کد خبر: ۴۹۶۰۹۳
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۷ 18 September 2017
به نقل از ایل بانو، غلامعباس سبز افزود: سکته مغزی تا چند سال پیش سومین علت مرگ و میر در دنیا بود ولی اکنون در کشورهای پیشرفته با کمک اقدامات مناسب و درمان با داروی تی پی ای TPA به پنجمین علت مرگ و میر تنزل یافته است.

وی با بیان اینکه متاسفانه سکته مغزی در ایران و کشورهای جهان سوم، دومین علت مرگ و میر است، گفت: درمان با داروی تی پی ای در کمتر از سه ساعت اول، بهبودی چشمگیر و قابل ملاحظه ای را در 36 الی 39 درصد بیماران به همراه دارد.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی استان لازمه شروع درمان برای رهائی از مرگ را در بیماران سکته مغزی، رساندن فوری آنان به بیمارستان در کمتر از 2 تا سه ساعت دانست.

سبز تصریح کرد: عصر 21 شهریور خانمی 58 ساله با بی حالی شدید ,فلج اندام های فوقانی و تحتانی سمت راست بدن و ازبین رفتن قدرت تکلم به بیمارستان شهید بهشتی یاسوج آورده شد که در همان بدو ورود توسط دکتر طهماسبی متخصص طب اورژانس ویزیت شد.

وی ادامه داد: با تشخیص سکته حاد قلبی به بخش سی تی اسکن فرستاده شد که بعد از تایید تشخیص اولیه توسط دکتر بهره بر متخصص مغز و اعصاب, تصمیم به تزریق داروی تی پی ای گرفته شد که خوشبختانه تزریق با موفقیت و بدون عوارض جانبی به نتیجه رسید و در حال حاضر فلجی اندام های بیمار برطرف شده و بیمار به طور طبیعی تکلم می کند.

سبز درپایان ضمن تشکر از زحمات دکتر طهماسبی و دکتر بهره بر و مدیریت و پرسنل بیمارستان شهید بهشتی افزود: برنامه 724 وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جهت استفاده از داروی تی پی ای در درمان سکته حاد مغزی در بیمارستان های منتخب کشور در حال اجراست و در این مراکز به صورت 24 ساعته در هفت روز هفته خدمات لازم برای درمان بیماران سکته حاد مغزی ارائه می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار