مدیر کل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد خبر داد:
حجت‌الاسلام جنتی پور : سعی شود عزاداری ها از این مباحث محله ای ، قبیله ای و طایفه ای جمع شود و بیشتر به سمت برنامه های واحد و با کیفیت و متحد برگزار شود.
کد خبر: ۴۹۶۹۲۸
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۱:۳۳ 21 September 2017
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، در آستانه ایام سوگواری ماه محرم، نشست خبری مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با اصحاب رسانه با عنوان «بصیرت عاشورایی» برگزار شد.
حجت الاسلام نورالله جنتی پور در ابتدای نشست ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس گفت: با توجه به آغاز ماه محرم ، در کنار عزادری ها روحانیونی در کنار مردم حاضر می شوند و با توجه به اینکه بیشتر مردم کنار امامزاده ها به عزاداری می پردازند و نا هم وظایفی در قبال ساماندهی بقاع متبرکه داریم ، سعی می شود در راستای افزایش بصیرت عاشورایی، اقداماتی صورت گیرد.
وی افزود : اداره اوقاف و امور خیریه برنامه ریزی هایی برای هر چه باشکوه تر برگزار شدن مراسمات سوگواری سالار شهیدان در نظر دارد از جمله اعزام ۶۶ روحانی در قالب مبلغین فرهنگی در سراسر استان که ۳۰ روحانی از قم و ۳۶ روحانی دیگر از خود استان در بقاع متبرکه حضور می یابند و به ارائه خدمات فرهنگی می پردازند.

اجرای یک ویژه برنامه استانی محرم در بافت قدیم دهدشت/ عزاداری‌های قومی قبیله ای به عزاداری‌های منسجم تبدیل شوند

حجت الاسلام جنتی پور در ادامه با اشاره به دیگر برنامه‌های اداره اوقاف در ایام محرم ، بیان کرد : در روز جمعه برنامه شیرخوارگان حسینی در سطح بقاع متبرکه برگزار خواهد شد.لبیک یا حسین با دعوت از هیأت های عزاداری در بقاع متبرکه روز دوم محرم و در روز ششم محرم و ، مراسم «اهلی من العسل» برای بزرگداشت حضرت «قاسم بن الحسن» (ع) در مدارس برگزار خواهد شد.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکی از مهمترین برنامه‌های ایام محرم برنامه استانی رهروان زینبی است که  ۱۲ محرم در دهدشت در بقعه سلطان مهدی در بافت تاریخی دهدشت برگزار می شود.
لزوم تغییر در شکل عزاداری ها
حجت‌الاسلام جنتی پور در بخش دیگری از سخنانش گفت : سعی شود عزاداری ها از این مباحث محله ای ، قبیله ای و طایفه ای جمع شود و بیشتر به سمت برنامه های واحد و با کیفیت و متحد برگزار شود. چرا که برگزاری چنین مراسماتی به صورت منسجم خود فرهنگ سازی است و تبلیغ عاشورای حسینی است.
وی افزود : مراسم حرم تا حرم در کهگیلویه و بویراحمد که در ایام شهادت حضرت فاطمه برگزار می شود ، می تواند به عنواناثر فاخر، ثبت ملی شود ،ضمن اینکه چنین مراسماتی می تواند در دیگر جاهای استان ، برگزار شود.
حجت‌الاسلام جنتی پور با اشاره به پیش بینی یک موکب در مرز شلمچه برای زائران کربلا گفت : امسال علاوه بر افزایش بصیرت افزایی عاشورایی در سطح استان ، در نظر داریم ظرفیت های استان را در برگزاری برنامه های عاشورا در پیاده روی اربعین ، نشان دهیم. چرا که باید کار خیر را تبلیغ نمود و باید ارادت مردم کهگیلویه و بویراحمد به امام حسین نشان داده شود.
کار فرهنگی در استان کم است
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود بیان کرد : متأسفانه در سطح استان کار فرهنگی کمتر صورت می گیرد و تا دیدگاه ما این است که تلاش برای کار فرهنگی را هزینه می دانیم ، به جایی نمی رسیم، در صورتی که باید هزینه کرد در کار فرهنگی را سرمایه‌گذاری بدانیم.
وی افزود: از دستگاه هایی که توانایی دارند خصوصا شهرداری ها،استانداری و فرمانداری ها تقاضامندیم که در خصوص ایجاد زیرساخت ها برای ارائه خدمات به زائران در بقاع متبرکه اقدام نمایند و این هزینه ها را سرمایه گذاری بدانند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار