اما اتفاق جالب تر حضور رئیس شورای شهر در شهرداری و کنترل حضور و غیاب پرسنل شهرداری است!مگر شهرداری واحد امور اداری ندارد! مگر معاونت ندارد، مگر شهردار ندارد که رئیس شورا باید در امورات کوچک دخالت کند.
کد خبر: ۴۹۷۴۱۹
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۶ 21 September 2017
آنچه که در زیر آورده شده است یادداشت ارسالی مخاطبان تابناک کهگیلویه و بویراحمد است و این سایت محتوای آن را تایید یا تکذیب نمی کند. شما هم می توانید نظر خود را در تایید یا تکذیب این مطلب بیان کنید.
دخالت شورای پنجم در امورات شهرداری دهدشت
اعضای شوراهای اسلامی باید موضوعات کلی مدیریت شهری را از طریق برنامه بودجه سال که از سوی شهردار پیشنهاد و در صحن علنی شوراها مصوب می شود، بررسی کنند و شهردار نیز نسبت به تخلفات، خطا و اشتباهات مجموعه شهرداری نسبت به شورا باید پاسخگو باشد و با وجود چنین شرایطی، دخالت اعضای شورا در امور شهر شایسته نیست.

توجه به حدود وظایف شوراهای اسلامی برای رفع اختلاف و جلوگیری از بروز چالش های مدیریت لازم و ضروری است.

باید توجه داشت اگرچه تعامل شورا و شهردار لازم و ملزوم مدیریت موفق شهریست اما اینکه عضو شورا یا رئیس شورا در تمامی امورات شهرداری دخالت کند، نقض صریح قانون است.

متاسفانه شورای پنجم شهر دهدشت با دخالت در کوچکترین و ابتدایی ترین کارهای شهرداری نشان از ظهور یک رویداد جدید می باشد.

انتخاب پرچالشی که با رایزنی و چانه زنی های بخشی از سیاسیون به ثمر نشست، باید هم انتظار فرمانبرداری شهردار را داشت اما نه چنان که حتی در دادن مرخصی ها و حضور و غیاب کارکنان شهرداری گوش به فرمان بوده و از خود استقلال در تصمیم و عمل نداشته باشد.

وقتی شورا شهردار را تعیین می کند حتما به او اعتماد دارند و شهردار باید با توجه به شناخت از پرسنل، خود باید مسئول واحدهای مختلف را مشخص کند.
اینکه رئیس شورا در انتخاب مسئول واحدهای شهرداری دهدشت دخالت کند صورت زیبایی ندارد.
این مسئول واحدهای انتخابی شورا فردا ممکن است از شهردار حساب نبرده و همین موضوع باعث محدود کردن استقلال عمل شهردار شود. اگرچه نیک می دانیم وقتی منتخبین شورا به گزینه ای که کمترین شانس را داشت، اعتماد کرده و رای دادند، طبیعی است در تمامی تصمیم گیری ها خط و نشان بکشند اما نه آنچنان که شهردار نتواند برای واحدهای مجموعه خود تصمیم گیری کند.

اما اتفاق جالب تر حضور رئیس شورای شهر در شهرداری و کنترل حضور و غیاب پرسنل شهرداریست!
با چند تن از پرسنل شهرداری که بشدت از این مسئله شاکی بودند، هم صحبت شدم و آنها با بیان اینکه مگر شهرداری واحد امور اداری ندارد! مگر معاونت ندارد، مگر شهردار ندارد که رئیس شورا باید در امورات کوچک دخالت کند.

حضور و غیاب پرسنل شهرداری وظیفه امور اداریست و شورای شهر حق دخالت در این امر را ندارد.

آیا اینکه روزانه اعضای شورا به محیط اداری شهرداری وارد شوند، صحیح است؟! آیا وظیفه نظارتی خود را در حضور فیزیکی خلاصه کرده اند؟!
شورا فقط و فقط وظیفه نظارت بر شهرداری را دارد نه عملکرد روزانه کارکنان که در سطوح پایین تر مشغول به فعالیت هستند.
با این رفتارهای تجسسی و ظاهرسازی، سایه شوم شورای چهارم بر سر این دوره همچنان حکمفرما می شود و نگرانی ها را از ناشی و تازه کاری منتخبین که به ظاهر با وظایف قانونی خود چندان آشنا نیستند، بیشتر می کند.
احسان حق شناس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار