در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان بهمئی
نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان بهمئی با حضور امام جمعه محترم، فرماندار شهرستان و همچنین اعضای شورای اداری برگزار شد.
کد خبر: ۴۹۷۵۹۴
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۲:۱۰ 22 September 2017
به گزارش خبرنگار تابناک کهگیلویه و بویراحمد، به منظور ساماندهي و برگزاري هر چه بهترِ ويژه برنامه هاي ایام محرم ، نشست شوراي فرهنگ عمومي با موضوع ساماندهي برنامه هاي ماه محرم در محل فرمانداري بهمئی برگزار شد.

حكمت الله سنايي فرماندار بهمئي در این نشست گفت : مراسم عزاداری امسال با همکاری مردم ، دستگاه هاي نظامی و انتظامی، ادارت و نهادهاي شهرستان در نقاط مختلف شهرستان بهمئي به‌ نحو خوبی بدون از کمترین آسیب برگزار خواهد شد.

حكمت الله سنايي با تقدير از تلاشها و زحمات تمامي هيئت ها و عزاداران شهرستان بهمئي كه در دوره هاي مختلف در زنده نگه داشتن فرهنگ عاشورايي و حسيني پيشتاز بودند از هیات امنای مساجد و هيئت هاي مذهبي شهرستان خواست در اجرای برنامه های فرهنگی از ظرفیت جوانان بهمئي به خوبی استفاده شود.

حجت الاسلام افروغي امام جمعه شهر ليكك با اشاره به لزوم آسیب‌شناسی عزاداری‌های محرم در این شهرستان گفت : به‌ منظور رفع مشکلات موجود در فرهنگ عزاداری در برخي از نقاط كشور ، استان و شهرستان باید با هم‌ فکری و مشارکت مسئولانِ دستگاه‌های مختلف راهکارهاي عملیاتی برای ممانعت از وقوع هر گونه حرمت شكني در تمام هيئت ها و مراسم هاي عزاداري در مركز شهر و روستاها اتخاذ شود.

حجت الاسلام افروغي هم با بیان تاثیر مثبت فرهنگ عزاداری محرم در روحیه و فرهنگ مردم افزود : در این آیین ها علاوه بر بیان مصیبت های اهل بیت باید جنبه حماسی و پیام قیام عاشورا و وقايع محرم ، بازگو شود.


خبرنگار سید مصطفی گنجی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار