بدیل شدن این مکان تاریخی به جایگاهی امن برای معتاد ها، سودجویان ، اراذل اوباش و احشام از مهم ترین تاثیرات بی توجهی به چنین منطقه تاریخی است.
کد خبر: ۴۹۷۵۷۴
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۷ 21 September 2017
بلاد شاپور از اماکن کم نظیر تاریخی کهگیلویه وبویراحمد به مکان امنی برای معتادان تبدیل شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛بلاد شاپور که قدمتش به دوره ساسانیان برمی گردد، سال هاست تبدیل به مخروبه ای شده که نیازمند توجه جدی مسئولان برای خروج از این وضعیت اسفبار فعلی است.


تبدیل شدن این مکان تاریخی به جایگاهی امن برای معتاد ها، سودجویان ، اراذل اوباش و احشام از مهم ترین تاثیرات بی توجهی به چنین منطقه تاریخی است.


بلاشاپور شهری مذهبی و تجاری بوده که در آمیختگی هنر و مذهب سبب خلق شاهکارهای شگفت‌انگیزی در آن شده است.


وجود آثاری ارزشمند از جمله 7 امامزاده، 2 مدرسه، یک کاروانسرا، 4 مسجد، حمام تاریخی کهیار، بازاری بزرگ و منازل مسکونی به جای مانده از آن تاریخ گواهی بر این مطلب است.


این بافت تاریخی به شماره 3/1689 در سال 1364 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت تاریخی رسیده است.


این اثر تاریخی در گذشته دور با 40 هکتار وسعت یکی از بزرگترین بافت‌های تاریخی کشور به شمار می‌آمد که به دلایل گوناگون تخریب شده و هم اینک تنها 25 هکتار از این شهر قدیمی باقی مانده است.


به هر حال منطقه تاریخی بلاد شاپور،اگر مورد توجه قرار گیرد می توان از ظرفیت گردشگری و توریست پذیری آن استفاده واز این طریق برای مردم شهرستان و جوانان بیکار شهر دهدشت ایجاد اشتغال و کسب درآمد کرد.


امیدواریم مسئولان و متولیان میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد اجازه نهند بیش از این نشان‌های هویت و فرهنگ این دیار به نابودی و فراموشی سپرده شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار