بزرگترین نگرانی وقتی در بین مردم این شهر در روز انتخابات بوجود آمد که آراء ماخوذه بسیارزیاد و تاثیرگذاری از سایر نواحی و روستاها و شهرهای اطراف و حتی از استان های همجوار نظیر خوزستان (بهبهان) و حتی بوشهر در سرنوشت شهر دخیل شد.
کد خبر: ۴۹۵۰۶۷
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۹ 17 September 2017
مولا علی علیه السلام در جنگ صفین شنید که عده ای از یارانش به مخالفان، بد می گویند و به آنان فحش می دهند، حضرت فرمود:

اِنّی اَکْرَهُ لَکُمْ اَنْ تَکُونُوا سَبّابینَ وَ بَلْ لَوْ وَصَفْتُمْ اَعْمالَهُمْ وَذَکَرْتُمْ حالَهُمْ کانَ أَصْوَبَ فِی الْقَوْلِ وَ أَبْلَغَ فی العُذْرِ.

من برای شما نمی پسندم که دشنام گو باشید، بلکه اگر کارهای بد آنان را وصف کنید و مواضع شان را یادآور شوید، هم سخن تان استوارتر است و هم عذرتان پذیرفته تر.

گویا دوره پنجم شوراهای اسلامی شهرو روستا در استان کهگیلویه و بویراحمد باید برچسب پرحاشیه ترین و غیر اخلاقی ترین موارد را به خود بچسباند!!
موارد بسیار زیاد از بداخلاقی های انتخاباتی،تخلفات محرز و آشکار،درگیری های لفظی و فیزیکی، بازشماری آرا و جابجایی عجیب و غریب اعضای نهایی منتخب پس از این بازشماری ها و در برخی مناطق حتی قتل و خونریزی!!
انتخابات ها همواره در منطقه عشیره ای کهگیلویه و بویراحمد پر حاشیه و دردسرساز بوده و گویا سایه این اتفاقات بد و شوم از سر انتخابهای مردم ما کم شدنی نخواهد بود.
در این میان اما شهر سوق همواره در انتخاب ها و انتخابات اگرچه از این حواشی بی نصیب نبوده اما به یقین سوق همواره کانون توجهات مراکز سیاسی و انتخاباتی بوده بطوریکه تاثیرگذاری کیفی آراء سوق در همه انتخابات ها علی رغم تاثیر کمی آن در نتایج نهایی برخی از ادوار انتخابات بالاتر از سایر نقاط بود.
بطوریکه در انتخابات سه قطبی هفتم اسفند سال 94 تاثیر نیروها و لیدرهای سوقی و ارتباطات هر سه کاندیدای مطرح این انتخابات یعنی آقایان هاشمی پور،حاج موحد و علی کامرانی اصلاح طلب با سوق تاثیرات عمیقی بر روند این انتخابات پرحاشیه و چالشی درپی داشت.
در انتخابات اردیبهشت ماه سالجاری نیز ترکیب آراء مردم سوق در انتخاب گزینه های مطرح ریاست جمهوری قابل توجه و پیام خاص خود را داشت.
اما انتخابات شورای شهر سوق این بار با چالش بزرگ عدم استقبال باتجربه ها و ریش سفیدان این شهر روبرو شد.
هرچند گزینه های مطرح و پر وزنی در این عرصه به لحاظ سطح تحصیلات و تجربیات مطرح بود اما انتخاب شورای شهر سوق این بار با حواشی فراوانی همراه بود.
بزرگترین نگرانی وقتی در بین مردم این شهر در روز انتخابات بوجود آمد که آراء ماخوذه بسیارزیاد و تاثیرگذاری از سایر نواحی و روستاها و شهرهای اطراف و حتی از استان های همجوار نظیر خوزستان (بهبهان) و حتی بوشهر در سرنوشت شهر سوق دخیل شد.
باری این انتخابات به پایان رسید و تعدادی از کاندیداهای معترض به روند انتخابات در اعتراض به آنچه تخلف در شمارش آرا عنوان شد خواستار بازشماری آرا شدند.
بازشماری آرا از یکی از صندوق های اخذ رای در شهر سوق توسط هیات قانونی در محل بخشداری سوق آغاز شد که در انتها جز تغییر دو رای و بی تاثیر در نتیجه نهایی، مورد خاصی از اشتباه در شمارش مشاهده نشد.
با توافق کاندیداها و اعضای هیات نظارت و بازرسین مسوول قرار بر عدم بازشماری سایر صندوق ها و اعلام نتیجه ی قبلی به عنوان نتیجه قطعی و نهایی گرفته شد که در این میان با اصرار نماینده یکی از کاندیداها مبنی بر ادامه بازشماری و بازکردن سایر صندوق ها روال بازشماری ادامه یافت.
در دومین صندوق به یکباره آرای یکی از کاندیداها با اختلاف 37 رای ترکیب کلی اعضای نهایی به هم ریخت و بازشماری آرا حدود چهل ساعت ادامه داشت که در نهایت ترکیب نفرات چهارم تا هفتم بصورت کامل تغییر و یک جابجایی در بین اعضا اصلی و علی البدل رخ داد.
چیزی که در این بین واضح و روشن بود تخلف آشکار در نحوه شمارش آرا با اختلافات فاحش در یکی از صندوق ها و بصورت کلی در اکثر صندوق های اخذ رای در این شهر بود که متاسفانه تا این لحظه مراجع قانونی کوچکترین ترتیب اثری به تخلفات مجریان و ناظران این شعبه ی خاص نداده اند.
اما آنچه به مراتب جای تاسف دارد خبری است که امشب نقل محافل سیاسی و فضای مجازی و رسانه ای استان شد.
خبر درگیری فیزیکی دو تن از اعضای شورای جوان شهرسوق در نتیجه ی انتخاب شهردار جدید.
عیسی غندی شهردار منتخب از اعضای شورای اسلامی دوره چهارم سوق ورییس شورای اسلامی شهرستان کهگیلویه در دوره گذشته موفق به کسب سه رای از پنج رای شد و این انتخاب متاسفانه بر خلاف اصول دموکراسی و احترام به انتخاب سایر منتخبین مردم به مذاق یکی از اعضای مخالف( ذ-ر) خوش نیامد که پس از امتناع از امضای صورتجلسه و درگیری لفظی با یکی دیگر از اعضای شورا (س-پ) در اقدامی عجیب اقدام به پاره کردن برگه صورتجلسه نموده و در نهایت درگیری فیزیکی بین این اعضا رخ داده که میانجیگریها در این بین بی ثمر و کار به دخالت کلانتری و انتقال اعضای شورای شهر فرهنگ و ادب به کلانتری می شود!!
چیزی که به وضوح در شبکه های اجتماعی و در بین کاربران سوقی در شب گذشته قابل توجه و قابل تقد

یر بود محکوم کردن شدید این اتفاق تلخ و عدم حمایت از هیچکدام از طرفین درگیری بود که در نوع خود جالب و قابل تامل است.
ذبح اخلاق و اصول اخلاقی در جلسه منتهی به انتخاب شهردار جدید سوق توسط منتخبین جوان بیش از پیش نگرانی ها را در خصوص عقب نشینی بزرگان و معتمدین و باتجربه های این عرصه در شهر سوق بوجود آورد و پایانی غم انگیز در بدو شروع برای حامیان جوانگرایی در عرصه های مدیریت شهر ، در شهری که سرآمد اخلاق،فرهنگ و درجات علمی در استان و منطقه است را در پی داشت.
به یقین انتظار مردم سوق فارغ از تعصبات و حب و بغض های قومی و قبیله ای پس از این اتفاق تلخ استعفای محترمانه هر دو طرف این بداخلاقی و بی تدبیری از عرصه تصمیم گیری این شهر است و صدالبته رسیدگی جدی به این مساله طبق ماده 82 (اصلاحی 1386/8/27) ذیل فصل چهارم ترتیب رسیدگی به تخلفات قوانین شوراهای اسلامی شهر و روستا توسط مراجع ذیربط است و عدم رسیدگی جدی و برخورد قاطع حول بندهای 4 الی 8 قانون مذکور و همچنین توجه جدی به رسیدگی به تخلفات انتخاباتی این دوره بطور قطع نتایجی تاسف بارتر در آینده را در پی خواهد داشت.

ماده (82) به شرح زیر اصلاح می گردد: ماده 82چنانچه هریک از اعضاء شوراهای موضوع این قانون شرایط عضویت را از دست داده و یا در انجام وظایف قانونی خود مرتکب قصور یا تقصیر شود یا اقدامی که موجب توقف یا اخلال در انجام وظایف شوراها گردد یا عملی خلاف شؤون اعضاء شورا انجام دهد به موارد زیر محکوم می گردد: 1اخطار کتبی با درج در پرونده شورایی بدون اعلان عمومی. 2اخطار کتبی با درج در پرونده شورایی و اعلان عمومی. 3کسر از مبالغ دریافتی بابت عضویت در شورا ( حقوق، حق الجلسه و عناوین مشابه) حداکثر تا یک سوم از یک ماه تا یک سال. 4محرومیت از عضویت در هیأت رئیسه و نمایندگی در شوراهای فرادست وعناوین مشابه حداقل به مدت یک سال. 5سلب عضویت موقت از یک ماه تا یک سال. 6سلب عضویت برای باقیمانده دوره شورا. 7ممنوعیت ثبت نام در انتخابات شوراها برای مدت حداقل یک دوره. تبصره 1هیأتهای حل اختلاف پس از رسیدگی به اتهام یا اتهامات منتسب به عضو شورا در صورت احراز تخلف یا تخلفات، در مورد هر پرونده صرفاً یکی ازمجازاتهای این قانون را اعمال خواهند نمود و تنها بند(8) قابل جمع با بندهای (4) تا (6) این ماده می باشد. تبصره 2چنانچه عضوی به یکی از مجازاتهای بندهای (4) تا (8) این ماده محکوم شود می تواند ظرف بیست روز از تاریخ ابلاغ رأی به هیأت حل اختلاف مرکزی شکایت نماید. هیأت مذکور خارج از نوبت به موضوع رسیدگی خواهد کرد.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۶
چرا نظرات منتشرنمیشه؟!!؟
مدیر پایگاه با سلام و تشکر از شما
هر نظری که ارسال شده منتشر گردیده است
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار