کد خبر: ۴۹۷۹۳۶
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۲ 23 September 2017
برای رفع مشکلات و تجمیع کلینیک‌های فرسوده شهر یاسوج سال 1385 و در دولت نهم کلنگ احداث کلینیک بزرگ شهر یاسوج در 5 طبقه و با متراژ 5 هزار و 500 متر به زمین زده شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، در استان جوان کهگیلویه و بویراحمد بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در تمامی حوزه‌ها خصوصا حوزه بهداشت و درمان شاهد کارها و اقداماتی بودیم اما علی‌رغم‌ تلاش‌های صورت گرفته مشکلات و کمبودهایی در این حوزه وجود دارد که کمبود فضای فیزیکی در بیمارستان‌ها، کلینیک‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی مشکلاتی است که کاملا احساس می‌شود.

در استان کهگیلویه و بویراحمد و مرکز این استان چهار کلینیک شهید مفتح، کلینیک کودکان، کلینیک زنان و داخلی و کلینیک هلال احمر وجود دارد که وضعیت یکی از دیگری بدتر است به گونه‌ای که کمبود فضای فیزیکی و مستهلک بودن ساختمان‌ها و نارضایتی مردم و حتی خود پزشکان را به وضوح می‌توان مشاهده کرد.

در کلینیک‌های شهر یاسوج علاوه بر کمبودهایی که وجود دارد عدم وجود سیستم نوبت‌دهی مناسب دیگر موضوع مورد اعتراض مردم است. مردم برای دریافت نوبت پزشکان کلینیک‌های یاسوج در ساعات 1، 2 و 3 بامداد مراجعه می‌کنند و بسیاری مواقع با وجود مراجعه در این ساعت‌ها از گرفتن نوبت باز می‌مانند.

گذشته از همه این مسائل باید به وضعیت ساختمان کلینیک شماره 3 شهید مفتح، کلینیک زنان و داخلی اشاره کرد مکانی که با غرفه‌های تعاون روستایی تجمیع شده که این مکان نه شایسته جامعه پزشکی است و نه شایسته مردم.

برای رفع مشکلات و تجمیع کلینیک‌های فرسوده شهر یاسوج سال 1385 و در دولت نهم کلنگ احداث کلینیک بزرگ شهر یاسوج در 5 طبقه و با متراژ 5 هزار و 500 متر به زمین زده شد اما مردم در مرکز کهگیلویه و بویراحمد 11 سالی هست که منتظر بهره‌برداری از این مرکز درمانی است تا بلکه باری از مشکلاتی که در این بخش است برداشته شود.

پلی‌کلینیک در حال احداث یاسوج به گونه‌ای طراحی شده که تمامی کلینیک‌های موجود در آن گنجانده می‌شود و علاوه بر رفع مشکل فضای فیزیکی، موضوع نوبت‌دهی اینترنتی و همچنین مجهز شدن این مکان به دستگاه‌های پیشرفته پزشکی مرتفع خواهد شد.

اما وضعیت پلی‌کلینیک شهر یاسوج همچنان مشخص نیست و با وجود اینکه در سال گذشته از بهره‌برداری این پروژه بهداشتی و درمانی در هفته دولت و دهه فجر خبر داده شد اما این پروژه در این هفته‌ها و مناسبت‌ها که افتتاح نشد هیچ، بلکه وضعیت این طرح حیاتی و زمان بهره‌برداری از آن در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

اوایل اردیبهشت ماه سال جاری بود که سرپرست دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به پیشرفت 92 درصدی این پروژه و وقفه ایجاد شده در روند احداث کلینیک 5 طبقه شهر یاسوج به دلیل مشکلات مالی، پیشرفت 100 درصدی و بهره‌برداری از این پروژه را منوط به اختصاص 20 میلیارد ریال دانست که در صورت اختصاص این مبلغ این پروژه ظرف 3 یا 4 ماه آینده به اتمام خواهد رسید.

اما آنگونه که به نظر می‌رسد مبلغ مورد نیاز به این پروژه‌ها اختصاص داده نشده چرا که 3 یا 4 ماه وعده داده شده به اتمام رسیده و خبری از وضعیت این پروژه بهداشتی و درمانی نیست. انتظار می‌رود مسؤولان استان و مدیران مربوطه در کنار دغدغه بهره‌برداری از بیمارستان 283 تختخوابی یاسوج وضعیت کلینیک یاسوج را نیز مورد توجه قرار دهند و خبر نویدبخشی را به مردم بدهند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار