نماینده کهگیلویه،بهمئی،چرام ولنده
نماینده مردم شهرستان های کهگیلویه، چرام، بهمئی و لنده در مجلس شورای اسلامی گفت : اجرای طرح آبریز ( مارون 2 ) بهترین و مناسب ترین راهبرد برای توسعه و شکوفایی شهرستان های کهگیلویه و چرام و خروج این شهرستان ها از چالش ها و مشکلات پیش روست.
کد خبر: ۴۹۵۵۸۰
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۳ 17 September 2017
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، عدل هاشمی پور گفت: با اجرای این طرح بیش از 35 هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی در این 2 شهرستان به شبکه‌های نوین آبیاری مجهز خواهد شد.
وی بیان کرد: طرح مطالعاتی و بخشی از عملیات این طرح در حال انجام است که پیش بینی می‌شود تا پایان سال جاری به اتمام برسد.
هاشمی پور میزان پیش‌بینی برداشت آب از رودخانه مارون را بین 180 تا 200 میلیون متر مکعب ذکر کرد.
وی گفت: از این میزان حدود 60 میلیون متر مکعب برای صنعت پتروشیمی و صنایع پایین دست آن و همچنین کارخانه سیمان سپو و مابقی نیز به حوزه کشاورزی اختصاص خواهد یافت.
نماینده مردم کهگیلویه در مجلس شورای اسلامی طرح آبرسانی از سد کوثر به چهار شهر سوق، لنده، دهدشت و چرام را نیز از دیگر طرح‌های مهم در حال اجرا در شهرستان کهگیلویه ذکر کرد.
وی افزود: سد کوثر دارای حجم مخزنی افزون بر 580 میلیون مترمکعب است که از این مقدار 350 میلیون متر مکعب فقط برای کهگیلویه است.هاشمی پور بیان کرد: با اجرای طرح آبرسانی و انتقال آب این سد، 152 هزار و 220 نفر از جمعیت شهری و 250 روستای در مسیر با 87 هزار و 700 نفر در افق 1400 از نعمت آب آشامیدنی سالم و پایدار برخوردار خواهند شد.
وی میزان اعتبار اولیه برای این طرح را افزون بر 2 هزار میلیارد ریال ذکر کرد.
نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، چرام، بهمئی و لنده در مجلس شورای اسلامی گفت: ظرف 2 سال آینده آب چرام و لنده سوق و دهدشت از سد کوثر تأمین می‌شود./ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار