کارشناس برجسته هواشناسی
محمد اصغری با بیان اینکه طی امروز و فردا استان های جنوب کشور خبرساز خواهند بود، گفت: در بوشهر، هرمزگان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد بیشتر در ساعات بعدازظهر رشد ابر، رگبار و رعد و برق پیش بینی می شود.
کد خبر: ۴۹۴۲۵۷
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۳ 15 September 2017
روز گذشته باران سیل آسای شهر چرام در استان کهگیلویه و بویراحمد، همه را غافلگیر کرد به گونه‌ای که برخی معتقد هستند حجم ریزش باران ظرف ۲۰ دقیقه ، از بارش های یک سامانه بارشی زمستان بیشتر بوده است.
البته کارشناسان هواشناسی چنین چیزی را در این فصل سال ، تایید کرده اند و اعلام نموده اند حجم بارش در مدت کوتاهی می تواند چنان زیاد باشد که باعث بوجود آمدن سیل در برخی مناطق شود.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، در اطلاعیه پنج شنبه هواشناسی مربوط به پیش بینی هوای کهگیلویه و بویراحمد آمده است : با توجه به انتقال رطوبت از اقیانوس هند به خیلج فارس و تقویت و پخش آن به استان های جنوبی کشور تا اواسط هفته جدید باز هم هوای شرجی ادامه دارد و در ساعات بعداز ظهر و شب بعضی از این روز ها احتمال وقوع رگبار باران در برخی نقاط استان وجود دارد ، که این بارش ها بیشتر در ساعات بعد از ظهر و شب رخ میدهند ، لذا لازم به تذکر است با توجه به خصوصیت بارش های تابستانی که حجم زیادی از بارش در بازه زمانی کم رخ میدهد و همچنین با توجه به شدت رعد برق ها احتمال و قوع آبگرفتگی و خساراتی بعید نیست، که این احتمال برای مناطق سردسیر و ارتفاعات بیشتر داده میشود . لذا توصیه  میشود مردم و مسئولین دستگاهای امدادی امادگی مقابله با حوادث احتمالی را داشته باشند .

کهگیلویه و بویراحمد و جنوب کشور طی روزهای آینده خبرساز خواهند بود + جزئیات

کهگیلویه و بویراحمد و جنوب کشور طی روزهای آینده خبرساز خواهند بود 
در گزارش دیگری از طرف کارشناس برجسته هواشناسی کشور ، اعلام شد : طی روزهای آینده برخی مناطق جنوب کشور ، خبرساز خواهند بود. 
محمد اصغری در گفتگو باخبرگزاری صداوسیما با بیان اینکه طی امروز و فردا استان های جنوب کشور خبرساز خواهند بود، گفت: در بوشهر، هرمزگان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد بیشتر در ساعات بعدازظهر رشد ابر، رگبار و رعد و برق پیش بینی می شود.
وی افزود: در این استان ها سیلابی شدن مسیل ها، طغیان رودخانه ها و وزش تندبادهای لحظه ای پیش بینی می شود.
کارشناس هواشناسی با بیان اینکه در استان خوزستان رگبار و رعد و برق انتظار می رود خاطرنشان کرد: در استان چهارمحال و بختیاری رشد ابر،​ وزش باد و کاهش دما پیش بینی می شود.
اصغری به وضعیت جوی استان های شمال کشور اشاره کرد و گفت: مازندران، گیلان و گلستان نیمه ابری پیش بینی می شود.
وی افزود: در استان اردبیل نیز افزایش مه صبحگاهی انتظار می رود.
این کارشناس هواشناسی با اشاره به تداوم بادهای 120 روزه در کشور گفت: در استان خراسان جنوبی کاهش دما و وزش باد انتظار می رود.
اصغری آسمان را برای امروز و فردا در پایتخت صاف پیش بینی کرد و افزود: بیشینه دمای هوای در تهران 32 درجه سانتی گراد است.

بارش باران سیل آسای روز پنج شنبه در شهر چرام
دانلود
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار