصوص وجود داشته که این گزارش آماده شده و ۲ روز پیش منتشر شد.

وی یادآور شد: تیم دیگری را خارج از معاونت پرورشی و فرهنگی تشکیل دادم و دیروز گزارش مقدماتی دادند و ظرف سه روز آینده گزارش نهایی منتشر می‌شود؛ ضمن اینکه مجلس شورای اسلامی، قوه قضاییه و دادستانی به این موضوع ورود کرده‌اند و تیم مشترکی از دستگاه‌های مرتبط تشکیل شده است.

وزیر آموزش و پرورش ابراز داشت: بنده به عنوان وزیر تکلیف قانونی و شرعی دارم تا اولاً دانش‌آموزان و مربی‌ای که در این حادثه فوت شده‌اند، به حقوق خود برسند؛ ضمن اینکه ۸ نفر از دانش‌آموزان کماکان مجروح بوده و در بیمارستان بستری هستند؛ البته وزارت بهداشت نیز مجدانه موضوع را دنبال می‌کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار